Gå til innhold

Har alle barnehager feiring med foreldre på Lucia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er ikke det vanlig overalt?

Anonymous poster hash: 42162...f45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den forrige barnehagen vår var det ikke vanlig. Der feiret barna på sykehjemmet. Gikk Lucia der og delte ut lussekatter til de eldre. Det var visst veldig koselig :)

I barnehagen vi har nå er det førskolegruppa som går Lucia i barnehagen og foreldrene til barna i førskolegruppa er invitert.

Jeg vet om barnehager der alle barna feirer og alle foreldrene er invitert.

Anonymous poster hash: 72437...baf
Skrevet

Både der jeg jobber og der barna mine går, er alle foreldre invitert på luciafeiring

Anonymous poster hash: d8847...57a

Skrevet

Nei alle har ikke det.

Anonymous poster hash: 5d146...258
Skrevet

Her er det førskolegruppa som går lucia for resten av barnehagen. Foreldrene til førskolebarna er naturligvis tilstede, og noen få andre foreldre. Litt utpå dager reiser førskolegruppa til sykehjemmet og går en runde for de gamle også.

Anonymous poster hash: c635b...04b
Skrevet

Alle foreldre fikk komme å se lucia toge! Kommer nettopp der ifra. Var fantastisk!! Alle fikk lucr katter også 😊😊

Anonymous poster hash: 4ac26...32e

Skrevet

I barnehagen jeg jobber i, så er det storbarnsbasen som feirer lucia. Det blir feiret på ettermiddagen og foreldrene er invitert. Tidligere på dagen så kommer de på småbarnsbasen og går luciatog for oss, veldig koselig :)

Anonymous poster hash: 5833d...0f4
Skrevet

Vi har det hos oss,men er så ekstremt tidlig at vi aldri har sjangs til å rekke det

Anonymous poster hash: a9880...c23

Skrevet

Vi har det hos oss,men er så ekstremt tidlig at vi aldri har sjangs til å rekke det

What? Hva er ekstremt tidlig? Kan dere ikke dtå opp litt før? Skal barna dine aldri få feire lucia fordi dere må sove til 8-9?

Her er det kl 8, for at foreldrene i det hele tatt skal ha mulighet til å være der litt før jobb. Kunne gjerne vært tidligere for min del, jeg mistet en time på jobb som jeg må ta igjen i ettermiddag. Men jeg gjør alt jeg kan for å være tilstede på sånne arrangementer! Ungene har gledet seg i ukesvis og synes det er stor stas!

Anonymous poster hash: d66dd...f6b

Skrevet

Ikke her.ungene i Bhg er for små så vi drar på julegård istede

Skrevet

Her går alle barna i tog, førskolebarna er Lucia med lys i hår. Alle foreldre er invitert til å se på. De går kl. 15.45.

Anonymous poster hash: 1785d...5e4

Skrevet

Vi har det hos oss,men er så ekstremt tidlig at vi aldri har sjangs til å rekke detAnonymous poster hash: a9880...c23

What? Hva er ekstremt tidlig? Kan dere ikke dtå opp litt før? Skal barna dine aldri få feire lucia fordi dere må sove til 8-9?

Her er det kl 8, for at foreldrene i det hele tatt skal ha mulighet til å være der litt før jobb. Kunne gjerne vært tidligere for min del, jeg mistet en time på jobb som jeg må ta igjen i ettermiddag. Men jeg gjør alt jeg kan for å være tilstede på sånne arrangementer! Ungene har gledet seg i ukesvis og synes det er stor stas!Anonymous poster hash: d66dd...f6b

Tror du vi sover til 8-9? Luciafeiringen begynner halv 8, ungen sover til klokken 7. Vi får ikke kledd oss, spist og kjørt til barnehagen på 30 min og når jeg gidder ikke ha en sur trøtt unge jeg vekker i 6-tiden bare for at hun skal se førskolegruppen subbe en runde på avdelingen og mumle noe sang.

Forøvrig er dette bare for ungene, ikke foreldrene..

Skrevet

Her er det på ettermiddagen. Storebasen går luciatog og de andre får lusekatter kl 16. Syns det er lenge å være i bhg for å få noen tørre boller, og thats it. Blir nok mer stas når han skal være med å gå i toget.

Anonymous poster hash: 68123...c43
Skrevet

Hos oss er luciafeiringen alltid på ettermiddagen. Og alle går i tog fra 1-åringene til førskolebarna. Tog gjennom gangen og avdelingene, lussekatter etterpå til barn og foreldre før alle tusler fornøyde hjem.

Anonymous poster hash: 6f9ee...73d

Skrevet

Vi hadde ikke det i BHG til ungene. De hadde luciafrokost sammen, alle avdelingene og gikk luciatog sammen. De hadde luciafeiring med foreldrene første året (når de var ny BHG), men kuttet det ut etter at det ble tatt opp i foreldreutvalget at det ikke var så lett for alle å få til å være med. Da ble det bestemt at dette skulle være en feiring med bare ungene.

Skrevet

Jeg er superglad for at vi ikke får se ungene i Lucia tog i 15-16 tiden:p regner med alle ungene er trøtte å vil hjem da :P

Anonymous poster hash: 4ac26...32e

Skrevet

Her hadde vi det. De der jeg jobberog der barna går.

Anonymous poster hash: d3bdf...6e2

Skrevet

Har aldri vært på det siden det er 07:30 🙈 hvorfor såååååå tidlig??? 😝😴😴💤

Anonymous poster hash: 05944...de0

Skrevet

Her er det kl 8, for at foreldrene i det hele tatt skal ha mulighet til å være der litt før jobb. Kunne gjerne vært tidligere for min del, jeg mistet en time på jobb som jeg må ta igjen i ettermiddag. Men jeg gjør alt jeg kan for å være tilstede på sånne arrangementer! Ungene har gledet seg i ukesvis og synes det er stor stas!

Hva gjør du da med skolebarn som begynner 8:15 og hvertfall ikke står opp en time før pga luciafeiring for småsøsken i barnehagen.. Min må vekkes og mases på, så klarer ikke gjøre seg klar selv. Så 07:30, når luciafeiringen er, er skolebarnet iferd med å stå opp.. 😊 ingen her som følte de gikk glipp av noe 😉

Anonymous poster hash: 05944...de0

Skrevet

Det er jeg som bestemmer når de skal stå opp! Er de store nok til å bestemme selv er de store nok til å bli hjemme alene og komme seg på skolen selv også.

Skrevet

I vår forrige barnehage gikk alle barna i Luciatoget og så var det lussekatter (?) for foreldre og barn inne på avdelingene etterpå.

I den nye er det kun skolegruppa som går. De går først en runde i bhg før de drar ned på sykehjemmet og går en runde der sammen med de andre nabobarnehagene.

Datteren min skulle gått i år, men så fikk hun vannkopper :(

Anonymous poster hash: 2eb10...32e

Skrevet

Her er det førskolegruppa som går i luciatog 😃 De går en runde på morgen, og en på ettermiddagen, deler ut lussekatter og synger. Alle foreldre til førskolegruppa er invitert til luciafest på ettermiddagen, men alle foreldre har mulighet til å komme å se toget går gjennom barnehagen 😃

Skrevet

I vår barnehage er alle foreldrene invitert til luciafeiring kl 8.15-9. Alle barna går i tog, fra de på 1 år til førskoleungene.

De synger først luciasangen og så holder de en minikonsert med sanger de har øvd på. Så får vi lussekatter, saft og kaffe.

Rørende og fin start på dagen.

Anonymous poster hash: d28e5...f7e

Skrevet

Det var vanlig hos oss, så kom det ny styrer, så ble det slutt på det. Nå er det atter ny styret, og de har ikke begynt på igjen. Men de snakker om det. Har ikke barnehage barn nå.

Anonymous poster hash: 76d9a...bbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...