Gå til innhold

Fargelegging for voksne - er det så vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så vanlig som det virker her inne? Eller er det samme person som nevner det støtt og stadig? Jeg kan nesten ikke tenke meg noe kjedeligere, og vil absolutt ikke ha det i julegave som det blir foreslått her.

 

Anonymous poster hash: be728...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet at mange av mine bekjente (alle damer) fargelegger. Jeg er helt enig med deg, det er så utrolig kjedelig og ikke minst syns jeg det er flaut på deres vegne. Noe så "ukreativt" og for meg er det en saueflokk- syssel. Folk gjør det for at det plutselig er blitt så 'in'. Kan de ikke heller bygge lego?

 

Anonymous poster hash: 13f97...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange av mine bekjente (alle damer) fargelegger. Jeg er helt enig med deg, det er så utrolig kjedelig og ikke minst syns jeg det er flaut på deres vegne. Noe så "ukreativt" og for meg er det en saueflokk- syssel. Folk gjør det for at det plutselig er blitt så 'in'. Kan de ikke heller bygge lego?

 

Anonymous poster hash: 13f97...da8

Hehe, jeg både tegner og bygger Lego jeg☺️

 

Anonymous poster hash: e5944...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG vanlig! Jeg jobber i en bokhandel og vi selger slike tegnebøker og tilhørende penner som varmt hvetebrød. Selger kanskje 100 stk om dagen nå før jul. Mange som liker det og bruker det som avkobling. Noen kjøper også til barn som vil ha noe mer avansert enn typiske tegnebøker for små barn. F.eks er Harry Potter colouring book noe som selger best.

 

Anonymous poster hash: cfeb9...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ønsket meg det til jul. Gleder meg til å fargelegge sammen med ungene 😊

 

Anonymous poster hash: 7b719...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet at mange av mine bekjente (alle damer) fargelegger. Jeg er helt enig med deg, det er så utrolig kjedelig og ikke minst syns jeg det er flaut på deres vegne. Noe så "ukreativt" og for meg er det en saueflokk- syssel. Folk gjør det for at det plutselig er blitt så 'in'. Kan de ikke heller bygge lego?

 

Anonymous poster hash: 13f97...da8

For en latterlig holdning.

Så flott om noen finner ro med diverse hobbysaker. Det er vel det samme for deg hva de driver med.

Folk skal jo mene noe om alt. Flaut og fargelegge, den var ny da.

 

Anonymous poster hash: c17de...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn bok. Og tusjer. Det hender jeg setter meg ned på kvelden og fargelegger. Det er en form for mental avkobling.

 

Lite kreativt? Hvorfor må alt vi gjør være så himla kreativt da? Jeg er ikke noen kunstner som kan tegne og lage flotte malerier, tegninger eller andre bilder. Jeg synes ganske enkelt at det er deilig av og til å bare sette seg ned, tømme hodet for tanker og slappe av med en aktivitet som ikke krever noe av meg.

 

Det er vel heller ikke så veldig mye mer kreativt å sitte å surfe på DiB eller stirre på tv på kvelden heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har så stressede hverdager, så mye kaos i hodet, så mye stress. Hele tiden skal vi tenke, prestere og ordne, hele tiden er det inntrykk med lyd, lys og bevegelse. Det er skjermer, tv, pc, ipad og telefon...

 

Da kan det være behagelig med litt avkobling og ro, en form for enkel mindfullness. Jeg skjønner godt at det har blitt populært.

Dessverre hindrer min revmatisme meg i å fargelegge, hendene verker som besatt etter kort tid.



Anonymous poster hash: 06418...2f8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den mest solgte boka i norske bokhandlere er en fargeleggingsbok for voksne, så det er nok mange som driver med det.

 

Men det er ikke helt min greie, jeg har ikke tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sånn bok. Og tusjer. Det hender jeg setter meg ned på kvelden og fargelegger. Det er en form for mental avkobling.

 

Lite kreativt? Hvorfor må alt vi gjør være så himla kreativt da? Jeg er ikke noen kunstner som kan tegne og lage flotte malerier, tegninger eller andre bilder. Jeg synes ganske enkelt at det er deilig av og til å bare sette seg ned, tømme hodet for tanker og slappe av med en aktivitet som ikke krever noe av meg.

 

Det er vel heller ikke så veldig mye mer kreativt å sitte å surfe på DiB eller stirre på tv på kvelden heller.

Bruker du bare tusjer eller også fargeblyanter?

 

 

 

Anonymous poster hash: 7b719...d3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker strikking, andre liker fargelegging..

 

Jeg fatter ikke at folk gidder å stirre på TV hele kvelden.

 

Min måte å koble av på er musikk.

 

Anonymous poster hash: 209e5...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker de bøkene og kjempe fine farger(penner). Kjekt med Harry Potter tipset! Den må jeg få tak i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan innrømme at det er litt kjedelig. Ikke fargeleggingen i seg selv, men jeg har så mange andre ting jeg heller vil enn å lete frem de bøkene. Umulig å finne blyanter der spissen ikke knekker i ett! 

Men, nå har jeg hatt bøker i ca. åtte år. Går litt i perioder, etter at jeg ble introdusert for det av en aktivitør på psykiatrisk. Det ble en del av behandlingen, og det funker å fint å sette seg ned og fargelegge. Det krever null hjernekapasitet annet enn konsentrasjon,og er derfor meg å koble ut negative og stressende tanker i hodet. Helt gull! Vil tro at man ikke trenger å ha en psykisk lidelse for å dra nytte av den type avspenningsøvelse. 

Men at det er så himla gøy? Ikke akkurat, men det er gøy å finne noe som er til hjelp for en. 



Anonymous poster hash: 86949...83f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte to og noen tusjer.

Hadde lest det var avstressende.

 

Men jeg har aldri tid! Og når ungene er i seng må jeg rydde hus. Blæh!

 

Anonymous poster hash: e8c41...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Jeg kjøpte to og noen tusjer.

Hadde lest det var avstressende.

 

Men jeg har aldri tid! Og når ungene er i seng må jeg rydde hus. Blæh!

 

Anonymous poster hash: e8c41...a40

Den dagen jeg får tid til å sette meg ned og fargelegge - ja, da skal jeg jammen gjøre noe HELT annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kjøpte to og noen tusjer.

Hadde lest det var avstressende.

 

Men jeg har aldri tid! Og når ungene er i seng må jeg rydde hus. Blæh!

 

Anonymous poster hash: e8c41...a40

Den dagen jeg får tid til å sette meg ned og fargelegge - ja, da skal jeg jammen gjøre noe HELT annet!
Alle har tid til alt de vil, det handler om prioriteringer.

Det å bruker mye tid på dette nettstedet kan sikkert byttes bort med fargelegging, eller noe annet spennende ;)

 

 

Anonymous poster hash: 5c137...93e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange av mine bekjente (alle damer) fargelegger. Jeg er helt enig med deg, det er så utrolig kjedelig og ikke minst syns jeg det er flaut på deres vegne. Noe så "ukreativt" og for meg er det en saueflokk- syssel. Folk gjør det for at det plutselig er blitt så 'in'. Kan de ikke heller bygge lego?

 

Anonymous poster hash: 13f97...da8

"Flaut" å finne glede i en hobby, å gjøre noe på fritiden som de liker og som de slapper av med? Da blir jeg mer flau på dine vegne, som ikke har viktigere ting å henge deg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har en sånn bok. Og tusjer. Det hender jeg setter meg ned på kvelden og fargelegger. Det er en form for mental avkobling.

 

Lite kreativt? Hvorfor må alt vi gjør være så himla kreativt da? Jeg er ikke noen kunstner som kan tegne og lage flotte malerier, tegninger eller andre bilder. Jeg synes ganske enkelt at det er deilig av og til å bare sette seg ned, tømme hodet for tanker og slappe av med en aktivitet som ikke krever noe av meg.

 

Det er vel heller ikke så veldig mye mer kreativt å sitte å surfe på DiB eller stirre på tv på kvelden heller.

Bruker du bare tusjer eller også fargeblyanter?

 

 

 

Anonymous poster hash: 7b719...d3c

 

Bare tusjer. Jeg har noen fra Lyra med to spisser, en helt tynn i den ene enden og en som likner en pensel i den andre enden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at mange av mine bekjente (alle damer) fargelegger. Jeg er helt enig med deg, det er så utrolig kjedelig og ikke minst syns jeg det er flaut på deres vegne. Noe så "ukreativt" og for meg er det en saueflokk- syssel. Folk gjør det for at det plutselig er blitt så 'in'. Kan de ikke heller bygge lego?

 

Anonymous poster hash: 13f97...da8

Hehe. Saueflokk.

Du handler aldri på H&M og tilsvarende butikker?

Og bilen deres er et ukjent merke som dere har importert selv fra Korea?

Du spiser aldri på kjederestauranter?

Og mote, du følger aldri motebildet. Nei, du sverger til moten da du var ung?

Håret ditt? Du vasker kanskje bare med den vanlige håndsåpa også?

Og selvsagt bor du ikke i vanlig hus, du bor i et du har bygget selv?

Eller bor du i leilighet? Det er flokk det, stuet sammen både bortover og oppover.

 

Du skjønner det at mennesker er en stor saueflokk og flokken følger ikke alle i alt, de velger selv hvor de ønsker å gå i flokk.

Bare det faktum at du sitter her inne forteller meg at du er svært lite nyskapende. Og det faktum at du må rakke ned på de som følger den nye trenden med fargelegging for voksne forteller at du er i surpump-flokken. Den største flokken av alle her inne.

 

 

Anonymous poster hash: 6056e...ef4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg kjøpte to og noen tusjer.

Hadde lest det var avstressende.

 

Men jeg har aldri tid! Og når ungene er i seng må jeg rydde hus. Blæh!

 

Anonymous poster hash: e8c41...a40

Den dagen jeg får tid til å sette meg ned og fargelegge - ja, da skal jeg jammen gjøre noe HELT annet!
Alle har tid til alt de vil, det handler om prioriteringer.

Det å bruker mye tid på dette nettstedet kan sikkert byttes bort med fargelegging, eller noe annet spennende ;)

 

 

Anonymous poster hash: 5c137...93e

Ja, SOVE! Jeg hadde en 7 mnd unge som turnerte i senga til laaangt på natt, og derfor leste jeg på forumet😉

 

Anonymous poster hash: e8c41...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slike bøker, men har nok ikke kastet meg på fargebølgen som mange andre. Jeg har alltid likt å farge i perioder når jeg vil koble av. Nå har jeg mine bøker istede for å stjele ungenes bøker, nå er det de som plutselig fargelegger i mine. Syns de er litt mer utforendrende bøker enn endel av barnetegningene.

 

Anonymous poster hash: 75871...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne bøker. Godt å koble av med noe hjernedødt. Godt å koble helt av, særlig når dagen har vært kaos og man trenger å slappe helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke. Hadde ikke vært avkobling for meg, da jeg har beslutningsvegring. Dersom jeg skal gjøre noe avstressende, må det være noe som ikke krever valg. Min avkobling er trening!



Anonymous poster hash: b13f4...543
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...