Gå til innhold

Toving av votter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har strikket noen votter som jeg har tovet, men jeg synes det var vansklig å dra dem skikklig i fasong etter tovingen. Jeg hadde sentrifugert dem ganske kraftig. Kan de ha vært for lite våte?Har det noe å si for resultatet om de er søkkvåte eller bare fuktige når de skal formes?

I mitt tilfelle ble vottene for lange og smale. Vil det hjelpe på bare legge dem i vann og så strekke dem eller må de vaskes også?

Anonymous poster hash: 9cbd1...3ee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har strikket noen votter som jeg har tovet, men jeg synes det var vansklig å dra dem skikklig i fasong etter tovingen. Jeg hadde sentrifugert dem ganske kraftig. Kan de ha vært for lite våte?Har det noe å si for resultatet om de er søkkvåte eller bare fuktige når de skal formes?

I mitt tilfelle ble vottene for lange og smale. Vil det hjelpe på bare legge dem i vann og så strekke dem eller må de vaskes også?

Anonymous poster hash: 9cbd1...3ee

Ta en god slump balsam, vanlig hårbalsam altså, i lunkent vann. Bland godt. Legg vottene i bløt en god stund, ca en halv time. Da kan du forme og strekke dem. På den måten vil de bli vide nok.

At de er for lange er vanskelig å fikse. Du kan jo evt tove dem igjen, men da vil de jo samtidig bli enda smalere. Nå vet du i det minste at du strikker dem kortere neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...