Gå til innhold

Julehandel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er julehandelen ferdig i dag. Alt av mat, brus og godterier er kjøpt i dag, utenom frukt og kremfløte. Trodde det skulle bli billigere siden det er priskrig, men summen totalt i Sverige og Norge ble på 19400,- kun kjøpt 12 øl av alkohol da vi drikker veldig lite. Vi skal kun ha gjester på nyttårsaften ellers så er vi da 4 stykker hele julen. 2 barn og 2 voksne.

Deilig å være ferdig med dette. Flere som er ferdig og som trodde det ville bli litt billigere enn det det ble? 😊

Anonymous poster hash: a6be0...81c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kjøpt julematen enda og tenker ikke særlig på penger når jeg handler, men jeg kan love deg at summen ikke blir på 19.400 kr for mat en juleuke.

Skrevet

Da er julehandelen ferdig i dag. Alt av mat, brus og godterier er kjøpt i dag, utenom frukt og kremfløte. Trodde det skulle bli billigere siden det er priskrig, men summen totalt i Sverige og Norge ble på 19400,- kun kjøpt 12 øl av alkohol da vi drikker veldig lite. Vi skal kun ha gjester på nyttårsaften ellers så er vi da 4 stykker hele julen. 2 barn og 2 voksne.

Deilig å være ferdig med dette. Flere som er ferdig og som trodde det ville bli litt billigere enn det det ble?

20000 i mat bare til jul og nyttår :hakeslepp:

Anonymous poster hash: 4ffcd...1f5

Skrevet

Jeg lurer på hva i all verden du har handlet?

Anonymous poster hash: f15e3...725

Skrevet

Må jo være ett tall for mye!! Er mere enn det jeg får inne i mnd!! Sinnssykt hvis dette stemmer! Vanskelig for å tro det! Grønnsaker osv holder seg ikke så lenge å det må du kjøpe 😲😲

Anonymous poster hash: 22152...f09

Skrevet

Kvalmt.

Anonymous poster hash: 3d388...6b1

Skrevet

Masse, blandt annet: 35 julepølser, 2 baljer med medisterdeig, 6 store biter med ribbe, 16 brett med brus, 2 kasser med julebrus, 2 store hele sider med røkelaks, masse sild, masse godt pålegg, masse mel, sukker, 15 poser kaffe, en bærepose full med godterier og 1 pose full med potetgull, 30 kg med poteter, Hjortestek, elgstek, indrefilet av okse, 6 pakker med laks, 4 pakker ørret, torsk, seifilet, kylling pluss masse annet av tilbehør og mat. ++++++++ orker ikke skrive alt.

Skrevet

Kvalmt.

Kvalmt å handle inn til jul faktisk. Jaja, deg om det... 😮

Skrevet

Masse, blandt annet: 35 julepølser, 2 baljer med medisterdeig, 6 store biter med ribbe, 16 brett med brus, 2 kasser med julebrus, 2 store hele sider med røkelaks, masse sild, masse godt pålegg, masse mel, sukker, 15 poser kaffe, en bærepose full med godterier og 1 pose full med potetgull, 30 kg med poteter, Hjortestek, elgstek, indrefilet av okse, 6 pakker med laks, 4 pakker ørret, torsk, seifilet, kylling pluss masse annet av tilbehør og mat. ++++++++ orker ikke skrive alt.

Men da regner jegf med at dere har mat til mye mer enn bare jul og nyttår :)

Anonymous poster hash: 4ffcd...1f5

Skrevet

Kvalmt.

Kvalmt å handle inn til jul faktisk. Jaja, deg om det... 😮

Du handler ikke du vet du. Du hamstrer noe så vanvittig. Hvor mange er dere? 16 brett med brus? 35 medisterpølser?! En bærepose godteri? Stakkars kroppen deres.

Skrevet

Herregud så mye drikke!! 16 BRETT med brus på 4 personer? Og to kasser julebrus i tillegg. Håper dette varer helt til neste jul, for detre var jo bare horrible mengder. Høres veldig mye ut en del av det andre du har kjøpt også. Håper du har god plass i frysen!

Anonymous poster hash: 13887...2ba

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvem handler du inn for? Kongen?

Vi skal ha gjester julaften, blir 10 stk. Regnet meg til 2000 kr i mat og drikke, og da har vi garantert rester i flere dager

Skrevet

Ja, men i himmelens navn, da! Dette er jo mat til en hel bataljon i ukevis! Av dette kan dere jo ha mat til ut januar. Minst! Hva i all verden skal dere med 16 brett brus!? Og 35 julepølser? Dette er neiggu ikke julehandel, det er hamstring av mat for to måneder. En bærepose full med godteri. Hvorfor det?

Så gale kan ingen være, dette er trolleri.

Anonymous poster hash: ee096...952

Skrevet

her er det noen som skal feites opp i jula skjønner jeg. herregud. greit det er jul, men vi blir ikek å bruke veldig mye mer penger på mat i jula enn resten av året gitt... 16brett brus?!?! fire brett pr person. herregud. kunne ønske jeg var tannlegen deres, hadde jo tjent stort på borring etter jul.

Anonymous poster hash: 369bc...844
Skrevet

Oi? Så dere drikker 16 brett med bruss mellom jul og nyttår? Blir vel en god del tusen i tannlegeregning på dere alle 4 som nyttårsforsett i 2016 da 👍😂😓

Anonymous poster hash: 120e5...820

Skrevet

Oi? Så dere drikker 16 brett med bruss mellom jul og nyttår? Blir vel en god del tusen i tannlegeregning på dere alle 4 som nyttårsforsett i 2016 da 👍😂😓

Drikker mye brus gjennom hele året egentlig. Null hull og ikke er vi overvektige heller.

Skrevet

Drikker mye brus gjennom hele året egentlig. Null hull og ikke er vi overvektige heller.

G a l s k a p .

Anonymous poster hash: ee096...952

Skrevet

Oi? Så dere drikker 16 brett med bruss mellom jul og nyttår? Blir vel en god del tusen i tannlegeregning på dere alle 4 som nyttårsforsett i 2016 da

Det var og noe å være stolt over

Skrevet

Noen som vil svare på det som det ble spurt om i hi? Gidder ikke svare på mer svada om at det er galskap, kvalme osv osv. Vi handler alltid slik til jul og hva andre mener om det er ikke av interesse. Svar på det jeg spør om eller la være å svare.

Skrevet (endret)

For å svare på spørsmålet (som eg ikkje skjønar heilt poenget med, sidan det de driv med er så heilt hinsides normal julehandel)

Nei, har ikkje handla inn alt til jula enno, men veit det kjem til å bli adskilleg billegare enn det du har handla inn.   Vi er og 2 vaksn og 2 barn, men me et ikkje stort meir i jula enn ellers.  Skal invitere familie til middag eit par gonger i jula, og kjøper inn litt dyrare kjøttpålegg enn vanleg, og dyrt pinnekjøt, men ingen baljar med medisterdeig, og toppen to julepølser. Har brent meg før på å kjøpe inn for mykje til jul, sjølv om det ikkje var tilnærma så store mengder som de.

Litt julebrus vert det nok.

-vert litt nysgjerrig på kva de gjer med all denne maten, har de svært mange til middag på nyttårsaftan? - i så fall synes eg det må vere greit å be gjestene bidra med litt til festen.  Lever de på medisterkaker, ribbe og julepølse til langt ut i det nye året?  - og all denne fisken, er det ikkje betre å kjøpe etter kvart, så den ikkje vert gamal og harsk?

Endret av soleia
Skrevet

Jeg er snart ferdig iallefall :) Ender vell opp på 6000 kr som alltid for 4 personer. Tradisjon er å feire helt fra 23 desember- 1 nyttårsdag så vi spiser god middag og dessert hver dag og setter frem julegodteri til kos på kvelden hver kveld i denne perioden. Handler alltid 4x6pk julebrus samt 10x 1,5 ltr cola utenom, blir det noe igjen så får jeg alltids drukket det opp på ei helg etter jula ;)

Anonymous poster hash: f5745...987
Skrevet

I tillegg til vanlig mat har jeg planer om å kjøpe sånn ca:

10 flasker brus

3 6pk alkoholfri øl

En god del øl

Et par julebrød

Gode rundstykker

Julepålegg

Edamer

Røkelaks

Julegodteri

Mange poser chips

Pinnekjøtt

Poteter

Kålrot

To flotte middager til

Ellers spiser vi middag borte 1. juledag og nyttårsaften

Anonymous poster hash: 13887...2ba

Skrevet

Takk for svar. 😊 Flere som vil svare?

Skrevet

Hjelpe meg det var mye!

Vi blir stort sett bare fire, pluss foreldrene mine noen dager. Regner ikke med at maten vil koste mer enn ellers i året. Vi bruker ca 7000 i mnd på mat. Så kanskje 4000 da de to ukene vi skal ha juleferie. Hvordan du kan bruke 20.000 fatter jeg ikke...

Anonymous poster hash: d4d5e...8d6

Skrevet

Og hvordan har du forresten plass til alt dette i kjøl og frys?? Vi kan handle får maks en uke om gangen, da er det helt fullt!

Anonymous poster hash: d4d5e...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...