Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 De er slemme og det er aldri hyggelig å være med dem. Det er mas, og de er sånn at alle river opp gavene med en gang for å bli ferdig med det så fort som overhodet mulig, ingen vet hvem som ga hva omtrent. Vi feirer hos mine foreldre, noe samboeren min synes er OK (neste år feirer vi nok alene hjemme, da). Men kommer aldri til å feire en julaften med svigers igjen, det er vi enige om, svigerfar liker ikke besøk engang og det er bare surmuling og mas...... Men er det unormalt? Anonymous poster hash: 86bb6...2df
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Mannen min feirer aldri med svigers. Mamma er alkoholiker og pappa feirer ikke jul. Inviterer ham til oss, men han kommer aldri. Anonymous poster hash: 3117a...ff9
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 Jeg gjør ikke det. Hadde sikkert vært hyggelig. Men siden ungene er hos pappaen sin annenhver jul jobber jeg annenhver julaften for å ikke kjenne på savnet. Annenhver jul når jeg har ungene feirer vi med min familie. Anonymous poster hash: 3bc0d...461
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har feiret en gang med min svigermor og hennes mann og aldri igjen.. De bøtter nedpå med store mengder alkohol og svigermor nekter å være "gjest" hjemme hos oss. Hun skal bestemme og får hun det ikke nøyaktig som hun vil blir hun pottesur.. Lite trivelig juleaften Anonymous poster hash: b18ef...f45
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Jeg gjør ikke det, men det er av den årsak at de ikke lenger lever. Anonymous poster hash: 0286b...449
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Vi gjør ikke det. Det er vanskelig å være i samme rom som dem i mer enn noen få timer. Anonymous poster hash: c2723...10a
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Mine svigers har vært invitert til oss i alle år, men det har aldri passet ( enten skal de være hjemme eller hos døtrene). Vi feiret med de da eldste var 1 år og det var en trist affære... Feiringen var over 22.00, de la seg rett etter det. Svigerinna mi drev og fartet mellom sin leilighet og svigers pga nye typen var der og ville ikke være med svigers... Men kan legge til at svigers ikke akkurat renner dørene ned her ellers heller. Vi drar dit, de kommer hit på ungene sine bursdager ellers passer det sjelden for de. Anonymous poster hash: 1c276...5ac
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #8 Skrevet 11. desember 2015 Jeg gjør ikke. Mannen synes det er helt ok. De lever i en annen tidsalder enn oss. "Barn skal ses, ikke høres" Hell no! Anonymous poster hash: 42108...386
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #9 Skrevet 11. desember 2015 Jul hos mine & nyttår hos hans. Mest pga praktiske årsaker, han jobber somregel lillejulaften & da er det lettere å dra til mine foreldre som bor 15 min unna en hans som bor 3 timer unna. Så er vi heller hos hans i ca 1 uke før/etter nyttår. Like koselig begge stedene da. Anonymous poster hash: 044a6...387
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #10 Skrevet 11. desember 2015 Ferier alltid med mannens foreldre. Har aldri feiret med min pappa. Anonymous poster hash: cd466...654
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #11 Skrevet 11. desember 2015 Mine svigerforeldrene er _akkurat_ som dine! Jeg feirer med de annethvert år, men mannen min har gått med på at dersom de ikke forbedrer seg i år så blir det siste gang (mine bruker i tillegg å drikke seg ganske bedugget, noe jeg ikke syns er greit i det hele tatt) Anonymous poster hash: bbb06...646
QueeenBeee Skrevet 11. desember 2015 #12 Skrevet 11. desember 2015 Føler meg VELDIG heldig med mine svigerforeldre når jeg leser dette. Har noen ting vi ikke er enige om, men stor koser oss sammen alltid.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #13 Skrevet 11. desember 2015 De er alltid bortreist i jula og det passer meg bra😊😊 Anonymous poster hash: d6647...1c2
Gjest Kira Skrevet 11. desember 2015 #14 Skrevet 11. desember 2015 De (svigerfar og hans kone) ønsker bare å feire med sin nærmeste familie. Dvs mannen sine halvsøsken. Han blir aldri invitert fordi hans stemor sier at kun hennes barn er velkomne. Det har vært sånn siden han var 18 år, da var han myndig og måtte klare seg selv. Hans far har ikke baller nok til å si fra, og hans mor døde for mange år siden. Så vi feirer med mine foreldre og søsken.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #15 Skrevet 11. desember 2015 Vi feirer alltid julaften med min familie. Min mann mistet pappaen sin i tenårene og har droppet all kontakt med sin mor så jeg har ingen svigerforeldrekontakt. Føler meg derfor heldig som har stabile foreldre som drikker moderat m alkohol og setter barnebarna høyest av alt. Anonymous poster hash: bd7d2...4b9
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #16 Skrevet 11. desember 2015 Vi feirer kun med svigermor. Mine foreldre bor litt unna og syns det er kosligere å komme en annen dag, kjøre hjem i mørten syns de heller ikke så mye om. Jeg syns det er helt greit. De er hos min søster hvert år, mamma hjelper med maten osv siden min søster ikke er like flink på kjøkkenet. Elle hun kan sikkert lage maten, men å kombinere det med tre aktive unger og en stressa mann er en dårlig kombinasjon. Ofte har hun også vært på jobb julaften. De bor like ved, så ikke snakk om å kjøre langt. Men hadde vi ønsket veldig at de kom så hadde de det. De har vært her noen ganger når vi har hatt gaveåpning på andre juledag. Ungene er her bare annenhvert år så det året de ikke er her julaften tar vi gaveåpning 2juledag, Men svigermor er slitsom, hun går i små doser. Heldigvis mener min mann akkurat det samme. Siden hun ikke har annen familie enn oss må vi. Hun stresser fra hun kommer inn døra, presser i seg mat og hiver seg over gavene før ungene har rekt å tenke på at det er julaften nesten. Heldigvis for oss river hun nesten av papiret og da er julaften ferdig for henne og hun drar hjem. DA kommer juleroen her i huset og vi koser oss med gaver. Vi har ikke en og en åpning, men vi åpner litt som vi vil. Meg og mannen drikker kaffe, ser på ungene, hjelper og vi bygger. Ungene leker litt, åpner litt, går rundt og titter på hvade andre får og igrunn så bare koser vi oss. Om ungene vil leke med den første gaven de får i noen timer er det helt greit, gavene forsvinner ikke så det er ingen hast, det syns jeg er mest kos på julaften å se ungene kose seg med det de får, Anonymous poster hash: 8c2d7...52c
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #17 Skrevet 11. desember 2015 Nei ellers takk, for å få ei koselig jul blir vi hjemme. Har ei heks til svigermor. Fikk en fin ring av min mann for noen år siden til jul, svigermor ble så sjalu å ødela julaften for oss. Hun ville også ha ring.. Dama er gal! Anonymous poster hash: 16f26...559
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #18 Skrevet 11. desember 2015 Nei feirer sjelden med de. De er skilt og reiser til utlandet når de er hjemme med jul. Hadde svigermor her ifjor, første gang på 10 år. Anonymous poster hash: 3e07d...108
Førstemann Skrevet 11. desember 2015 #19 Skrevet 11. desember 2015 Feiret med mannens mor 2 av 3 år tidligere, den 3 julen da med min familie. Nå er det 9 år siden sist, vi er ikke på talefot. Mannens valg. Nå feirer vi annethvert år med min familie og det andre året alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå