Gå til innhold

Småbarnsmor med søvnproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Én ting er at babyen kan holde konsert i tide og (oftest) utide, men jeg har utviklet søvnproblemer. Hvis jeg blir vekket midt på natten og er utslitt etter kun 1 times søvn, klarer jeg ofte ikke å sovne igjen :( jeg KLARER IKKE, jeg er så stresset. Vrir meg og tenker.

Sovner jeg på kvelden og ikke blir avbrutt, sover jeg hele natta. Men jeg blir alltid vekket. Enten av gråt fra babyen eller toåringen, eller av tanker og drømmer. Var sånn før babyen ble født, ble jeg vekket klarte jeg ikke å sovne selvom klokken var 00. Det har skjedd etter vi fikk førstemann, går rundt med masse stress i kroppen. Første slet med søvn i flere år og jeg har blitt vekket i mange år nå. Tips? Er utslitt.

Anonymous poster hash: b81a2...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at jeg tror et av problemene er at jeg er redd for å bli vekket, så tør ikke og sove

Skrevet

Snakk med legen!

Kan du sove på dagen? Kan pappaen ta noe av natta?

Anonymous poster hash: d10ed...9f1

Skrevet

Snakk med legen!

Kan du sove på dagen? Kan pappaen ta noe av natta?

Anonymous poster hash: d10ed...9f1

Ja, kan sove på dagtid. Men klarer ofte ikke.

Skrevet

Slik hadde jeg det også. Hvis babyen begynte å gråte og vekket meg så kjente jeg det skyllet en bølge med angst gjennom meg. Fikk panikk rett og slett. Og når hun sovnet igjen hadde angsten gjort meg våken selvom jeg var trøtt.

Det hjalp ikke at pappa hadde baby heller for noen gangen ble jeg vekket av at den lille gråt i et annet rom. Samme angst da.

Det ble bedre for meg og lille ved fem måneder.

Nå er hun 15 måneder og sover fra 18:30 til 07:30.

Det blir bedre.

Anonymous poster hash: 716ed...155

Skrevet

Én ting er at babyen kan holde konsert i tide og (oftest) utide, men jeg har utviklet søvnproblemer. Hvis jeg blir vekket midt på natten og er utslitt etter kun 1 times søvn, klarer jeg ofte ikke å sovne igjen :( jeg KLARER IKKE, jeg er så stresset. Vrir meg og tenker.

Sovner jeg på kvelden og ikke blir avbrutt, sover jeg hele natta. Men jeg blir alltid vekket. Enten av gråt fra babyen eller toåringen, eller av tanker og drømmer. Var sånn før babyen ble født, ble jeg vekket klarte jeg ikke å sovne selvom klokken var 00. Det har skjedd etter vi fikk førstemann, går rundt med masse stress i kroppen. Første slet med søvn i flere år og jeg har blitt vekket i mange år nå. Tips? Er utslitt.

Jeg kjenner meg veldig igjen i dette. Det ble bedre etter jeg leste boka "stress" og enda bedre etter jeg innrømmet at jeg også gjør feil, dummer meg ut og ikke strekker til. Og at det må være greit (sliter litt ennå :)). Enda bedre igjen gikk det etter at jeg startet med kundalini yoga.

Anonymous poster hash: 1a5f0...d81

Skrevet

Skru på et svakt nattlys og les en halvkjedelig bok. Ikke tenk på at du ikke får sove, da blir du bare enda mer stresset! Husk også på å ikke ha for mye lys på når du er oppe med baby, nattlys som går langs gulvet (typ i stikkontakt) er mer enn nok. 

Anonymous poster hash: b368f...5ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...