Gå til innhold

Hormonspiral - slutter jo ikke å blø:/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge skal dette vare? Satt inn spiral for flere uker siden jo og blør og blør og blør...

Anonymous poster hash: 6faaf...e91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min har pleid å anbefale å prøve i 3 mnd (like lenge som en kan forvente bivirkninger). Har det ikke stabilisert seg til da er det kanskje ikke riktig prevensjon for deg :-)

Har selv prøvd "det meste" (gitt det 3-5 mnd før jeg har prøvd noe nytt.. p-staven sved mest å gi opp, pga prisen :P ), og eneste jeg ikke har konstante blødninger av er to typer vanlige p-piller.. legen min har ikke annen forklaring enn at de andre preparatene rett og slett ikke passer til kroppen min... men som sagt har jeg alltid prøvd minst 3 mnd for å gi det nok tid. :)

Anonymous poster hash: 1ebe1...2b3

Skrevet

Jeg blødde mye de første ukene og så blødde jeg litt frem til ca fire mnd etter jeg satt den inn. Etter det blødde jeg ingen ting frem til jeg tok den ut etter fire år!

Skrevet

Jeg har prøvd den to ganger. Ene gangen blødde jeg i 18 mnd. Den andre gangen tok jeg den ut etter 6 mnd. Blødde hele tiden. Ikke mye blod men konstant spotting. Helt forferdelig kjedelig. Hopper av i svingen i stede for.

Anonymous poster hash: f93ff...d7f

Skrevet

Jeg blødde litt nesten konstant hele det første året... Tok to år å få en tilnærmet forutsigbar syklus.

Anonymous poster hash: 9c2ee...989

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra gynekologen om at jeg ville blø i tre måneder. Jeg blødde i seks! Var like før jeg gav opp og tok ut hele dritten.

Men så ga det seg. Men nå sliter jeg veldig med dårlig lukt, bakteriell vaginose osv. Og mensen lukter for jævlig....

I tillegg en hel haug av kviser!!

Tror jeg gir den et år (frem til mars) før jeg tar den ut...

Anonymous poster hash: 4f07e...fe1

Skrevet

Jeg blødde av og på helt uregelmessig i 18 mnd, så tok jeg den ut. Legen min sa det var uvanlig å blø så lenge.

Anonymous poster hash: ab950...ac9

Skrevet

Første gangen blødde jeg i ca 6-7 uker. Ikke mye, men litt hele tiden + en mens innimellom der også. Etter hvert ble det mindre og mindre og til slutt sluttet det helt da etter ca 7 uker. Andre gangen blødde jeg bare i 2-3 dager. Jeg har ikke mistet mensen helst slik som mange andre, men jeg har gått i fra enorme blødninger og magekramper, til minimale blødninger og bare lett murring i magen.

Jeg vet det føles kjipt, men det er vanlig å småblø i noen måneder etter innsetting, men så går det over for de aller, aller fleste (svarene her inne er nok ikke representative) og man blør enten ikke i det hele tatt i flere år, eller får bare en liten blødning når man har mensen. Det er virkelig verd det på sikt altså!

Anonymous poster hash: 2622a...115
Skrevet

Jeg har slitt veldig med hormonell prevensjon, ikke funnet noe som funker for meg - frem til jeg fikk spiral. Blødde vel stort sett hver dag i ca 3-5 mnd, og så fikk jeg lenger og lenger opphold mellom hver blødningsperiode. Nå har jeg en liten "mens" med bittesmå blødninger ca hver 5-6 uke. Jeg hadde svært liten tro på den først, og vurderte mange ganger å bare ta den ut, men hadde bestemt meg for å gi det minst 6-12 mnd. Angrer ikke på det! :-) smør deg med tålmodighet, så skal du nok se at det blir veldig bra etter hvert.

Anonymous poster hash: e8318...a4e

Skrevet

"Blødde" litt av og på (mest på :P ) i nesten 6 mnd. Var nok å bruke truseinnlegg, men likevel upraktisk og hemmende (svømmer endel). Men etter det så ble det mer regelmessig med 2-3 dager en gang per mnd.

Anonymous poster hash: e8c96...4e0

Skrevet

Jeg har uregelmessige blødninger, 5 mnd etter. Tok 3 mnd sist. Tar den ut snart.

Masse kviser og mensen i 2 uker i gangen

Anonymous poster hash: 6c27e...f40

Skrevet

Jeg blødde i 4,5 mnd.

Står vel i pakningsvedlegget at man kan blø i 6 mnd, men noen blør lengre også.

Anonymous poster hash: b79d2...76d
Skrevet

Jeg blødde i 4,5 mnd.

Men da er hele vitsen med prevensjon borte hvis man blør hver dag og likevel ikke har sex?

Skrevet

Jeg blødde i 4,5 mnd.

Men da er hele vitsen med prevensjon borte hvis man blør hver dag og likevel ikke har sex?

Det er derfor den er så sikker! Mye blødninger = ingen sex = ingen graviditet 😀

Anonymous poster hash: 4b0bd...d40

Skrevet

Hei, jeg blødde nesten daglig i 6 mnd, men bare småblødninger. Nok med et truseinnlegg. Gikk til gynekolog etter 6 mnd fordi jeg kunne kjenne at den satt der og lurte på om den satt riktig. Gynekologen sa at alt så fint ut og jeg sluttet å blø...Etter det blødde jeg ikke på 6 år. Kjente fortsatt at den var der, flere som kjenner det?

Anonymous poster hash: 1343d...814

Skrevet

Jeg satt inn for 3 mnd siden, spotter enda og går konstant med truseinnlegg.. Håper det gir seg snart! 

Anonymous poster hash: 8974e...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...