Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 1 mnd gammel, vært våken siden kl 10. Kun sovet 10 min innimellom. Virker som barnet har vondt og våkner av det. Kan de gjøre noe på legevakt? Jeg sovnet da jeg spiste middag istad. Brnefar gidder ikke å avlaste Er bare sliten og babyen er overtrøtt, har vondt og alt er bare elendig Anonymous poster hash: 2bced...680
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Ps..har vært mye (!) grining. Jada, kolikk bla bla, men kan være sykdom? Anonymous poster hash: 2bced...680
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Google en lege som har et knep på dette. Som får barn til å sovne med en gang. Husker ikke hva det var.. Men høres jo ut som kolikk og det får man dessverre ikke gjort så mye med! Annet enn å bære.. Bær barnet med magen ned, slik at den ligger over underarmen din på en måte. Dette roer magen... Og be faren om å skjerpe seg og ta over! 😡 Du trenger tydeligvis en pause... Hva med familie? Kan noen komme å bære barnet litt? Anonymous poster hash: 8f14c...0fd
HvittHus Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Ammer du? Hvis ikke, har du prøvd å bytte mme? Ammer du så kutt ut typiske matvarer som kan gi magevondt. Når barnet er såpass lite kan du prøve om ikke sukkervann demper ubehaget. Når du legger den lille til å sove, kan du reive henne. Dette hjelper på uroen, og har for mine medført lengre søvnperioder. Hvis smertene pågår over tid, tar du kontakt med helsestasjon, så kan de veilede deg videre.
Gjest Muji81 Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Huffda...høres slitsomt ut for deg og baby. Hun er antakelig overtrøtt bare.. Du må få far på banen. Og kjøp bæresele hvis du ikke allerede har det.Lykke til!
Luksusdyret Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 1. Hiv ut BF 2. Be familien om avlastning 3. Prøv deg frem når det gjelder ditt kosthold/mme hvis babyen får flaske.
Mumua Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Okei, er det kolikk eller magevondt så er det bare å starte letingen etter noe som funker. Her kommer en liste du kan benytte deg av: Ammete Malt Minifom (inneholder konserveringsmidler så det må du selv vurdere om det er verdt, men i din situasjon ville jeg prøvd) Massasje Varme bad Kiropraktor\manuellterapeut\osteopat Sukkervann kan brukes ved akutt krise, men ikke mer enn det (google det) Legge om kostholdet ditt (dersom du ammer). Mange små reagerer på kumelkprodukter i starten og det kan gi stor bedring om du kutter det ut, men da må du kutte ut ALT av melkeprodukter og varer som inneholder melkeprotein, ikke bare ost, melk osv. Det er ekstremt mye som inneholder melkeprotein, så sett deg godt inn i det. Ofte bedres dette etter noen mnd. (Fra du slutter med all melk vil det gå alt fra 1-3 uker før du ser noe skikkelig resultat så vær tålmodig. Unngå de klassiske matvarene som kan gi magevondt eks. alle kålprodukter og løk. Alle morsmelkerstatninger du får kjøpt på butikk inneholder melkeprotein, så om barnet ditt reagerer på det så må h*n ha Nutramigen som kommer på resept. Hold ut, det blir bedre!
Luksusdyret Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Okei, er det kolikk eller magevondt så er det bare å starte letingen etter noe som funker. Her kommer en liste du kan benytte deg av: Ammete Malt Minifom (inneholder konserveringsmidler så det må du selv vurdere om det er verdt, men i din situasjon ville jeg prøvd) Massasje Varme bad Kiropraktor\manuellterapeut\osteopat Sukkervann kan brukes ved akutt krise, men ikke mer enn det (google det) Legge om kostholdet ditt (dersom du ammer). Mange små reagerer på kumelkprodukter i starten og det kan gi stor bedring om du kutter det ut, men da må du kutte ut ALT av melkeprodukter og varer som inneholder melkeprotein, ikke bare ost, melk osv. Det er ekstremt mye som inneholder melkeprotein, så sett deg godt inn i det. Ofte bedres dette etter noen mnd. (Fra du slutter med all melk vil det gå alt fra 1-3 uker før du ser noe skikkelig resultat så vær tålmodig. Unngå de klassiske matvarene som kan gi magevondt eks. alle kålprodukter og løk. Alle morsmelkerstatninger du får kjøpt på butikk inneholder melkeprotein, så om barnet ditt reagerer på det så må h*n ha Nutramigen som kommer på resept. Hold ut, det blir bedre! Da hadde jeg heller gått over på mme istedet for å ha svært ensidig kosthold og sulte meg. Siden nesten alle matvarer inneholder melkeprotein, laktose osv. Bedre for både mor og barn.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Okei, er det kolikk eller magevondt så er det bare å starte letingen etter noe som funker. Her kommer en liste du kan benytte deg av: Ammete Malt Minifom (inneholder konserveringsmidler så det må du selv vurdere om det er verdt, men i din situasjon ville jeg prøvd) Massasje Varme bad Kiropraktor\manuellterapeut\osteopat Sukkervann kan brukes ved akutt krise, men ikke mer enn det (google det) Legge om kostholdet ditt (dersom du ammer). Mange små reagerer på kumelkprodukter i starten og det kan gi stor bedring om du kutter det ut, men da må du kutte ut ALT av melkeprodukter og varer som inneholder melkeprotein, ikke bare ost, melk osv. Det er ekstremt mye som inneholder melkeprotein, så sett deg godt inn i det. Ofte bedres dette etter noen mnd. (Fra du slutter med all melk vil det gå alt fra 1-3 uker før du ser noe skikkelig resultat så vær tålmodig. Unngå de klassiske matvarene som kan gi magevondt eks. alle kålprodukter og løk. Alle morsmelkerstatninger du får kjøpt på butikk inneholder melkeprotein, så om barnet ditt reagerer på det så må h*n ha Nutramigen som kommer på resept. Hold ut, det blir bedre! Masse gode råd her. I tillegg - krev at barnefar stiller opp! Si fra at mandag så tar du kontakt med helsestasjonen og da SKAL han være med. Så snakker du der om det at han ikke stiller opp og avlaster deg. Vil han ikke så er det bedre å bli alene. Hverken du eller babyen har noe nytte av ham om han ikke vil noen av dere vel. Men kan godt være at han "bare" føler seg hjelpesløs fordi han ikke er vant med babyer og spesielt siden dere ikke greier å lindre plagene til den lille. Noen menn er enkle på den måten, de vil ikke gjøre noe de føler ikke gir resultater - og da må de læres til å se at det de gjør gir resultater, selv om det ikke er de resultatene de forventer. Om barnet ikke kan roes, da er en annen belønning av det han gjør at han avlaster deg, lar deg få sove. Håper det går seg til med dere. Ta en tur til kiropraktor til uken også, for å utelukke låsninger som gir babyen problemer. Har sett mange som har gått fra ekstremt urolige og ha problemer med å spise til å bli rolige, fornøyde og ha null problemer med å spise. Så få en undersøkelse av barnet til uken hos kiropraktor. Anonymous poster hash: 8c318...69e
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Okei, er det kolikk eller magevondt så er det bare å starte letingen etter noe som funker. Her kommer en liste du kan benytte deg av: Ammete Malt Minifom (inneholder konserveringsmidler så det må du selv vurdere om det er verdt, men i din situasjon ville jeg prøvd) Massasje Varme bad Kiropraktor\manuellterapeut\osteopat Sukkervann kan brukes ved akutt krise, men ikke mer enn det (google det) Legge om kostholdet ditt (dersom du ammer). Mange små reagerer på kumelkprodukter i starten og det kan gi stor bedring om du kutter det ut, men da må du kutte ut ALT av melkeprodukter og varer som inneholder melkeprotein, ikke bare ost, melk osv. Det er ekstremt mye som inneholder melkeprotein, så sett deg godt inn i det. Ofte bedres dette etter noen mnd. (Fra du slutter med all melk vil det gå alt fra 1-3 uker før du ser noe skikkelig resultat så vær tålmodig. Unngå de klassiske matvarene som kan gi magevondt eks. alle kålprodukter og løk. Alle morsmelkerstatninger du får kjøpt på butikk inneholder melkeprotein, så om barnet ditt reagerer på det så må h*n ha Nutramigen som kommer på resept. Hold ut, det blir bedre! Da hadde jeg heller gått over på mme istedet for å ha svært ensidig kosthold og sulte meg. Siden nesten alle matvarer inneholder melkeprotein, laktose osv. Bedre for både mor og barn. Ingen problemer med å ha et sunt og variert kosthold man blir god og mett av uten at man har i seg melkeprodukter! Det som stopper er som regel kunnskap og det at man ikke orker å ta jobben med å legge om kostholdet. Anonymous poster hash: 8c318...69e
Mumua Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Okei, er det kolikk eller magevondt så er det bare å starte letingen etter noe som funker. Her kommer en liste du kan benytte deg av: Ammete Malt Minifom (inneholder konserveringsmidler så det må du selv vurdere om det er verdt, men i din situasjon ville jeg prøvd) Massasje Varme bad Kiropraktor\manuellterapeut\osteopat Sukkervann kan brukes ved akutt krise, men ikke mer enn det (google det) Legge om kostholdet ditt (dersom du ammer). Mange små reagerer på kumelkprodukter i starten og det kan gi stor bedring om du kutter det ut, men da må du kutte ut ALT av melkeprodukter og varer som inneholder melkeprotein, ikke bare ost, melk osv. Det er ekstremt mye som inneholder melkeprotein, så sett deg godt inn i det. Ofte bedres dette etter noen mnd. (Fra du slutter med all melk vil det gå alt fra 1-3 uker før du ser noe skikkelig resultat så vær tålmodig. Unngå de klassiske matvarene som kan gi magevondt eks. alle kålprodukter og løk. Alle morsmelkerstatninger du får kjøpt på butikk inneholder melkeprotein, så om barnet ditt reagerer på det så må h*n ha Nutramigen som kommer på resept. Hold ut, det blir bedre! Da hadde jeg heller gått over på mme istedet for å ha svært ensidig kosthold og sulte meg. Siden nesten alle matvarer inneholder melkeprotein, laktose osv. Bedre for både mor og barn. Ingen problemer med å ha et sunt og variert kosthold man blir god og mett av uten at man har i seg melkeprodukter! Det som stopper er som regel kunnskap og det at man ikke orker å ta jobben med å legge om kostholdet. Anonymous poster hash: 8c318...69e Lever godt på melkeproteinfri-diett jeg altså, så det er ikke noe problem. For min del er det viktigere at mini får morsmelk enn at jeg får spise sjokolade selv om det er ett voldsomt savn Jeg er heldigvis kokk selv så det å tenke nytt på matfronten går helt fint og nå har vi så smått begynt å bruke havremelk og havrefløte så da åpner det seg for flere muligheter. Det finnes også margarin uten melkeprotein så sausen til julemiddagen er reddet! Jeg har all respekt for at noen velger å heller gi mme i sånne tilfeller, men for meg er ikke det aktuelt foreløpig iallefall. Min frøken reagerer også på alt mulig annet så her må man virkelig tenke nytt, men det er bare for en periode så det går helt greit. Kanskje forsvinner det noen ekstra kilo også som en liten bonus så man må bare tenke positivt. Det fungerer iallefall kjempebra på magen til mini så for oss var dette en god løsning. Mme er også hardt for magen selv uten melkeprotein, så for oss er det beste at hun får så mye morsmelk som overhodet mulig
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Får du ikke kjøpt Nutramigen på apoteket uten resept også da? Hadde selv ett barn med kolikk så prøvde morsmelkerstatning fra apoteket som var ganske dyrt bare for å se om han ble bedre da,¨mente at det var nutramigen. Men om du skal få det gratis/billigere så vel du få det på resept kanskje ja. Anonymous poster hash: e175e...a4c
Mumua Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Får du ikke kjøpt Nutramigen på apoteket uten resept også da? Hadde selv ett barn med kolikk så prøvde morsmelkerstatning fra apoteket som var ganske dyrt bare for å se om han ble bedre da,¨mente at det var nutramigen. Men om du skal få det gratis/billigere så vel du få det på resept kanskje ja. Anonymous poster hash: e175e...a4c Joda, det har du nok rett i. Tenkte ikke over det siden vi fikk det på blå resept. Det er jo temmelig dyrt (220 kr pr stk) så om man bruker mye mme blir det dyrt i lengden. Vi gir bare to flasker i døgnet med mme for å supplere min morsmelk, men vi fikk det på blå resept likevel så det er lurt å få det om barnet reagerer på melkeprotein
VictoriaS Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Har du prøvd å bysse ungen med med hvit lyd, høyt?
Linda Lashes Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Hva med en "håndspålegger" det virket for venninna mi da hennes datter var spedbarn.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Tusen takk! For tips. Babyen har fått nan fra apoteket et par uker, burde jeg prøve melkefri mme? Har brukt 400kr på mme bare denne uken her gir malt, minifom funker ikke. Men kan jeg gi minifom og semperdråper samtidig? Koster det noe å dra til kiropraktor? Vet ikke ommde her jeg bor har erfaring med spedbarn, men ser sånn ut utifra nettsiden. Anonymous poster hash: 2bced...680
Mumua Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Ville ikke gitt det samtidig. Det koster litt å dra til kiropraktor, rundt 500 for første gang deretter billigere. Men det er det verdt om det hjelper, og ofte trenger man ikke mange ganger. Hvis du ikke ammer så vil jeg absolutt anbefale å prøve melkeproteinfri mme, det vil nok gi rask bedring om det er det som er problemet
inchi Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 Dra til kiropraktor eller manuellterapeut. Så får du utelukket eller bekreftet låsninger. Så tester du evt. ut andre tips. Og at barnefar ikke gidder å avlaste er det dummeste jeg har hørt, her har han ikke noe valg!
LivetErEnLek Skrevet 11. desember 2015 #19 Skrevet 11. desember 2015 Tusen takk! For tips. Babyen har fått nan fra apoteket et par uker, burde jeg prøve melkefri mme? Har brukt 400kr på mme bare denne uken her gir malt, minifom funker ikke. Men kan jeg gi minifom og semperdråper samtidig? Koster det noe å dra til kiropraktor? Vet ikke ommde her jeg bor har erfaring med spedbarn, men ser sånn ut utifra nettsiden. Anonymous poster hash: 2bced...680 Kiropraktor koster, men manuelterapaut er gratis for så små barn. Kanskje prøve det?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #20 Skrevet 11. desember 2015 Manuellterapeut er gratis og kan også hjelpe til med ev. låsninger. Anonymous poster hash: 68763...fde
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #21 Skrevet 11. desember 2015 Mi fekk vondt i magen av malt, så prøv utan det nokre dagar? Lurer på om der innhold gluten ikkje alle tåler? Vi brukte miniformat og det hjelpte, samt å kutta alt av mjølk, løk, kål...og så innføra litt og litt etterkvart. Anonymous poster hash: b19ae...271
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #22 Skrevet 11. desember 2015 Takk..er manuellterapeut her og, får bestille time til uka. Har prøvd med og uten malt, ja. Får kjøpe melkefri mme i morgen. Anonymous poster hash: 2bced...680
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #23 Skrevet 11. desember 2015 Roer seg hos meg hvis jeg gynger, men er begrenset hvor mye jeg orker da :/ fortsatt våken. Pappaen har stilt mer opp nå., Anonymous poster hash: 2bced...680
Katta82 Skrevet 11. desember 2015 #24 Skrevet 11. desember 2015 Ta vare på kvitteringen på nutramigen. Dersom barnet får det bedre på nutramigen ber du helsestasjonslegen eller fastlegen vurdere om de kan få den på resept. Då kan de søke om å få ein del av pengene igjen. Det finnes babystoler som vibrerer og/eller gynger..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #25 Skrevet 11. desember 2015 Ta vare på kvitteringen på nutramigen. Dersom barnet får det bedre på nutramigen ber du helsestasjonslegen eller fastlegen vurdere om de kan få den på resept. Då kan de søke om å få ein del av pengene igjen. Det finnes babystoler som vibrerer og/eller gynger.. Ok, det må jeg huske! Takk Anonymous poster hash: 2bced...680
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå