Gå til innhold

Totalt tappet for energi etter trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok en 30 min joggetur tidligere i dag, og har vært helt totalt utslitt etter det, det er vel ikke vanlig?

Det var en forholdsvis rolig tur, og har spist sunt og nok etter det.

Men nå svimler det for meg hver gang jeg reiser meg opp, er sykt trøtt, vondt i kroppen, sur og sint, ja samme symptomer som når jeg er helt på bunn energimessig, eller hvis jeg er veldig stresset.

Har hatt fri hele dagen og ikke gjort noe veldig slitsomt.

(kan nevne jeg er sykemeldt grunnet utmattelse, bruker mesteparten av dagene på hvile, skal ikke stresse eller presse meg selv noe særlig. Men ÆRLIG TALT DA!!! For 2 mnd siden løp jeg 2,5 mil i uka, og nå blir jeg kaputt av 30 min??)

Skjønner ikke...

Anonymous poster hash: 6d796...673
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er jeg alltid. Trener 3 ganger i uka. Har bechterew og crohns og jobber fullt. Etter trening ksn jeg ikke ha planer for er helt utslitt og verker i hele kroppen. Men trener nok for hardt i forholdt til hva kroppen trenger.

Skrevet

Sånn er jeg alltid. Trener 3 ganger i uka. Har bechterew og crohns og jobber fullt. Etter trening ksn jeg ikke ha planer for er helt utslitt og verker i hele kroppen. Men trener nok for hardt i forholdt til hva kroppen trenger.

Men burde du trene i det hele tatt da?

Har nå hatt to joggeturer siden jeg ble sykemeldt for litt over 2 mnd siden og har vært utslitt etterpå begge gangene... Det her går jo ikke. Men man må vel trene??

Skrevet

Har nå hatt to joggeturer siden jeg ble sykemeldt for litt over 2 mnd siden og har vært utslitt etterpå begge gangene... Det her går jo ikke. Men man må vel trene??

Man MÅ jo ikke trene hvis ikke kroppen takler det. Kanskje du bør prøve gåturer en stund? Og bygge deg gradvis opp igjen?

Anonymous poster hash: 97fe6...3a4

Skrevet

Hvis du er sykmeldt pga utmattelse vil det kanskje være fornuftig å droppe løping - ta heller en god gåtur med lavere puls, få frisk luft.

Anonymous poster hash: 649d6...3e2

Skrevet

Hvis du er sykmeldt pga utmattelse vil det kanskje være fornuftig å droppe løping - ta heller en god gåtur med lavere puls, få frisk luft.

Anonymous poster hash: 649d6...3e2

Ja. Dere har helt rett. Bare følte meg litt på plussiden igjen. Men nå er jeg tilbake på minus 100

Skrevet

Ja jeg må trene. Gjør jeg ikke det føler jeg leg elendig hele tiden. Ingen energi og mer smerter. Trening holder det mer under kontroll og gir meg energien til å klare hverdagen.

Skrevet

Ja jeg må trene. Gjør jeg ikke det føler jeg leg elendig hele tiden. Ingen energi og mer smerter. Trening holder det mer under kontroll og gir meg energien til å klare hverdagen.

Men nå er det vel litt forskjell på du og hi da

Anonymous poster hash: 5f044...240

Skrevet

Sjekk d-vitamin. Da jeg hadde seriøst mangel gikk formen i dass og jeg mistet muskelstyrke fra en uke til neste. I tillegg var jeg uopplagt og hadde muskelsmerter. 

Skrevet

Men nå er det vel litt forskjell på du og hi da

Anonymous poster hash: 5f044...240

Det er vel forskjel på alle oss her inne er det ikke? Kan man da ikke svare? Hun opplever noe og spør om det er vanlig. For meg er det det og for meg er det pga at kroppen allerede er sliten. Dette blir forsterket ved trening noe jeg vil tro er det samme for hi. Jeg blir bedre dagen etter.

Men jeg beklager virkelig hvis det irriteter deg at jeg svarte HI utifrå mitt ståsted. Det skal man tydeligvis ikke gjøre.

Skrevet

Det du opplever er helt normalt hvis du er sykemeldt for utmattelse. Man må skynde seg laaaaangsomt. Gå turer i rolig tempo, når du ikke blir sliten av det, gå litt raskere eller gå litt lenger. Når det er greit, gå litt raskere i bakker. Senere gåturer med kort-korte økter med lett jogg. Og så utvider du videre sakte derfra.

Kanskje lettere styrketrening er bedre for deg enn kondisjonstrening akkurat nå? Og merk at jeg skrev lett styrketrening ;)

Ellers enig med Lektor D - om D-vit.nivåene dine ikke er sjekket, få det gjort. Pass også på at du blir ordentlig utredet om det kan være andre årsaker til utmattelsen din. Hvis man opplever en tøff periode så har legene så lett for å forkaste alt utenom "stress" eller "psykiske" årsaker. Det kan jo hende det er fysiske ting i tillegg, men dette blir da ofte ikke utredet.

Anbefaler ellers yoga og qigong - suverent når man må ta det med ro.

Anonymous poster hash: e2cb2...710

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...