Gå til innhold

Kveldens diskusjon i heimen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen er opptatt av at stekeovnsdøra skal stå åpen etter bruk, fordi da går vifta kortere tid (den inni ovnen).

Jeg mener dette ikke har noe å si, og at det uten om kvelden når barna sover er direkte farlig.

Så: pleier dere å la døra stå åpen ( sånn 10 cm luke?) eller holder dere døra stengt?

Alt man kan lure på...

Anonymous poster hash: 38ef1...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stengt..

Anonymous poster hash: 5215a...bd5
Skrevet

Stengt. Går vifta etter at ovnen er skrudd av? Gjør ikke vår.

Anonymous poster hash: 85290...89d

Skrevet

Stengt selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 4370c...283

Skrevet

vi har den oppe, har stekovn på veggen, og ungene har aldri intressert seg for dette, og de vet den er varm. det er av to grunner vi gjør det: nyttig gjør oss av den varmen som er igjen i ovnen og vifta går raskere av, hater å høre på den summelyden.

Anonymous poster hash: 72690...e7b
Skrevet

vi har den oppe, har stekovn på veggen, og ungene har aldri intressert seg for dette, og de vet den er varm. det er av to grunner vi gjør det: nyttig gjør oss av den varmen som er igjen i ovnen og vifta går raskere av, hater å høre på den summelyden.

Men vifta bråker mer med døra åpen?

Skrevet

Varierer. Bruker jeg stekeovnen på kvelden så setter jeg døra helt opp etter bruk, for å nytte varmen i rommet. Er det barn som kan komme borti gjør jeg det ikke, ikke så sant jeg nærmest står over ovnen selv etterpå, da kan jeg slippe ut noe av varmen.

Et fornuftig kompromiss tror jeg er på sin plass for deg og mannen ;)

Anonymous poster hash: da781...b84
Skrevet

Varierer. Bruker jeg stekeovnen på kvelden så setter jeg døra helt opp etter bruk, for å nytte varmen i rommet. Er det barn som kan komme borti gjør jeg det ikke, ikke så sant jeg nærmest står over ovnen selv etterpå, da kan jeg slippe ut noe av varmen.

Nei, vil ikke ha kompromiss, vil at alle skal være enige med meg 😂

Skrevet

vi har den oppe, har stekovn på veggen, og ungene har aldri intressert seg for dette, og de vet den er varm. det er av to grunner vi gjør det: nyttig gjør oss av den varmen som er igjen i ovnen og vifta går raskere av, hater å høre på den summelyden. Anonymous poster hash: 72690...e7b

Restvarmen går ikke tapt om føra er igjen da, kommer bare saktere ut... Og vifta bråker vel mer med døra åpen? Hvorfor går forresten vifta når ovnen er av?

Skrevet

vi har den oppe, har stekovn på veggen, og ungene har aldri intressert seg for dette, og de vet den er varm. det er av to grunner vi gjør det: nyttig gjør oss av den varmen som er igjen i ovnen og vifta går raskere av, hater å høre på den summelyden. Anonymous poster hash: 72690...e7b

Restvarmen går ikke tapt om føra er igjen da, kommer bare saktere ut... Og vifta bråker vel mer med døra åpen? Hvorfor går forresten vifta når ovnen er av?

vår ovn kjører vifte for å kjøle seg ned raskere. gudene vet hvorfor. skulle være noe fancy greier. så her går det raskere å ha døren oppe.

Skrevet

Restvarmen går ikke tapt om føra er igjen da, kommer bare saktere ut... Og vifta bråker vel mer med døra åpen? Hvorfor går forresten vifta når ovnen er av?Anonymous poster hash: 85290...89d

vår ovn kjører vifte for å kjøle seg ned raskere. gudene vet hvorfor. skulle være noe fancy greier. så her går det raskere å ha døren oppe. Anonymous poster hash: 72690...e7b

Høres rart ut. Bruke energi på å kjøle ned en stekeovn? Litt FOR fancy det...

Skrevet

Nei, vil ikke ha kompromiss, vil at alle skal være enige med meg

Åh, beklager så mye :P

Skrevet

Har døra litt åpen. For å få varmen ut i rommet, og for at vifta ikke skal dure så lenge. Har ovn fra IKEA, så ikke noe superfancy. Den kjøler ned.

:)

Anonymous poster hash: 0af24...d47

Skrevet

Har ovnen stort sett åpen en stund etterpå ja.

Anonymous poster hash: 3fe02...4bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...