Gå til innhold

Blir man lettere gravid av å slanke seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt hvorfor?

Anonymous poster hash: b1deb...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis man er overvektig så stemmer det som regel, ja. Fordi overvekt ofte fører til ubalanser i hormonene, og når man så blir normalvektig så bedres også hormonstatusen. Hormonsystemet i balanse - lettere gravid.

Overvektige har ofte (i hvert fall de med mye overvekt) en insulinintoleranse som påvirker hormonene og fettlagring. Fettvev lagrer også østrogen, så jo mer fett man har på kroppen, jo mer østrogen vil den også ha (dette gjelder også menn, derfor så mange overvektige menn virker feminine..).

Anonymous poster hash: 04100...bbd
Skrevet

kommer selvsagt ann på hvor høy BMI man har. men ofte som overvektig har man en del tilleggs "sykdommer" som kan komme i veien for en graviditet. man kan feks ha diabetes, stoffskifte feil osv osv, dette er jo som mange vet også hormon, hormoner som kan ved feil mengde i kroppen komme iveien for hormone som gjør at man kan bli gravid.

Skrevet

Vet ikke hvorfor, men tror det stemmer ja.

Jeg ble uventet gravid da jeg var 44. I forkant hadde jeg gått ned 4 kg. Var, og er lett overvektig. Tror selv vektnedgangen gjorde det lettere å bli gravid. Men hvis du er normalvektig og slanker deg slik at du bmister mensen oppnår du jo den motsatte effekten.

Anonymous poster hash: 73171...654

Skrevet

Vi hadde prøvd å bli gravid i over 1 år. Så gikk jeg ned 10-12 kg og ble gravid med en gang

Skrevet

Jeg veide 80 kg da jeg ble gravid første gang. Var overvektig da, burde være ti kg mindre. Så gikk jeg opp ti kg etter graviditeten. Vi prøve i 4 ÅR på å få et barn til. Så gikk jeg ned de ti kiloene, og da satt spira med en gang jeg nådde 80 kg. Absolutt ikke tilfeldig! Jeg hadde eggløsning, men egget ville ikke feste seg av en eller annen grunn, før jeg hadde gått ned de kiloene. 

Har vel mye med hormoner å gjøre. Kroppen vil jo at du skal ha et godt utgangspunkt for en graviditet. Det ligger jo naturlig hos oss at avkommet får et godt utgangspunkt i kroppen vår. 

Anonymous poster hash: ead3a...580
Skrevet

Hmm , jeg blir veldig lett gravid med min mann.

Vært det 5 ganger, de siste fem åra.

Er nok overvektig ja, men vi er kanskje en god match :-)

Skrevet

Hi her.. okeiii.

Har eggløsning, men hormonene er det litt krøll på

Har bmi på 30, er det mye?

Jeg trodde man skulle slanke segcfor å få eggløsning.?

Skrevet

Dytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...