Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Pga barn med behov for beskyttelse (i skjermet fosterhjem). Jeg skjønner jo behovet og det står også veldig klart i bhg vedtektene at man ikke skal legge ut bilder av andres barn på nett, noe som er en selvfølge. Men kan de virkelig nekte film og bilder til privat bruk? Pappa'n kan ikke være med på feiringen pga jobb og har selvsagt lyst å se datteren være Lucia, så jeg hadde tenkt å filme, selvsagt med hovedfokus på henne, men andre barn vil jo komme i 'skuddlinjen'. Så er det noen som vet om Bhg kan sette denne regelen nå (det står ikke i vedtektene til Bhg) Anonymous poster hash: dd25f...ff8
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Er det viktigere at ditt barns far får se en liten filmsnutt enn at barnet som er i skjermet fosterhjem har det trygt? Snu problemstillingen, tenk at det var ditt barn som hadde behovet for skjerming, men en annen mamma bare måtte filme, for så å vise filmsnutten til familien sin, en venn eller to, og plutselig ble ditt barn gjenkjent og noen forsnakket seg i feil fora...
n74 Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Hvorfor kommer en voksen manns behov, som lever et trygt liv, foran et barn som kan settes i fare hvis bilder/ video kommer på avveie? Barnehagen setter denne grensen fordi det er helt umulig for dem eller barnets fosterforeldre å kontrollere hva alle andre gjør med sine bilder/ videoer. Respekter det!
TinaK 1990 Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Hvis du i det hele tatt skjønner alvoret i dette med barn som bor i forsterket eller skjermet fosterhjem, årsaken til at de faktisk befinner seg i en slik situasjon. ..så hadde du ikke stilt spørsmål. For noen av disse barna betyr det sikkerhet for barna, evt for en av foreldrene hvis de evt er under omsorg fra krisesenter etc. Da hjelper ikke begrunnelsen at noen må filme pga "pappa får ikke vært tilstede" etc. Her er det små barns sikkerhet først. Og vær sikker, har dere fått denne beskjeden er det en dyptliggende årsak til det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Her må du nok bare respektere barnehagens regler. Om det er så ille for dere får dere bare bytte barnehage. Anonymous poster hash: 5b55d...6e3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Er du i det hele tatt seriøst, hi? Hører bare meg meg meg og enda litt mer meg. Når barnehagen går ut med noe sånt er det et lite barn som trenger beskyttelse. Hvis det er så viktig for din mann å faktisk se ungen sin gå Lucia...ja da prioriterer han faktisk det. At han ikke prioriterer dette skal da ikke gå på bekostning av barn/fosterforeldre/foreldre som trenger beskyttelse Anonymous poster hash: 4a369...26a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Kjære folk! Jeg skriver jo at jeg skjønner behovet, og kommer selvsagt til å respektere det. Jeg skrev bare grunnen til at jeg ønsket å filme for ellers syns jeg det er viktigere å være tilstede 100 % enn å se alt gjennom en skjerm, men for at far har lyst å se tenkte jeg å filme denne gangen. Mitt spørsmål gikk på om barnehagen har juridisk hjemmel for å nekte dette? Det er forskjell på å oppfordre og å forby. Anonymous poster hash: dd25f...ff8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Flott uansett tenker jeg. I mitt barns barnehage ble alle ungene blitzet ned når de sang, enda de voksne spurte pent om de kunne vente med blitz til syngingen var ferdig, og at barna da kunne stilles opp for bilder igjen. Barnet mitt sto og myste under hele "konserten" fordi noen på død og liv skulle filme i mørket med telefonens lyskaster på. Ikke bare en, men mange. Kjente jeg ble skikkelig oppgitt. Og her er det jo en endra bedre grunn til at du ikke kan. Det er mange andre events dere kan filme. Pappaen klarer seg fint uten Luciatoget fra i år Anonymous poster hash: 3e7ac...86a
