Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #1 Skrevet 10. desember 2015 Mange nevner kaker på julaften, hva slags kaker har dere da? Jeg har en liten sykdom som jeg gjør at jeg faktisk ikke husker selv hva foreldrene mine har pleid å ha, enda jeg har feiret jul der hvert eneste år. Anonymous poster hash: c7ca6...26e
Miss Chocolate Skrevet 10. desember 2015 #2 Skrevet 10. desember 2015 Pleier å ha riskrem til dessert. Midt i (eller etter, kommer an på antall pakker) gaveåpningen, lager vi et bord med - kransekake - konfekt - julekaker (krumkaker, brune pinner, havreflarn, marengs, osv) - fruktfat - nøtter, twist osv Pleier ikke bake noen kaker, men det kan man jo godt gjøre
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #3 Skrevet 10. desember 2015 Min mor har alltid insistert på delfiakake! Fysj, det er ingen som spiser ser bortsett fra henne. Ellers var det litt småkaker (kokosmakroner, sirupssnipper, tyske skiver) og sjokolade. Vurderer å lage juleostekake i år, med pepperkaker i bunnen. Men det er kanskje litt heavy etter en sånn middag, mulig det blir en av de andre dagene. Anonymous poster hash: 0b24a...a5b
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #4 Skrevet 10. desember 2015 Vi har et fat med diverse jule-småkaker (sandnøtter, berlinerkranser, kransekakebiter, sarah bernhard o.l.) og hjemmelaget julekonfekt, og så er det ingen som orker å spise desserten rett etter middag, så vi spiser den også til kaffen (multekrem). Og så har vi daimiskake i julen, men ikke nødvendigvis på julaften. Anonymous poster hash: aab7a...6de
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #5 Skrevet 10. desember 2015 Vi har: krumkaker berlinerkranser tyske skiver fattigman goro pepperkaker peanøttkaker kokkosmakroner delfiakake kringle bløtekake og så en del hjemmelaget snop og konfekt Anonymous poster hash: c906b...74f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #6 Skrevet 10. desember 2015 Vi har: krumkaker berlinerkranser tyske skiver fattigman goro pepperkaker peanøttkaker kokkosmakroner delfiakake kringle bløtekake og så en del hjemmelaget snop og konfekt Anonymous poster hash: c906b...74f * bløtkake Anonymous poster hash: aab7a...6de
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #7 Skrevet 10. desember 2015 Vi har: krumkaker berlinerkranser tyske skiver fattigman goro pepperkaker peanøttkaker kokkosmakroner delfiakake kringle bløtekake og så en del hjemmelaget snop og konfekt Anonymous poster hash: c906b...74f * bløtkake Anonymous poster hash: aab7a...6de Takk. Hvis det er den eneste skrivefeilen tror jeg det er ny personlig rekord Anonymous poster hash: c906b...74f
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #8 Skrevet 10. desember 2015 Vi har: krumkaker berlinerkranser tyske skiver fattigman goro pepperkaker peanøttkaker kokkosmakroner delfiakake kringle bløtekake og så en del hjemmelaget snop og konfekt Anonymous poster hash: c906b...74f * bløtkake Anonymous poster hash: aab7a...6de Takk. Hvis det er den eneste skrivefeilen tror jeg det er ny personlig rekord Anonymous poster hash: c906b...74f Nei, beklager. Det var visst to: det heter vel strengt tatt kokosmakroner, ikke kokkosmakroner. Det er bare at akkurat "bløtekake" er et av de ordene som svir i øynene mine. Kan ikke forklare det, men det er en av mine ilandsproblemer. Hahaha... Anonymous poster hash: aab7a...6de
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Vi har; Pepperkaker Krumkaker Kokosmakroner Fløtekarameller Sjokoladekuler Devil's food cake Små sitronterter Anonymous poster hash: 5c925...442
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Vi har de vanlige julekaker i hus. Men ingen orker egentlig å spise kaker på julaften! Vi spiser middag etter kl 17. Og de fleste orker ikke dessert rett etter middagen Pinnekjøttet er jo julens høydare og da spiser vi til vi får vondt i magen Desserten spises stor sett en stund ut i pakkeåpningen! Anonymous poster hash: eb877...6ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå