Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #1 Skrevet 11. desember 2015 Jeg har så lite lyst atte hjælp! Men mannen min og jeg gjorde som jeg ville i fjor og feiret hjemme, så nå er det bare rettferdig at vi drar til hans side av familien i år. Jeg gruer meg sånn fordi: - svigermor sjefer meg rundt - svigermor er hele tiden frekk mot både meg og de andre - han har en siiiiiiiiiiiiiiiiiinnsykt kjedelig familie som overhode ikke er interessert i å bli kjent med andre - barna som kommer er å inn i hampen bortskjemte (jeg blir slått, kalt stygge ting og gaveseansen varer i to dager...) - slapper liksom ikke helt av borte selv om det er jul - føler jeg "kaster bort" ferie med folk jeg egentlig ikke er så lysten på å være mye med - svigerfar gir fullstendig f*** i å snakke med meg. (visstnok mener noen han har asberger og ikke liker nye mennesker. Men jeg har altså vært gift i 10 år med mannen og bodd rett ved dem) Burde vel bare slutte og syte og heller tenke på at det blir ferie i påsken.. Men surt uansett. Anonymous poster hash: cc776...4a1
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #2 Skrevet 11. desember 2015 Hadde ikke giddet Høres ikke ut som verken du eller dem setter pris på at dere skal "feire" sammen? Anonymous poster hash: 123a3...0c2
Gjest Skrevet 11. desember 2015 #3 Skrevet 11. desember 2015 ...Og dette gidder du virkelig? Nei nei.....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #4 Skrevet 11. desember 2015 Skal dere feire med dem må mannen din snakke med sin mor før jul og si at han ikke aksepterer at hun er frekk mot deg (og andre). Hvis hun likevel skulle være det i julen, da må han si fra igjen. Og nekter hun fremdeles så er det lov å dra. Andres unger som slår og kaller deg stygge ting... gjør det klart og tydelig der og da at det IKKE er akseptabelt og be foreldrene følge med på barna sine. Og her bør mannen din også støtte deg. Men det viktigste er at dere får svigermor til å slutte å være så frekk og stygg. Ikke rart de andre barna blir som de blir når de ser at slik oppførsel er akseptert... Og fungerer det ikke, eller mannen din ikke støtter deg og sier fra, da får du kose deg med tanke på at dette er siste julen du "feirer" sammen med disse folkene. Anonymous poster hash: df1a6...d55
Gjest Antarctica Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 (endret) Huff. Gleder mannen din seg, da? Hvis dette er VELDIG viktig for ham, ville jeg ha sagt ja, på meget strenge vilkår: Det skulle være HANS jobb å snakke med mora og faren på forhånd; instruere svigerfar i å være høflig og svigermor i å spare på sarkasmene sine. Det skulle være HANS jobb å snakke med foreldrene til eventuelle frekke barn i familien, og si at han ikke kommer til å akseptere at ungene forsurer kvelden. Det skulle være HANS jobb å reagere hver eneste gang det var en ubehagelig episode; f eks stoppe sin sleivkjeftede mor hver gang hun glemte seg, eller snakke hardt til tantebarna hver gang de bryter husets regler. Hvis dette likevel blir en ubehagelig jul for deg, ville jeg faktisk si at siste sjanse var forspilt. Da skulle det være hans oppgave å viderebringe det til svigerfamilien. Selv om man er noens mor og kone, har man rett til å trives i jula. Og selv om man er fylt 60 kan man lære å omgås sine medmennesker på en ok måte. Endret 11. desember 2015 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2015 #6 Skrevet 12. desember 2015 hvis dere bor så nærme dem som du skriver så kan dere vel bo hjemme hos dere selv og ikke være der mer enn på julaften eller noe? Anonymous poster hash: a8a5c...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå