Gå til innhold

Legging og gråt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere alltid inn ved gråt eller hører dere forskjell på gråten? Type protest-gråt og lei-seg gråt.

Jeg går alltid inn, også ved protest-gråt. Resultatet er jo at innsovning tar noen ganger veldig lang tid fordi det er gøy at jeg kommer inn.

Burde jeg begynne å avvente litt ved protestene for å se om hun faller til ro? Hun er 1,5 år nå.

Protest-gråt er 10 sekunder gråt, stille 20 sekunder osv osv.

Anonymous poster hash: 8209d...0a8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går sjelden inn etter at hun er lagt, sikkert derfor hun ikke gråter. Jeg tror det hadde skapt uro å fly inn og ut av døra når barnet skal sove. Jeg er opptatt av at barna skal lære å finne roen og sovne selv. Alle mine har vært veldig greie og lettvinte i leggesituasjonen. Jeg tror noen foreldre selv skaper barn som ikke vil sove. Barn som er grodd for navelen har ikke vondt av å sutre og gråte litt. 

Skrevet

Jeg går sjelden inn etter at hun er lagt, sikkert derfor hun ikke gråter. Jeg tror det hadde skapt uro å fly inn og ut av døra når barnet skal sove. Jeg er opptatt av at barna skal lære å finne roen og sovne selv. Alle mine har vært veldig greie og lettvinte i leggesituasjonen. Jeg tror noen foreldre selv skaper barn som ikke vil sove. Barn som er grodd for navelen har ikke vondt av å sutre og gråte litt.

Hun sovner av seg selv 5 dager av uka altså og er en superflink unge når det gjelder å sovne selv. Når hun sovner så sover hun alltid hele natten også.

De få gangene hun er urolig så har jeg alltid gått inn, mest fordi det ikke er ofte hun holder på slik.

Lurer bare på når det er ok å la de prøve å finne roen selv når de er ekstra oppspilt.

Jeg liker ikke å høre på at hun gråter alene på soverommet, samtidig så hører jeg godt forskjell på hva som er skikkelig gråt.

HI

Skrevet

I og med at du skriver at du har hatt lette barn å legge tror jeg ikke du vet hva du snakker om når det gjelder hylende barn som ikke vil legge seg. Min sønn hater senga, og hyler alltid når vi legger han, uansett om vi er der, ikke er der, går inn og ut osv. Kunne ikke ramle meg inn å la han skrike seg i søvn, også kjent som ferbers metode. Det er det som skaper utrygge barn. Til slutt vil de ikke lenger gi beskjed om ting som virkelig plager de, for de vet jo at mamma og pappa ikke kommer allikevel.

Til HI - det er greit at barnet syter litt og protesterer uten at du går inn, men når det går over til gråt er det lurt å trøste. Med mindre du opplever at barnet roer seg fortere hvis du kommer inn også når det bare protesterer.

Anonymous poster hash: 5b1e8...f06

Skrevet

I og med at du skriver at du har hatt lette barn å legge tror jeg ikke du vet hva du snakker om når det gjelder hylende barn som ikke vil legge seg. Min sønn hater senga, og hyler alltid når vi legger han, uansett om vi er der, ikke er der, går inn og ut osv. Kunne ikke ramle meg inn å la han skrike seg i søvn, også kjent som ferbers metode. Det er det som skaper utrygge barn. Til slutt vil de ikke lenger gi beskjed om ting som virkelig plager de, for de vet jo at mamma og pappa ikke kommer allikevel.

Til HI - det er greit at barnet syter litt og protesterer uten at du går inn, men når det går over til gråt er det lurt å trøste. Med mindre du opplever at barnet roer seg fortere hvis du kommer inn også når det bare protesterer.

Anonymous poster hash: 5b1e8...f06

Jeg lar henne protestere i ett-to minutter. Så går jeg inn og ut. Hun blir veldig gira når jeg kommer inn og er helt klart ikke lei seg for jeg trenger ikke trøste. Bare å se oss i døra gjør henne glad. Leggingen tar fort en time de gangene så jeg føler at å gå inn drøyer prosessen.

Normalt sovner hun uten leven.

Synes ikke det er ok at hun roper etter oss og vi lar vær å gå inn, samtidig må jeg vel snart prøve å drøye å gå inn, eventuelt si god natt på nytt fra døråpningen.

Synes det er litt vanskelig å vite hva som er riktig.

Skrevet

Tror du, innerst inne, at det er din fortjeneste at ungen ikke gråter når det er leggetid?!? Du tror ikke at du har vært heldig med temperament og personlighet til ungene dine, som gjør at de derfor er rolige og enkle å legge? Jeg er nemlig mor til tre barn, som alle har vært helt ulike når det gjelder legging- hun første var en selvstendig og rolig jente som sovnet av seg selv uten protester, hun andre var det stikk motsatte og krevde mye kos og voksenkontakt for å roe seg, mens hun tredje ser ut til å bli en mellomting. Så jeg tror ikke du skal være så bastant i dine uttalelser, men heller ta høyde for at ulike barn krever ulike "oppskrifter" for å kunne finne roen og sovne fint om kvelden!

Anonymous poster hash: feda7...b3f

Skrevet

Herregud, er du 70 år eller? Man lar ikke barn gråte. Ei heller skaper man barn som gråter ved å faktisk trøste når de gråter. Du er jo helt på bærtur! Såklart de har vært greie å legge når de tidlig har lært at det ikke hjelper å gråte/trenge noe for mor gidder ikke komme likevel. Gå ned av din høye hest og slutt å rakke ned på andre som ikke er "like perfekte" som deg!

Anonymous poster hash: 5549e...40a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...