Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Kuttet meg selv i noen år, men det er 10 år siden jeg skadet meg selv sist. Den siste tiden har jeg slitt veldig med angst på kveldene pga stress osv. Når jeg skal sove kommer angsten og jeg kjenner det fysisk i armen hvor jeg kunne kuttet Hva skjer? Jeg skal aldri noen gang skade meg igjen og har ikke hatt trangen på mange mange år Anonymous poster hash: 234bf...420
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Du kommer egentlig med forklaringen selv, HI. Du stresser. Når du stresser så blir det en ekstra stor belastning på kropp og psyke. Da har vi mennesker lett for å gå tilbake i gamle mønster vi har. Du hadde en gang en vane med selvskading for å takle uønskede følelser. Det var en der og da-løsning som bare fikk fokuset bort fra den indre smerten/problemene en liten stund. Nå er det noe annet som plager deg, og da trenger du å finne nye og bedre måter å håndtere stress og vanskelige tanker på. Det du opplever er helt normalt, det skjer med alle i større eller mindre grad - at vi av og til faller tilbake i gamle tankemønster og/eller handlingsmønster. Men det som er så fint er at når man bare blir klar over det, så ser man også at man kan velge å handle helt anderledes nå enn de destruktive eller uhensiktsmessige løsningene vi tidligere. Det at du har trangen nå er ikke noe nederlag. Det er bare du selv som gir deg selv en kraftig beskjed om at nå må du få litt hjelp slik at du kan endre det som ev. kanskje må endres samt få hjelp til å takle følelsene rundt dette. Så ta kontakt med legen din, vær ærlig og fortell hvordan du har det for tiden, hva som har stresset deg så mye at du har fått disse tankene igjen. Husk at tankene dine ikke er farlige, de kan du endre. Så ring legen din i morgen og bestill en time. Da har du tatt kontroll og jobber mot å få det bedre igjen. Klem til deg Anonymous poster hash: 2b049...3bb
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Jeg hater når folk legger igjen youtube-videoer. Så unnskyld på forhånd... Men hun her... Hun forklarer så fantastisk godt hva det er som skjer "inni" deg, hvorfor det skjer. Og ikke minst, de følelsene du har? Det er ingenting i veien med de. Eller med deg. Anonymous poster hash: 7b2ba...c9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå