Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 En eske som lå under senga vår, hun så den ved en tilfeldighet. Er snakk om Lego. Hun lurer fælt på når hun skal få den, den er tenkt som bursdagsgave , Men er det kjipt å pakke den inn å gi henne den, når hun har sett den? Det er jo noe hun ønsker seg, men ble litt feil nå... Og hun vet jo at den er der, så kan ikke bare bytte den heller... Anonymous poster hash: 93023...828
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Kanskje dere kan gjemme den igjen - hvis det er håp om at du glemmer den? Hvis ikke så ville jeg sagt at det ikke var meningen at hun skulle oppdaget den nå, for den vil hun få som julegave. Og da ville jeg ha pakket den inn og lagt under juletreet, ja. Anonymous poster hash: 6c85e...bcc
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Kanskje dere kan gjemme den igjen - hvis det er håp om at du glemmer den? Hvis ikke så ville jeg sagt at det ikke var meningen at hun skulle oppdaget den nå, for den vil hun få som julegave. Og da ville jeg ha pakket den inn og lagt under juletreet, ja. Anonymous poster hash: 6c85e...bcc Er bursdagsgave... Anonymous poster hash: 93023...828
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Blir helt feil å IKKE gi den i bursdagsgave når hun har sett den! Skal du straffe henne med å ikke gi det hun ønsker seg bare fordi du er dårlig på å gjemme gaver? Anonymous poster hash: 898e1...969
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Blir helt feil å IKKE gi den i bursdagsgave når hun har sett den! Skal du straffe henne med å ikke gi det hun ønsker seg bare fordi du er dårlig på å gjemme gaver? Anonymous poster hash: 898e1...969 Jeg er ok på å gjemme gaver, men hun mistet en sprettball 😊 og smatt under der, ellers går ikke barna på rommet vårt altså.Er vel ikke snakk om å straffe, hvor tok du det fra? Jeg lurte på om jeg var kjip om jeg fortsatt ga henne denne i gave? at den ikke er en overraskelse liksom, hun er fem, så hun blir jo glad for den. 😊 Anonymous poster hash: 93023...828
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Si at det er en julegave til noen andre? 5-åringer er vel som regel ikke så vanskelige å lure. Anonymous poster hash: 8b51b...f80
geitemarken Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 (endret) Det er ikke kjip og ikke feil. Hun har ønsket seg den og blir glad når hun endelig får den. Du kan jo for eksempel gjemme den på nytt og lage skattekart/rebusløp eller pakke den inn i en større eske så blir det en overraskelse likevel. Er det en stund til bursdagen kan det hende hun glemmer den om du spiller dum hver gang hun nevner det. Jeg løy glatt til mine barn om at pakken var til noen andre. De har blitt kjempe glad når de har fått gaven. De får likevel så mange andre gaver ☺ Endret 11. desember 2015 av geitemarken
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Si at det er en julegave til noen andre? 5-åringer er vel som regel ikke så vanskelige å lure. Anonymous poster hash: 8b51b...f80 Så hun bør ikke få den? Hun maser ikke eller noe... Bare jeg som syns det ble dumt sikkert, tror ikke hun bryr seg veldig om hun har sett det, hun ønsker seg det jo... Anonymous poster hash: 93023...828
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har pakket inn alle julegaver til småen + alle pakkekalendergavene mens han har sett på,har bare sagt at dette er julegave til noen andre barn vi kjenner å den forklaringen godtar han uten problemer. Han er også 5 år forresten. Anonymous poster hash: 898e1...969
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har pakket inn alle julegaver til småen + alle pakkekalendergavene mens han har sett på,har bare sagt at dette er julegave til noen andre barn vi kjenner å den forklaringen godtar han uten problemer. Han er også 5 år forresten. Anonymous poster hash: 898e1...969 Så han tror ikke på nissen? 😄 Anonymous poster hash: 93023...828
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Si at det er en julegave til noen andre? 5-åringer er vel som regel ikke så vanskelige å lure. Anonymous poster hash: 8b51b...f80 Så hun bør ikke få den? Hun maser ikke eller noe... Bare jeg som syns det ble dumt sikkert, tror ikke hun bryr seg veldig om hun har sett det, hun ønsker seg det jo... Anonymous poster hash: 93023...828 Selvsagt mente hun at du bør gi gaven til datteren din! Men hun mente at du burde ha løyet til datteren din å sagt at gaven var til en annen,å på bursdagen hennes så gir den selvsagt likevel!! Anonymous poster hash: 898e1...969
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har pakket inn alle julegaver til småen + alle pakkekalendergavene mens han har sett på,har bare sagt at dette er julegave til noen andre barn vi kjenner å den forklaringen godtar han uten problemer. Han er også 5 år forresten. Anonymous poster hash: 898e1...969 Så han tror ikke på nissen? Anonymous poster hash: 93023...828 Vet ikke hvordan det er hos dere men her får han drøssevis av gaver utenom fra oss,så vi skal nok alltid finne en gave som er fra nissen Anonymous poster hash: 898e1...969
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har pakket inn alle julegaver til småen + alle pakkekalendergavene mens han har sett på,har bare sagt at dette er julegave til noen andre barn vi kjenner å den forklaringen godtar han uten problemer. Han er også 5 år forresten. Anonymous poster hash: 898e1...969 Så han tror ikke på nissen? Anonymous poster hash: 93023...828 Vet ikke hvordan det er hos dere men her får han drøssevis av gaver utenom fra oss,så vi skal nok alltid finne en gave som er fra nissen Anonymous poster hash: 898e1...969 Hos oss kommer nissen med gavene til barna i sekken sin 😊 Anonymous poster hash: 93023...828
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Kanskje dere kan gjemme den igjen - hvis det er håp om at du glemmer den? Hvis ikke så ville jeg sagt at det ikke var meningen at hun skulle oppdaget den nå, for den vil hun få som julegave. Og da ville jeg ha pakket den inn og lagt under juletreet, ja. Anonymous poster hash: 6c85e...bcc Er bursdagsgave... Anonymous poster hash: 93023...828 Ah, ja, er litt i julemodus i tankene, så glapp på det med bursdag Jeg står egentlig for det samme. Ikke noe galt i at hun får det til bursdagen. Og ja, jeg ville pakket den inn til det også. Og jeg tror jeg ville gjort som en over foreslår også - laget et lite skattekart. Tror du føler på det på en annen måte enn det hun ev. gjør. Du er opptatt av at gaven skal være en gledelig overraskelse. Den blir ikke lenger en overraskelse, men det blir jo ikke mindre gledelig av den grunn! Nå får hun tid til å gå og glede seg også, og av og til kan forventningene være vel så god og forsterke hele opplevelsen. Gjem gaven et annet sted, pakk den inn og lag et skattekart til henne på bursdagen. Om du likevel vil overraske henne så kan jo skattejakten ende i en annen liten gave. Og så kan det ligge et nytt skattekart der som fører til hovedgaven. Forventninger er ofte halve gleden, så du kan trygt gi gaven som du planla Anonymous poster hash: 6c85e...bcc
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har pakket inn alle julegaver til småen + alle pakkekalendergavene mens han har sett på,har bare sagt at dette er julegave til noen andre barn vi kjenner å den forklaringen godtar han uten problemer. Han er også 5 år forresten. Anonymous poster hash: 898e1...969 Så han tror ikke på nissen? Anonymous poster hash: 93023...828 Vet ikke hvordan det er hos dere men her får han drøssevis av gaver utenom fra oss,så vi skal nok alltid finne en gave som er fra nissen Anonymous poster hash: 898e1...969 Hos oss kommer nissen med gavene til barna i sekken sin Anonymous poster hash: 93023...828 Da vi visst forskjellige tradisjoner Her kommer bare julenissen med en gave så er ikke så vanskelig å finne en som ikke er fra meg da Anonymous poster hash: 898e1...969
anonomous Skrevet 12. desember 2015 #16 Skrevet 12. desember 2015 Selvfølgelig skal du gi den. Men lat som om det er til noen andre helt frem til hun åpner. Selv om hun kanskje ikke tror på deg, så blir der fortsatt en liten tvil i henne og da blir overraskelsemomentet der igjen.. Med mindre du har bekreftet den er til henne da....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #17 Skrevet 12. desember 2015 Misforstår ALLE hi, eller er det JEG som misforstår? Hun spør vel ikke om hun skal gi barnet gaven, som i gi den til bursdagen selv om hun har sett den eller bytte gaven nettopp fordi hun har sett den. Forstår det slik at hi spør om hun skal gi barnet gaven NÅ (ikke som noen slags gave) fordi barnet har sett gaven. Synes du skal pakke inn gaven og gi den til bursdagen Ikke gi den nå bare for å gi den... Anonymous poster hash: d04fd...ccf
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #18 Skrevet 12. desember 2015 Si at det er en julegave til noen andre? 5-åringer er vel som regel ikke så vanskelige å lure. Anonymous poster hash: 8b51b...f80 Så hun bør ikke få den? Hun maser ikke eller noe... Bare jeg som syns det ble dumt sikkert, tror ikke hun bryr seg veldig om hun har sett det, hun ønsker seg det jo... Anonymous poster hash: 93023...828 Jo, hun bør få den til bursdagen som planlagt, men hun trenger ikke å få bekreftet at den er til henne før hun åpner den. Anonymous poster hash: 8b51b...f80
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #19 Skrevet 12. desember 2015 Da jenta mi ble 6 år fikk hun sykkel i bursdag gave hun visste at hun fikk sykkel av mamma i flere mnd før bursdagen sin. Hun syntes ikke gaven var mer kjip av den grunn. Til 7 års dagen fikk hun sparkesykkel også dette var hun klar over lenge før bursdagen sin. Hun gledet seg ikke mindre over gavene men hun gledet seg nok mer spesifikt til tingen hun fikk i gave. Sykkelen fikk hun også være med å plukke ut da. Men hun fikk også en ting fra søsken som hun ikke visste hva var. Jeg hadde gitt lego selv om hun nå har sett pakken, vet ikke om jeg hadde brukt papir på den da. Litt bortkastet når hun vet akkurat hva som er inni allikevel. Og så hadde jeg gitt en liten pakke ved siden av som hun ikke har peil på hva er. Jeg har selv lite lagringsplass rundt om så mesteparten av gaver legges på mitt rom, mitt tips til dere er at dere pakker inn ting eller i det minste ser til at det er godt pakket i poser slik at hun ikke kan se hva tingene er ved en feiltagelse som denne som skjedde ............. Anonymous poster hash: db842...7f3
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #20 Skrevet 12. desember 2015 Dette er grunnen til at alle ting blir pakket inn veldig kjapt her i huset Enten i gavepapir eller plastposer og satt sammen med "lagringsting". Sønnen min har gått rett forbi gaven sin hver dag i 2 måneder uten å ense den engang. Den er pakket inn og inni en pose sammen med andre ting som er på lager. Andre gaven er i garderoben og tredje er står fremme som "pynt" ved juletreet. Anonymous poster hash: 273b9...a1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå