Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Hva gjør dere når babyen blir så stor at han begynner å forflytte seg i sengen? Mtp at han kan stupe ut fra sengen.. Har en på 8 mnd. Har ligget fint i "rede" midt i sengen med litt oppbygde kanter. Men nå i kveld ligger han på tvers på magen og sover 😊😆 Får melk flere ganger om natten enda, så blir veldig slitsomt om vi må ha han over i egen seng. Noen gode tips? Anonymous poster hash: 8106b...349
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Her ligger han relativt rolig. Eller nei, han havner jo ofte oppå ryggen min elle sparker meg i ansiktet. Men han kryper aldri ned ved fotenden. Og sengen står inn til veggen på den siden han sover . Så har jeg en dyne i en haug nederst i sengen, sånn at han må klarte litt for å komme seg forbi, og på gulvet ligger pynteputene når vi sover. Han har aldri falt ut av sengen til nå hvertfall . Var 1 år forrige mnd . Anonymous poster hash: 7eadd...88a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Er det dette jeg har å se frem til!? Har ei på 4 uker. Hu går over i senga si i natt jah.. Setter hu ved siden av min seng. Anonymous poster hash: f0ecb...9ed
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Har aldri lagt de i min seng, men tatt de over når de har våknet for mat og latt de ligge der resten av natten. Greit å legge de for kvelden i egen seng. Anonymous poster hash: 49b94...e9e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Er det dette jeg har å se frem til!? Har ei på 4 uker. Hu går over i senga si i natt jah.. Setter hu ved siden av min seng.Anonymous poster hash: f0ecb...9ed Hehehe Nei må ikke gjøre det, er så koselig å samsove Til første svar: ja vi har tenkt på å sette senga inntil veggen og ha han innerst. Får prøve det først. Men er redd han skal begynne å herje uten at vi hører det. Våkner gjerne 2-4 ganger før vi legger oss.. Har store antydninger til å bli en villmann HI Anonymous poster hash: 8106b...349
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Han legges i egen seng på kvelden her også . Men havner alltid opp i vår seng på natten . Syntes det bare er koselig jeg ☺️ Anonymous poster hash: 7eadd...88a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Er det dette jeg har å se frem til!? Har ei på 4 uker. Hu går over i senga si i natt jah.. Setter hu ved siden av min seng.Anonymous poster hash: f0ecb...9ed Hehehe Nei må ikke gjøre det, er så koselig å samsove Til første svar: ja vi har tenkt på å sette senga inntil veggen og ha han innerst. Får prøve det først. Men er redd han skal begynne å herje uten at vi hører det. Våkner gjerne 2-4 ganger før vi legger oss.. Har store antydninger til å bli en villmann HI Anonymous poster hash: 8106b...349 Det er sjeldent jeg tør å ha han i sengen vår alene . Da spurter jeg inn til han ved hver minste lyd/bevegelse som kommer. Vi har babycall med kamera. Men han legges nesten alltid i egen seng . Anonymous poster hash: 7eadd...88a
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Barna lå minst mulig i dobbeltsengen før vi la oss. Hadde sprinkelseng på vårt soverom. Anonymous poster hash: 029f3...efa
Slaskepott Skrevet 10. desember 2015 #9 Skrevet 10. desember 2015 Jeg har samsovet lenge med alle mine tre, samsover fremdeles med minsten som snart blir 2 år. Senga har vegg i hodeenden og på den ene langsiden. Alle tre lærte seg fort hvor senga stoppet når de ble mer mobile, så det er ikke sikkert at det kommer til å bli noe problem.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #10 Skrevet 10. desember 2015 Dette er jo prisen familien må betale, fordi du er mer opptatt av hva som er praktisk og koselig for deg enn hva som er bra for barnet. Du vet at å frarøves søvn er torturmiddel? Og det velger du for ungen din! Anonymous poster hash: 8ae51...3c6
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #11 Skrevet 10. desember 2015 Dette er jo prisen familien må betale, fordi du er mer opptatt av hva som er praktisk og koselig for deg enn hva som er bra for barnet. Du vet at å frarøves søvn er torturmiddel? Og det velger du for ungen din! Anonymous poster hash: 8ae51...3c6 Hæ? Mine unger har ihvertfall sovet bedre sammen med oss enn alene. Man samsover vel ikke hvis det ikke funker? Anonymous poster hash: 652cb...614
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #12 Skrevet 10. desember 2015 Minste legges i sprinkelseng, men kommer over i vår når hun våkner for mat. Og mens jeg ligger der så holder hun seg i ro. Synes vel det er varmt og godt å ligge inntil mamma, og baren er jo åpen hele natten;) Er 7 mnd, så snart blir det vel mer fart. Har hørt om dem som legger madrassen rett på golvet for å forhindre høye fall. Anonymous poster hash: 4f904...c34
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #13 Skrevet 10. desember 2015 Da vår begynte å bevege seg rundt i senga ble han lagt i egen seng om kvelden og flyttet over i vår seng første gang han våknet etter at vi hadde lagt oss. Anonymous poster hash: f258c...b29
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #14 Skrevet 10. desember 2015 Dette er jo prisen familien må betale, fordi du er mer opptatt av hva som er praktisk og koselig for deg enn hva som er bra for barnet. Du vet at å frarøves søvn er torturmiddel? Og det velger du for ungen din! Anonymous poster hash: 8ae51...3c6 Hva er dette for ett svar? Er ikke tortur å samsove med barna. Er vel tvertimot . Det som er tortur er å IKKE ta barnas signaler og tegn på hva de vil. Som feks å være så egoistisk å la barna gråte i egen seng til de sovner, pga en absolutt ikke ønsker de i sin seng. Her sover han mye bedre sammen med meg, enn i sin egen seng alene . Så hvorfor skal jeg nekte mitt eget barn å ha det bra? Anonymous poster hash: 7eadd...88a
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #15 Skrevet 10. desember 2015 har aldri gjort det, og glad for det. venne baby/barn til og sove med deg er dumt Anonymous poster hash: c90a6...c84
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #16 Skrevet 10. desember 2015 Først en kommentar til de som er veldig i mot samsoving: Det er ikke for alle, men er aldeles supert for de familiene hvor samsoving fører til mer søvn hos alle. Øyeblikket det blir et problem så slutter man. Vanskeligere er det ikke. Han lå alltid i midten og vi bygde opp med dyner rundt. Jeg våknet ofte når han begynte å bevege seg rundt på natta men har også hatt en ekstra dyne på gulvet for å dempe fall. Nå synes jeg det begynte å bli slitsomt med nattammingen så vi kuttet ut rundt 8 måneder, da spiste han nok på dagen til at han burde klare seg helt fint uten. Var også tydelig at det mest var for kos og jeg skulle begynne i arbeid igjen. Nå har han passert to år men kommer fortsatt inn til oss på morgenen og får ligge litt med oss før vi står opp. Blir fulgt tilbake til sin egen seng om klokka er før 5, men etter 5 får han komme oppi. Bare koselig synes vi! Anonymous poster hash: ee0ab...016
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. desember 2015 #17 Skrevet 10. desember 2015 Jeg samsvar med mon på 1,5 år. Jeg begynte å legge henne i sprinkelsengen da hun begynte å krype og dessuten begynte å trenge å legge seg noen timer før meg. Fin trening for henne å lære å sove litt selv også. Løfter henne over til meg når jeg legger meg. I blant sovner hun i min seng og da legger jeg lekematte og dyne oppå ved siden av senga i fall hun faller ut så hun lander mykt (aldri falt ut).
❤lille stjerne❤ Skrevet 10. desember 2015 #18 Skrevet 10. desember 2015 og til dere som skriver om dårlig søvn og at dere ikke skal venne barna deres til dette osv: det er heeelt greit. Man gjør som man selv vil. Jeg liker å sove sammen med mine når de er små og vi sover kjempegodt. Minste våkner nesten aldri om natten og hun liker å ligge å kose om morgenen så jeg slipper å ha en morgenfugl som drar meg ut av senga kl 06. De som ikke sover godt med barn i sengen eller ikke ønsker å ha de der legger såklart barna i egen seng, det er fritt valg.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #19 Skrevet 10. desember 2015 Dette er jo prisen familien må betale, fordi du er mer opptatt av hva som er praktisk og koselig for deg enn hva som er bra for barnet. Du vet at å frarøves søvn er torturmiddel? Og det velger du for ungen din! Anonymous poster hash: 8ae51...3c6 Er du samme anonym som svarer stygg i masse forskjellige tråder? Tidlige juleferie eller? Anonymous poster hash: 79a94...a42
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #20 Skrevet 10. desember 2015 Eldstemann var tidlig ute motorisk, så han klatret ned av sengen hvis han våknet og vi ikke lå ved siden av ham. Yngstemann gikk ikke ned av sengen før han hadde passert to år. Våknet han og vi ikke var der, ropte han på oss og ventet til vi kom. Samsover på syvende året nå ☺ Anonymous poster hash: 19015...a9c
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #21 Skrevet 10. desember 2015 Tusen takk for mange svar, dere andre samsovere Han stupte ned fra senga da vi sto å pusset tennene i går. Så vår bekymring var ganske så reell kan man si Gikk heldigvis veldig bra. Har en lav seng! Sengen ble satt inntil veggen i går og vi skal prøve med gym-matte nedenfor i kveld. Forhåpentligvis vil han skjønne at man ikke kan krabbe i løse luften. Går ikke det får vi bære opp den alt for tunge sprinkelsenga Anonymous poster hash: 8106b...349
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2015 #22 Skrevet 10. desember 2015 Dette er jo prisen familien må betale, fordi du er mer opptatt av hva som er praktisk og koselig for deg enn hva som er bra for barnet. Du vet at å frarøves søvn er torturmiddel? Og det velger du for ungen din! Anonymous poster hash: 8ae51...3c6 Er du samme anonym som svarer stygg i masse forskjellige tråder? Tidlige juleferie eller? Anonymous poster hash: 79a94...a42 Eller mistet jobben pga uspiselig atferd. Anonymous poster hash: 56f94...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå