Gå til innhold

Tett nese baby 12 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille jenta mi er blitt forkjølet. Renner fra det ene øyet og nesa er tett. Noe snør, men også av hovenhet, virker det som.

Jeg har brukt saltvann og otribaby nesesuger, men kommer nå lite ut. Hvordan kan jeg gjøre så hevelsen går ned? Hjelper jo ikke å sugen ut om det ikke er noe særlig å få ut der.

Hun sliter litt med pusten når hun ammer og blir veldig frustrert. Og da blir det enda verre.. Noen tips?? :(

Anonymous poster hash: e4828...72c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv nesesugeren en gang til. Det er mulig at du ikke turte å bruke den skikkelig.

Ellers - en tur ut i frisk luft er som regel et godt tips når man er forkjølet!

Anonymous poster hash: 87c44...ded
Skrevet

Det finnes Rhinox for barn 0-2år. Ein ska jo vere forsiktig med å bruke det. Minimum 8timar mellom kvar bruk og gis i maks 7 dagar i strekk. Har redda oss fleire gonger.

Skrevet

Takk, skal prøve ☺

Anonymous poster hash: e4828...72c

Skrevet

Den (tror det er otrivin baby) sprayen er mye bedre enn nesedråpene. Sprayen står sammen med bleier etc. på de fleste butikker. Den kan brukes så ofte man vil.

Nesesugeren fra otrivin er også mye bedre, selges på apotek. Sånn slange du suger i.

Anonymous poster hash: dba93...732
Skrevet

For hundre år siden når jeg ble mor første gang til en unge som ALLTID var forkjøla, så ble løsningen sugerør. Det er ikke fullt så ekkelt som det høres ut, det stopper lenge før du risikerer å få det i munnen :) 

Anonymous poster hash: 2e434...760
Skrevet

Beklaga. Eg skreiv feil. Skal maks brukast 5 dagar.

Fullstendig uenig i at otribaby nasespray e bedre enn Rhinox! Om otribaby funke fint så bruke ein ikkje Rhinox. Rhinox kan brukast når Otribaby ikkje fungere godt nok.

Den finnes både som nasespray og nasedråpar. Står sjelden i hylla, den ligg oftast i skuffer eller bak disken. Dette fordi dei som arbeider på apoteket skal gi informasjon om korleis det skal brukast og gi informasjon om at ein bør prøve med saltvatn og nasesugar først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...