Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Mitt barn er en mobber, men vet det/ forstår det ikke selv.. Jeg prøver å forklare at når noen føler seg mobbet, ja så er det mobbing! Men det trenger ikke inn.. Snakket om det mange ganger, snakket med foreldrene til den det gjelder.. Det blir ikke bedre.. HVA kan jeg gjøre for at mitt barn skal forstå at dette ikke er greit!?! At en annen blir lei seg? Det har gått mye begge veier tidligere, men nå er det mitt barn som er verst:/ Anonymous poster hash: 1c80b...307
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: ab071...2bd
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Hvor gammelt er barnet? Anonymous poster hash: ab071...2bd 10år. TS. Anonymous poster hash: 1c80b...307
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Greier han å tenke seg inn i situasjonene selv. Om dere snur på det og setter ham i den situasjonen, hvor han må forestille seg hvordan han ville føle det hvis han ble holdt utenfor av kompisene, om de gjorde ting som han følte var mobbing? Dette må vel også skolen ta alvorlig. Leste et innlegg her for få dager siden, ei som fortalte hvordan skolen hadde gått inn med holdningsarbeid i klassen, hvor de tok tak i tenkte problemstillinger som barna skulle diskutere på ulike måter - se om du finner det. Og om ikke noe annet hjelper så ville jeg fått psykologhjelp til barnet ditt. For å forebygge. Det er jo så absolutt i hans egen interesse at han forstår dette, for det er tydelig noen koder når det kommer til empati og sosiale koder han ikke forstår. Anonymous poster hash: 77148...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå