Gå til innhold

Hvordan bli kvitt mobilavhengighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alt for mye på mobilen, og klarer ikke å legge den fra meg. I alle fall ikke til vanlig. Har vi besøk eller når vi spiser går det greit.

Problemet mitt er jo at jeg kjeder meg mens jeg surfer, og skulle ønske jeg hadde ork til å lese noe ordentlig i stedet.

Legger jeg fra meg mobilen, blir jeg rastløs, men klarer ikke å gjøre noe fornuftig med det.

Så, er det noen som har klart å endre vanene sine. Noen enkle tidsfordriv å overkomme denne radtløsheten som oppstår når jeg legger telefonen fra meg?

Anonymous poster hash: 3a4e5...c60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen enkle tips skulle det stå...

Skrevet

Dessverre....jeg er helt lik, hvis ikke verre😦

Anonymous poster hash: 27ba2...20a

Skrevet

Begynn å strikke i steden! Det har jeg gjort, og det kommer det hvertfall noe fint ut av, pluss at jeg nå "lengter" etter strikketøyet og ikke tlf..

Anonymous poster hash: 365b0...11a

Skrevet

Slutt å surfe på mobilen, kun bruk pc til det.

Om du tar buss/tog til eller fra jobb, nyt heller tiden du har for deg selv.

Begynn å strikk eller gjør annet håndarbeid.

Ha en mobilfri dag i uken.

Anonymous poster hash: 04ba3...51a
Skrevet

Takk for fine svar. Noen fler?

Skrevet

Jeg byttet til en liten gammel Nokia. Holdt på å gå på veggen her i noen uker, så ha det seg, og suget etter nettet var borte :)

Nå er jeg tilbake på smart Tlf og burde snart bytte til den gamle igjen😱

Anonymous poster hash: 487c1...880

Skrevet

Skru av telefonen!

Anonymous poster hash: c156b...14e
Skrevet

Jeg har slitt med det jeg også.

Jeg gikk gjennom følgende steg:

Først slo jeg av alle varslinger på mobilen. Så fjernet jeg Facebook fra telefonen, så jeg bare er logget på Facebook på datamaskinen.

Jeg tenker at når man er sliten er det fint å ha noe å holde på med. Hadde man ikke sittet og surfet hadde man kanskje sittet og bladd gjennom kanaler på tvn eller lignende.

Men det jeg noen ganger har gjort er å prøve å gjøre noe som for eksempel å strikke mens jeg hører på er spennende radioprogram, for eksempel Ekko. Å lese bok kan også være en fin erstatning for å surfe på mobilen. Bestem deg for at sofaen og andre behagelige steder er mobilfri sone, og les.

Anonymous poster hash: 59872...b6a

Skrevet

Lydløs og legg den i gangen. Sett et klokkeslett du får lov å sjekke den, da har du 10 minutter på deg. Etter noen kvelder innser du at nesten ingen av notificationsene er viktige, 10 minutter på kvelden er tilstrekkelig. 

Anonymous poster hash: d2738...c04
Skrevet

Kjøp en "dum" telefon.

Anonymous poster hash: a8240...d43
Skrevet

Jeg begynte å kjøpe e-bøker og Leste de på Mobilen -ble kanskje ikke mindre mobilavhengig men følte jeg gjorde noe mer fornuftig 👍😂

Anonymous poster hash: 541fb...225

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...