soleia Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Dette må du har respekt for. Er det mogleg at dei i barnehagen kan ta bilete, slik at dei har kontroll på kva som kjem med på biletet? Det er sikkert andre og som har lyst på bilete av barna sine.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Er du i det hele tatt seriøst, hi? Hører bare meg meg meg og enda litt mer meg. Når barnehagen går ut med noe sånt er det et lite barn som trenger beskyttelse. Hvis det er så viktig for din mann å faktisk se ungen sin gå Lucia...ja da prioriterer han faktisk det. At han ikke prioriterer dette skal da ikke gå på bekostning av barn/fosterforeldre/foreldre som trenger beskyttelse Anonymous poster hash: 4a369...26a Prioriterer sitt barns luciafeiring? Hvilke rosa boble lever du i? Man kan ikke la være å følge schedulen sin på 2-4 fordi man helst ønsker å få med seg ting i hverdagen. Skal far si opp en trygg jobb for å prioritere barnehagetilstelninger? Er det mulig å være så blåst? Anonymous poster hash: dd25f...ff8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #11 Skrevet 10. desember 2015 Kjære folk! Jeg skriver jo at jeg skjønner behovet, og kommer selvsagt til å respektere det. Jeg skrev bare grunnen til at jeg ønsket å filme for ellers syns jeg det er viktigere å være tilstede 100 % enn å se alt gjennom en skjerm, men for at far har lyst å se tenkte jeg å filme denne gangen. Mitt spørsmål gikk på om barnehagen har juridisk hjemmel for å nekte dette? Det er forskjell på å oppfordre og å forby. Anonymous poster hash: dd25f...ff8 Jo, jeg tror nok barnehagen har hjemmel til å nekte film og foto når situasjonen er sånn. Det andre barnets rett og krav på skjerming er nok hjemlet i lov, men jeg vet ikke hvilken. I en slik sak vil jo både barnevern og politi vite beskjed. Spør dem. Anonymous poster hash: 340ba...e85
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #12 Skrevet 10. desember 2015 Dette må du har respekt for. Er det mogleg at dei i barnehagen kan ta bilete, slik at dei har kontroll på kva som kjem med på biletet? Det er sikkert andre og som har lyst på bilete av barna sine. Takk for et ordentlig svar. Det skal jeg spør ped leder om i morgen. Det er faktisk en big deal å være Lucia og det hadde vært fint å ha noen bilder fra opptredenen. Da kan de jo ta bilder av det aktuelle barnet så hn kan få med hjem også. Anonymous poster hash: dd25f...ff8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #13 Skrevet 10. desember 2015 Seriøst? Det er en haug med unger som synger surt i hvite kjoler, det er ikke noe stort pappaen her går glipp av. Om barnehagen har juridisk hjemmel eller ikke bør ikke bety noenting som helst. Her er det snakk om barn som har bekyttelsesbehov, å i det hele tatt vurdere å ikke følge en oppfordring som skal sikre deres sikkerhet er uempatisk og selvsentrert. Anonymous poster hash: d1649...111
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #14 Skrevet 10. desember 2015 Selvfølgelig respekterer man sånt! Ta bilde av lille Lucia hjemme og tenk på konsekvensene for andre barn... Anonymous poster hash: 93e00...e44
anonomous Skrevet 10. desember 2015 #15 Skrevet 10. desember 2015 Uansett, om de oppfordrer til å ikke filme, så bør du respektere det. Rimelig frekt å tvinge gjennom filming fordi far vil se, når de har gått ut med at der er et barn på skjermet adresse. Du kan love så mye du vil om at det kun er far som skal se, men barnehagen kan ikke stole på det! De er pliktig at barnet er trygg i barnehagen og da skal man respektere barnehagens ønsker som forelder!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #16 Skrevet 10. desember 2015 Seriøst? Det er en haug med unger som synger surt i hvite kjoler, det er ikke noe stort pappaen her går glipp av. Om barnehagen har juridisk hjemmel eller ikke bør ikke bety noenting som helst. Her er det snakk om barn som har bekyttelsesbehov, å i det hele tatt vurdere å ikke følge en oppfordring som skal sikre deres sikkerhet er uempatisk og selvsentrert. Anonymous poster hash: d1649...111 Jeg har heldigvis et annet syn på en opptreden barnet mitt har øvd lenge på. Jeg blir rørt og stolt når jeg ser de små alvorlige ungene som gjør så godt de kan. Om du evner å lese svarene mine over her, ser du at det aldri var snakk om å ikke respektere oppfordringen, men et spørsmål om lovligheten ved å nekte filming av egne barn. Det var da voldsomt så hissige man ble av et enkelt spørsmål da. Anonymous poster hash: dd25f...ff8
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #17 Skrevet 10. desember 2015 Hvorfor er det viktig om barnehagen har lov til et slikt forbud eller ikke? Flott at barnehagen tar denne saken alvorlig. Anonymous poster hash: f91f8...c05
BareMas Skrevet 10. desember 2015 #18 Skrevet 10. desember 2015 Når det er snakk om et barns rett og behov for beskyttelse, mener jeg at en oppfordring med denne begrunnelsen bør behandles som et forbud. Ta bilde av Luciaen foran juletreet eller noe sånt og send til pappaen, men for all del, overhold oppfordringen, ikke sett et lite barn i potensiell fare.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #19 Skrevet 10. desember 2015 Pga barn med behov for beskyttelse (i skjermet fosterhjem). Jeg skjønner jo behovet og det står også veldig klart i bhg vedtektene at man ikke skal legge ut bilder av andres barn på nett, noe som er en selvfølge. Men kan de virkelig nekte film og bilder til privat bruk? Pappa'n kan ikke være med på feiringen pga jobb og har selvsagt lyst å se datteren være Lucia, så jeg hadde tenkt å filme, selvsagt med hovedfokus på henne, men andre barn vil jo komme i 'skuddlinjen'. Så er det noen som vet om Bhg kan sette denne regelen nå (det står ikke i vedtektene til Bhg) Anonymous poster hash: dd25f...ff8 Synest du virker svært lite empatisk og svært selvsentrert! Dette barnets sikkerhet kommer langt foran ditt behov for å filme eget barn! Og jeg er temmelig Sikker på at barnehage har hjemmel for dette og at anmelde er på sin plass ved brudd! Men det burde strengt tatt ikke vært nødvendig... Anonymous poster hash: fe49f...867
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #20 Skrevet 10. desember 2015 Dette må du har respekt for. Er det mogleg at dei i barnehagen kan ta bilete, slik at dei har kontroll på kva som kjem med på biletet? Det er sikkert andre og som har lyst på bilete av barna sine. Takk for et ordentlig svar. Det skal jeg spør ped leder om i morgen. Det er faktisk en big deal å være Lucia og det hadde vært fint å ha noen bilder fra opptredenen. Da kan de jo ta bilder av det aktuelle barnet så hn kan få med hjem også. Anonymous poster hash: dd25f...ff8 For å være helt ærlig så forstår jeg virkelig ikke hvorfor du vil sette spørsmålstegn med om barnehagen har hjemmel til dette ut i fra den grunnen de har gitt. Som ped leder så hadde jeg virkelig hevet et øyebryn hvis foreldre hadde "klaget" på dette etter å ha fått vite grunnen til hvorfor de ikke kan filme. Men desverre så hadde jeg ikke blitt overrasket. Men jeg synes du kan spørre om de kommer til å ta egne bilder og om foreldre får tilgang til de. Men vær så snill å ikke sett spørsmålstegn om de har lov til det eller ikke, bare respekterer det. Tenk hvis det hadde vært ditt barn. Anonymous poster hash: fe4fa...1a3
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #21 Skrevet 10. desember 2015 Bra! Skulle ønske det var slik i alle barnehager. Foreldrene burde være mer opptatte av å se på barna, enn og se på barna gjennom kameralinsa. Bilder kan man ta før og etter. Synes det er en uting at folk i dag er mer opptatte av å forevige, enn og "være tilstede". ...og år det er snakk om at små barn trenger beskyttelse blir jeg rett og slett litt satt ut av at du overhode kan stille spørsmålstegn ved om de har rett i å gjennomføre forbudet. Korttenkt, selvsentrert og egoistisk...i forholdt til et lite barn. Kvalmt. Anonymous poster hash: d4319...6bf
Gjest Antarctica Skrevet 10. desember 2015 #22 Skrevet 10. desember 2015 (endret) Kjære folk! Jeg skriver jo at jeg skjønner behovet, og kommer selvsagt til å respektere det. Jeg skrev bare grunnen til at jeg ønsket å filme for ellers syns jeg det er viktigere å være tilstede 100 % enn å se alt gjennom en skjerm, men for at far har lyst å se tenkte jeg å filme denne gangen. Mitt spørsmål gikk på om barnehagen har juridisk hjemmel for å nekte dette? Det er forskjell på å oppfordre og å forby. Anonymous poster hash: dd25f...ff8 Det har de.Faktisk er det den motsatte spørsmålsstillingen som er aktuell her: ALLE foreldre skal gi skriftlig løyve til filming av hvert eneste barn før det filmes. Ikke kun til barnehagen, men til hver eneste en som filmer. Du har ikke lov til å filme andres barn. Endret 11. desember 2015 av Pashla
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #23 Skrevet 11. desember 2015 Du viser ikke mye forståelse, selv om du sier du har den. Det er vel det mange her reagerer på. Anonymous poster hash: 10e70...b8f
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2015 #24 Skrevet 11. desember 2015 Kjære folk! Jeg skriver jo at jeg skjønner behovet, og kommer selvsagt til å respektere det. Jeg skrev bare grunnen til at jeg ønsket å filme for ellers syns jeg det er viktigere å være tilstede 100 % enn å se alt gjennom en skjerm, men for at far har lyst å se tenkte jeg å filme denne gangen. Mitt spørsmål gikk på om barnehagen har juridisk hjemmel for å nekte dette? Det er forskjell på å oppfordre og å forby. Anonymous poster hash: dd25f...ff8 Det har de.Faktisk er det den motsatte spørsmålsstillingen som er aktuell her: ALLE foreldre skal gi skriftlig løyve til filming av hvert eneste barn før det filmes. Ikke kun til barnehagen, men til hver eneste en som filmer. Du har ikke lov til å filme andres barn. Til hver enkelt altså? Her skulle vi krysse av på om "andre foreldre" kunne ta bilder og filme barnet vårt. Er ikke det nok? Fikk beskjed om at hvis én eneste krysset nei så fikk ingen foreldre lov å ta bilder eller filme i barnehagen, uten at vi fikk vite hvem som hadde sagt nei og uten at vedkommende måtte oppgi grunn. Ikke mer enn rett og rimelig synes jeg. Anonymous poster hash: bda8a...6d1
Gjest Antarctica Skrevet 11. desember 2015 #25 Skrevet 11. desember 2015 Kjære folk! Jeg skriver jo at jeg skjønner behovet, og kommer selvsagt til å respektere det. Jeg skrev bare grunnen til at jeg ønsket å filme for ellers syns jeg det er viktigere å være tilstede 100 % enn å se alt gjennom en skjerm, men for at far har lyst å se tenkte jeg å filme denne gangen. Mitt spørsmål gikk på om barnehagen har juridisk hjemmel for å nekte dette? Det er forskjell på å oppfordre og å forby. Anonymous poster hash: dd25f...ff8 Det har de.Faktisk er det den motsatte spørsmålsstillingen som er aktuell her: ALLE foreldre skal gi skriftlig løyve til filming av hvert eneste barn før det filmes. Ikke kun til barnehagen, men til hver eneste en som filmer. Du har ikke lov til å filme andres barn. Til hver enkelt altså? Her skulle vi krysse av på om "andre foreldre" kunne ta bilder og filme barnet vårt. Er ikke det nok? Fikk beskjed om at hvis én eneste krysset nei så fikk ingen foreldre lov å ta bilder eller filme i barnehagen, uten at vi fikk vite hvem som hadde sagt nei og uten at vedkommende måtte oppgi grunn. Ikke mer enn rett og rimelig synes jeg. Anonymous poster hash: bda8a...6d1 Da har du jo svart på vegne av ditt barn, til alle foreldrene. Hvis du bare går med på at f eks de ansatte gjør det, så kan du det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå