Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Å kunne ha et fat med småkaker fremme og forvente at en på seks år ikke maser hele tiden om å få? Vi har stadig gjester nå før jul og har et fat stående. Er det dårlig gjort å la det stå og forvente hun ikke maser? Anonymous poster hash: 568a2...988
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Ja og ja. Anonymous poster hash: ae481...b78
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Sett fatet et sted 6-åringen ikke ser det. Problemet løst! Eller som nr. to sier... ja og ja. Anonymous poster hash: e612f...a2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Må det stå fremme da? Burde jo heller ha frukt stående framme hele tiden, og heller ta kakene frem når gjestene kommer. Ja er litt dårlig gjort og la fristende ting stå i øyesyn Anonymous poster hash: 2d8ea...b67
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Vi rydder det vekk altså. Lurer vel på hvor gamle de er før det slutter å være dårlig gjort å ha slikt fremme. 😊 Anonymous poster hash: 568a2...988
Gjest Antarctica Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Seksåringer er impulsstyrte. Er det for mye forlangt av en voksen å skjønne det?
hysterika Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Jeg er 39 år og kan IKKE ha kaker stående fremme (jeg maser ikke, da, jeg bare spiser - hele tiden).
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Vi rydder det vekk altså. Lurer vel på hvor gamle de er før det slutter å være dårlig gjort å ha slikt fremme. Anonymous poster hash: 568a2...988 Jeg ville aldri hatt slikt fremme uansett. De smaker fort mindre om de ligger ute hele tiden. Og heller ikke voksne trenger ha slike fristelser liggende fremme hele tiden. Anonymous poster hash: e612f...a2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Vi rydder det vekk altså. Lurer vel på hvor gamle de er før det slutter å være dårlig gjort å ha slikt fremme. Anonymous poster hash: 568a2...988 Jeg ville aldri hatt slikt fremme uansett. De smaker fort mindre om de ligger ute hele tiden. Og heller ikke voksne trenger ha slike fristelser liggende fremme hele tiden. Anonymous poster hash: e612f...a2c Vi kan fort ha to-tre besøk i løpet av en dag i helgene. Rydder ikke kaker ut og inn av boksen før til kvelden. 😊 Jeg klarer fint å la slikt ligge jeg. Anonymous poster hash: 568a2...988
MammantilNurket Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Vi har en stor bolle med pepperkaker, druer, Clementiner og twist stående fremme nå - mye besøk om dagen. Herr Sønn 2 1/2 år lar det stå i fred. Null problemer. Fatet må riktignok sees på av og til ...med hendene på ryggen ...
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Vi rydder det vekk altså. Lurer vel på hvor gamle de er før det slutter å være dårlig gjort å ha slikt fremme. Anonymous poster hash: 568a2...988 Jeg ville aldri hatt slikt fremme uansett. De smaker fort mindre om de ligger ute hele tiden. Og heller ikke voksne trenger ha slike fristelser liggende fremme hele tiden. Anonymous poster hash: e612f...a2c Vi kan fort ha to-tre besøk i løpet av en dag i helgene. Rydder ikke kaker ut og inn av boksen før til kvelden. Jeg klarer fint å la slikt ligge jeg. Anonymous poster hash: 568a2...988 Men nå er du heller ikke seks år... Det er ikke noe problem å etter første besøk sette kakefatet i et skap utenfor 6-åringens synsfelt. Om det er et problem er det mer latskap eller ønske om å kontrollere en 6-åring som bare reagerer slik en 6-åring bruker å gjøre. Anonymous poster hash: e612f...a2c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Vi har en stor bolle med pepperkaker, druer, Clementiner og twist stående fremme nå - mye besøk om dagen. Herr Sønn 2 1/2 år lar det stå i fred. Null problemer. Fatet må riktignok sees på av og til ...med hendene på ryggen ... Så flink han er da. Min lille godtegris hadde stått vakt ved bordet til neste servering på den alderen. Hun har ALDRI tatt uten lov da, det skal hun ha. 😊 Anonymous poster hash: 568a2...988
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 Vi rydder det vekk altså. Lurer vel på hvor gamle de er før det slutter å være dårlig gjort å ha slikt fremme. Anonymous poster hash: 568a2...988 Jeg ville aldri hatt slikt fremme uansett. De smaker fort mindre om de ligger ute hele tiden. Og heller ikke voksne trenger ha slike fristelser liggende fremme hele tiden. Anonymous poster hash: e612f...a2c Vi kan fort ha to-tre besøk i løpet av en dag i helgene. Rydder ikke kaker ut og inn av boksen før til kvelden. Jeg klarer fint å la slikt ligge jeg. Anonymous poster hash: 568a2...988 Men nå er du heller ikke seks år... Det er ikke noe problem å etter første besøk sette kakefatet i et skap utenfor 6-åringens synsfelt. Om det er et problem er det mer latskap eller ønske om å kontrollere en 6-åring som bare reagerer slik en 6-åring bruker å gjøre. Anonymous poster hash: e612f...a2c Kjære vene. Som du konkluderer. Jeg spør om det er dårlig gjort. Vi setter det ut av synet men jeg spør OM det er dårlig gjort å la det stå. Ut fra reaksjonene jeg har fått forstår jeg at dette er på grensen til mishandling. 😊 Anonymous poster hash: 568a2...988
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 Jeg er over 40 og snoker fortsatt på kakefatet om det står fremme. Det er jo derfor man har det tilgjenglig, slik at man kan ta en kake når man har lyst. Vil du ha kakene i fred må de setes vekk. Det gjelder sansynlig vis til barnet flytter hjemmefra eller begynner å slanke seg. Anonymous poster hash: 10353...42d
Elsker livet Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Jeg syns det er for mye forlangt og dårlig gjort om hun ikke får forsyne seg. Du trenger ikke pakke inn kakene, bare sett fatet litt høyt eller inn i et skap slik at hun ikke ser det.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Jeg syns det er for mye forlangt og dårlig gjort om hun ikke får forsyne seg. Du trenger ikke pakke inn kakene, bare sett fatet litt høyt eller inn i et skap slik at hun ikke ser det. Ja da får vi fortsette med å sette det er sted hun ikke ser det. Det var ikke bra å spørre en gang forstår jeg. 🙊 Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 568a2...988
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Hvis barnet maser hele tiden og du vil at fatet skal stå fremme, så får du ta en prat med barnet da (ikke akkurat når han maser). Hvis det ikke hjelper, så hadde jeg nok rett og slett satt fatet bort. Vår hadde fint greid det da hun var 6 (2 år siden). Har aldri forsynt seg av noe som helst uten å spørre egentlig. Anonymous poster hash: e594b...185
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå