Gå til innhold

Hvordan er den perfekte svigermor i dine øyne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å bli en blanding av min svigermor og min mor. Feirer vi jul her hjemme med svigers tar svigermor over kontrollen og jeg føler meg som gjest i mitt eget hjem. Mamma derimot er redd for å ta over styringa og det fører til at jeg må gjøre det meste selv og får lite hjelp av mamma.

Hvis svigermor er her og passer ungene en dag kommer vi hjem til middag, nyvasket hus og klær og jeg føler meg litt ukomfortabel med at andre roter i mine skitne klær. Mamma derimot sier hun ikke har laget noe middag for vet ikke om vi hadde tenkt på noe selv. Og skitne kopper står på benken for redd hun skal stable feil i maskina.

Svigermor lar ungene spise godteri og spille ipad så mye de vil. Mamma mener lørdagsgodteri er noe herk og ipad er fyfy og tar med ungene ut i skogen.

Jeg har funnet ut at hvis jeg blir noe midt i mellom må jeg vel bli perfekt svigermor 😊

Anonymous poster hash: f0999...958

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-blander seg aldri opp i personlig ting som samliv og arbeidsfordeling.

-tilbyr seg å passe barna inn i mellom.

-ikke drikker seg småbrisen foran barna.

-ikke gir råd om ting det ikke blir spurt om.

Anonymous poster hash: 85845...a44

Skrevet

- Bryr seg om, ikke med...

- Ønsker å tilbringe tid med barn og barnebarn

- Hjelpsom

Jeg tror min mor er verdens beste svigermor. Hun har hvertfall en hel haug med svigersønner som gjerne reiser dit på besøk uten noen av oss søstre. En gang var mannen min der nesten hele helgen en gang jeg var bortreist, hehe.

Hun er verdens beste mor også :-)

Hun inviterer på middag, ringer og spør hvordan det går. Hvis vi eller barna er syke, så ringer hun daglig for å høre hvordan det går, slapper ikke av når barna er syke. Hun kommer innom for å lese en bok for barna før leggetid, leke litt eller gi kvelds. Hun hjelper til med alt mulig og tilbyr alltid en hjelpende hånd. Hun tilbyr å hente i barnehagen for å gi barna en kort dag innimellom og tar gjerne en syktbarndag hvis en av ungene bare er litt pjusk. Hun handler for oss hvis vi er syke, eller bare fordi det var tilbud på noe hun vet vi bruker mye av. Min far er i samme kategori, og de klarer det på en måte som bare er hjelpsom og herlig, uten å være invaderende. Jeg er så takknemlig!

Jeg liker min svigermor godt, selv om hun ikke er slik. Hun er en flott og bra dame likevel :-)

Anonymous poster hash: d5bfb...da2
Skrevet

- Bryr seg om, ikke med...

- Ønsker å tilbringe tid med barn og barnebarn

- Hjelpsom

Jeg tror min mor er verdens beste svigermor. Hun har hvertfall en hel haug med svigersønner som gjerne reiser dit på besøk uten noen av oss søstre. En gang var mannen min der nesten hele helgen en gang jeg var bortreist, hehe.

Hun er verdens beste mor også :-)

Hun inviterer på middag, ringer og spør hvordan det går. Hvis vi eller barna er syke, så ringer hun daglig for å høre hvordan det går, slapper ikke av når barna er syke. Hun kommer innom for å lese en bok for barna før leggetid, leke litt eller gi kvelds. Hun hjelper til med alt mulig og tilbyr alltid en hjelpende hånd. Hun tilbyr å hente i barnehagen for å gi barna en kort dag innimellom og tar gjerne en syktbarndag hvis en av ungene bare er litt pjusk. Hun handler for oss hvis vi er syke, eller bare fordi det var tilbud på noe hun vet vi bruker mye av. Min far er i samme kategori, og de klarer det på en måte som bare er hjelpsom og herlig, uten å være invaderende. Jeg er så takknemlig!

Jeg liker min svigermor godt, selv om hun ikke er slik. Hun er en flott og bra dame likevel :-)

Anonymous poster hash: d5bfb...da2

Jeg kan garantere at 95% av svigerdøtre hadde reagert på at svigermor hadde ringt daglig for å høre hvordan det går!

Skrevet

Dau...

Anonymous poster hash: ad3e9...c1e

Skrevet

Dau...

Anonymous poster hash: ad3e9...c1e

Du hørtes trivelig ut da 😱

Skrevet

Min svigermor er vel så perfekt som en svigermor kan være. Hun er vel egentlig ikke svigermoren min lenger, siden meg og sønnen hennes ikke er sammen lengre, men vi har et like godt forhold nå som før, og jeg har et veldig godt forhold til min eks og hans far fortsatt. Jeg tar meg selv i å fortsatt kalle både henne og mannen for svigers om jeg snakker om dem. 

Hun er en som alltid stiller opp, uansett om det er lite eller stort. Ofte på eget initiativ, men vi har en veldig god kommunikasjon og hun spør meg (til forskjell fra 95 % av svigermødrene her inne) på forhånd om ting som gjelder meg og mitt barn. Om det er noe jeg helst vil at hun skal spørre om på forhånd, altså. Hun er en fantastisk farmor for mitt barn, lett å samarbeide med, alltid i godt humør når det trengs, enormt rettferdig og bare god tvers gjennom. 

Er så glad for å ha henne i livet mitt, flere år etter bruddet med meg og min eks. 

Anonymous poster hash: 60ea7...4fe
Skrevet

Min svigermor er vel så perfekt som en svigermor kan være. Hun er vel egentlig ikke svigermoren min lenger, siden meg og sønnen hennes ikke er sammen lengre, men vi har et like godt forhold nå som før, og jeg har et veldig godt forhold til min eks og hans far fortsatt. Jeg tar meg selv i å fortsatt kalle både henne og mannen for svigers om jeg snakker om dem.

Hun er en som alltid stiller opp, uansett om det er lite eller stort. Ofte på eget initiativ, men vi har en veldig god kommunikasjon og hun spør meg (til forskjell fra 95 % av svigermødrene her inne) på forhånd om ting som gjelder meg og mitt barn. Om det er noe jeg helst vil at hun skal spørre om på forhånd, altså. Hun er en fantastisk farmor for mitt barn, lett å samarbeide med, alltid i godt humør når det trengs, enormt rettferdig og bare god tvers gjennom.

Er så glad for å ha henne i livet mitt, flere år etter bruddet med meg og min eks.

Anonymous poster hash: 60ea7...4fe

Solskinnshistorie ☀️ Tror du må være en flott eks svigerdatter 😊

Skrevet

Min drømmesvigermor er et menneske i balanse. Hun har selvinnsikt, blander seg ikke for mye (men viser interesse og at vi kan komme til henne om vi trenger henne). Hun er trygg på seg selv, glad i barnebarna sine og lar dem være slik de er. Hun er behjelpelig med barnepass uten å mase, hun respekterer våre regler hos oss og vi respekterer hennes hos henne. Hun er varm og har oppdradd sønnen sin til å ta ansvar, hun tar imot deg som svigerdatter og er glad for at sønnen har etablert seg i stedet for å ønske at han enda kun var hennes lille gutt. Egentlig ville jeg vært fornøyd bare hun var et normalt oppegående menneske som ikke møtte opp på døra hver dag, ikke ringte oss ihjel, ikke sladret om meg, ikke sydde puter under armene på sønnen og ikke maste om å ha barna i ett sett bare for å unngå å være alene i eget selskap. Og ja, ikke ble sint dersom ikke alt dreide seg om henne.

Min drømmesvigermor er altså alle andre enn min egen svigermor

Skrevet

Min drømmesvigermor er et menneske i balanse. Hun har selvinnsikt, blander seg ikke for mye (men viser interesse og at vi kan komme til henne om vi trenger henne). Hun er trygg på seg selv, glad i barnebarna sine og lar dem være slik de er. Hun er behjelpelig med barnepass uten å mase, hun respekterer våre regler hos oss og vi respekterer hennes hos henne. Hun er varm og har oppdradd sønnen sin til å ta ansvar, hun tar imot deg som svigerdatter og er glad for at sønnen har etablert seg i stedet for å ønske at han enda kun var hennes lille gutt. Egentlig ville jeg vært fornøyd bare hun var et normalt oppegående menneske som ikke møtte opp på døra hver dag, ikke ringte oss ihjel, ikke sladret om meg, ikke sydde puter under armene på sønnen og ikke maste om å ha barna i ett sett bare for å unngå å være alene i eget selskap. Og ja, ikke ble sint dersom ikke alt dreide seg om henne.

