Gå til innhold

Har lest feil på dosering av medisiner. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle egentlig ta en halv tabelett morgen i tre dager. For så å øke til en halv morgen og kveld. Men jeg leste ikke øverste setning så startet med å ta en halv morgen og kveld. Og i morgen skulle jeg egentlig begynt med den dosen.

Hva gjør jeg nå?dette er tabeletter som man må begynne forsiktig med. Når jeg har tatt en halv morgen å kveld i en uke skal jeg starte på den dosen jeg skal ha som er to morgen og kveld.

Anonymous poster hash: 2adfe...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, fortsett slik du skulle. er det antidepressiva? cipralex? altså om du skulle økt i morgen, fortsetter du med den dosen du alt har tatt, til du skal øke til en tablett, om du skjønner?

Skrevet

Grunnen til at man trapper opp dosering er for å unngå bivirkninger. Hvis du har tålt høyere dosering er ikke det noe problem, da kommer du jo raskere opp på vedlikeholdssdose. Er det epilepsimedisiner?

Anonymous poster hash: ff761...e39

Skrevet

nei, fortsett slik du skulle. er det antidepressiva? cipralex? altså om du skulle økt i morgen, fortsetter du med den dosen du alt har tatt, til du skal øke til en tablett, om du skjønner?

Nei er for hjertesvikt. Ja men da fortsetter jeg. Skjønner ikke hvordan jeg ikke så den øverste setningen.

Skrevet

Grunnen til at man trapper opp dosering er for å unngå bivirkninger. Hvis du har tålt høyere dosering er ikke det noe problem, da kommer du jo raskere opp på vedlikeholdssdose. Er det epilepsimedisiner?

Anonymous poster hash: ff761...e39

Ramipril hexal heter den, mot hjertesvikt

Skrevet

Men ring legen kanskje?

Høres greit ut, da. :)

Anonymous poster hash: 0dec9...f1c
Skrevet

ja om det er for hjerte følger du anvisningen videre som anvist, ingen fare skjedd når det foreløpig er så liten dose, men viktig å ikke øke for raskt.

Dette for unngå bivirkninger og at kroppenssignalsystem skal rekke og henge med, kort fortalt.

Anonymous poster hash: 2432d...e1d
Skrevet

ja om det er for hjerte følger du anvisningen videre som anvist, ingen fare skjedd når det foreløpig er så liten dose, men viktig å ikke øke for raskt.

Dette for unngå bivirkninger og at kroppenssignalsystem skal rekke og henge med, kort fortalt.

Anonymous poster hash: 2432d...e1d

Takk for svar 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...