Min drømmesvigermor er altså alle andre enn min egen svigermor

Enig med deg i beskrivelsen av hvordan en svigermor bør være :)

Synd du ikke har reklamasjonsrett på den svigermoren din ;)

Anonymous poster hash: da142...1d6

Skrevet

Min drømmesvigermor er et menneske i balanse. Hun har selvinnsikt, blander seg ikke for mye (men viser interesse og at vi kan komme til henne om vi trenger henne). Hun er trygg på seg selv, glad i barnebarna sine og lar dem være slik de er. Hun er behjelpelig med barnepass uten å mase, hun respekterer våre regler hos oss og vi respekterer hennes hos henne. Hun er varm og har oppdradd sønnen sin til å ta ansvar, hun tar imot deg som svigerdatter og er glad for at sønnen har etablert seg i stedet for å ønske at han enda kun var hennes lille gutt. Egentlig ville jeg vært fornøyd bare hun var et normalt oppegående menneske som ikke møtte opp på døra hver dag, ikke ringte oss ihjel, ikke sladret om meg, ikke sydde puter under armene på sønnen og ikke maste om å ha barna i ett sett bare for å unngå å være alene i eget selskap. Og ja, ikke ble sint dersom ikke alt dreide seg om henne.Min drømmesvigermor er altså alle andre enn min egen svigermor

Enig med deg i beskrivelsen av hvordan en svigermor bør være :) Synd du ikke har reklamasjonsrett på den svigermoren din ;)Anonymous poster hash: da142...1d6

Huff ja. Men vi mistenker at hun er litt ustabil. For eksempel passet hun sønnen vår tirsdag. Satt her en stund når hun leverte han. Vi var høflig mot henne (kan ikke være for hyggelig, da flytter hun inn!). Da ville hun passe han dagen etter også. Greit det, hun ble en liten stund dagen etter også. Og gjett hvem som plutselig stod på døra torsdag ettermiddag... Det er så håpløst, gir man lillefingeren, eter hun hele forbanna armen... Og hun er ikke akkurat lett å forholde seg til på besøk heller, skravla går i hundre og hun maser og maser. Kan ringe en halvtime etter at hun har vært her. Og om man hinter om at det blir mye så klikker hun helt og skjeller oss ut i dagesvis

Skrevet

Min svigermor er helt forferdelig. Hun rakker ned på meg og mine valg. Alt fra at vi er for lite ute, min utdanning er ubrukelig, det er bare tull med høy utdanning, det er ikke ryddig nok osv. Jeg holder ikke hennes standard. Det meste jeg sier vrir hun på, og får det til å høres ut som om jeg er ond. Dama greier til og med å misforstå enkle fellesmeldinger, selv om alle andre forstod meldingen helt fint. Hun sutrer og det er så synd på henne. Vi er ikke glad i henne, vi kommenr aldri på besøk. Jeg er alltid skurken. Hun truer med det ene og det andre. Feks barnevernet er en gjenganger gjennom flere år nå.

Men jeg tror ikke hun har det så godt med seg selv. Er syk og ufør. Helsa skranter og har ikke så god råd. Jeg gjør så godt jeg kan for å smile og vende det andre kinnet til. Min familie ble helt sjokkert når jeg etter mange år fortalte om hvordan ting egentlig er. Hun i seg selv er nesten grunn nok til å skille seg.

Så min drømmesvigermor er en som holder seg langt unna. Eller i det miste ringer før hun står på døra.

Anonymous poster hash: 1aaaa...943

Gjest Antarctica
Skrevet

Min drømmesvigermor er mora til eksen min. Jeg er veldig glad i henne, hun er klok og snill, og jeg gjør mitt beste for å holde kontakt med henne og mannen selv om jeg ikke er sammen med sønnen lenger. Det var nesten den største sorgen, å miste den daglige kontakten med dem.

Men mora til min nåværende er mer lik meg selv, så vi kommer meget godt overens. Hun er lett å snakke med, har masse humor og husker alltid på ungene. Kjempekoselig dame.

Skrevet

Svigermor er fantastisk, men våre personligheter klaffer ikke alltid. Hun er verdens snilleste, hun vil alltid hjelpe til. Hvis jeg nevner at jeg skal noe så spør hun om hun kan passe barna uten at jeg har nevnt barnepass. Hun sier jeg er som en datter for henne, og hun har en datter selv med barn :)

Men jeg er veldig sær når det kommer til eget hjem. Inviterer jeg til selskap vil jeg gjøre alt selv. Altså, folk kan ta med kake osv men JEG skal være eneste som jobber på kjøkkenet mitt. Selv i 3 barnedåper har jeg stått og laget eget koldtbord og ikke latt noen få hjelpe. Blir brydd om folk rydder eller begynner å ta ut av oppvaskmaskina. Hva blir det neste, vaske de brukte trusene mine? Hun lar være å hjelpe om jeg sier ifra, men hun vil gjerne hjelpe til neste gang også...

Mamma vet hvordan jeg er, så hun sier bare at jeg får si ifra om jeg trenger hjelp.

Men jeg forguder svigermor altså, det er jo tross alt jeg som er problemet ;D

Anonymous poster hash: b3c2f...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...