Gå til innhold

Jente på 12 år som lukter svette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv rett etter hun har tørket seg etter dusj. Utrolig frustrerende og det lukter veldig sterkt. Noen anbefalinger i forhold til deodoranter, eller noe annet som kan løse problemet?

Anonymous poster hash: f70dc...c04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker hun seg ordentlig med såpe da? Og hva slags såpe har dere? Jeg har merket at jeg kan skrubbe meg under armene som en gal med Palmolive, like fullt kan det lukte svette når jeg går ut av dusjen!

Anonymous poster hash: d4a7b...095

Skrevet

Det er helt vanlig at det lukter veldig stramt en periode i puberteten. Det gir seg om en stund! Dusj og vask, og ta på deodorant om kvelden, da virker den best. Prøv en krystalldeodorant fra helsekosten, kanskje?

Anonymous poster hash: cf9b8...81b

Skrevet

Prøv ut litt forskjellige såper. Noen virker bedre for noen mens for andre blir det feil.

Deo er også velig lurt. Men det kan også være så enkelt at det dusjes i for varmtvann og drmed svetter hun mens hun dusjer. Så kan være lurt å prøve med litt kaldere vann. må ikke være kaldt, men mer kroppstempratur enn kokvarmt feks.

Anonymous poster hash: 5e974...753

Skrevet

Jeg har hatt samme problem. Har funnet ut at eneste måten å få svettelukta bort på, er å skrubbe under armene med hampvott før jeg vasker med såpe. Så deo rett etter tørking.

Anonymous poster hash: 6d472...58c

Skrevet

De har noe på apoteket som heter stop 24 som er som en rollon. Det er også noen såre som tar bort slik lukt bedre enn andre. Itilegg ville jeg ha vasket klærne hennes med skyllemiddel med sterk lukt :)

Hvis lukten har satt seg i klærne er det vanskelig å få bort, litt eddik kan hjelpe i vaskemaskinen. Eller kjøpe litt nye topper og gensre

Anonymous poster hash: 4f27e...fdc

Skrevet

Takk for masse flotte svar. Skal se litt rundt hva jeg finner :)

hi

Anonymous poster hash: f70dc...c04

Skrevet

Har hun fått hår under armene? Hos meg må alt hår bort, lukten setter seg veldig i det. Prøv forskjellig såper som andre skriver, samt skikkelig deo fra apotek. Skifte klær hver dag og selvsagt,

Anonymous poster hash: 998b1...de6

Skrevet

Det som virker på meg er å skrubbe med såpe, gjerne en med Tea Tree (antibakterielt), og ta på deodorant rett etter at jeg har kommet ut av dusjen. 

Jeg synes også barbering hjelper, man får jo fjernet det ytterste laget av gammel deodorant, døde hudceller og svette mer effektivt med en barberhøvel enn bare såpe ;)

Anonymous poster hash: 2bba3...e91
Skrevet

Bruk iallefall ikke skyllemiddel med sterk lukt som en over her sier! Det blir bare enda verre. Pass på å ha klær i naturmaterialer og bruk heller litt eddik i skylling.

Anonymous poster hash: cf9b8...81b

Skrevet

De har noe ganske heftige greier på apoteket som hjelper. Det skal være helt rent før den taes på (skrubbing) og så skal den skylles/tørkes av igjen etter en stund. Den er IKKE bra i lengden, men den funker som fjell ;) Noe aluminiumsgreier. Går sikkert an å prøve for denne perioden. Men som andre sier - det blir bedre :)

Anonymous poster hash: 8f5bc...53c

Skrevet

Ikke bruk mild kroppssåpe. Vi kjøpte lano hun kunne bruke under armene og brukte bare vanlig deodorant. Husk at syntetiske klær ikke er så gunstig også. Du blir ikke kvitt lukta og når de kommer i kontakt med huden og blir varmt så lukter de skikkelig kaninpiss.

Anonymous poster hash: 33936...510

Skrevet

Har hun fått hår under armene? Hos meg må alt hår bort, lukten setter seg veldig i det. Prøv forskjellig såper som andre skriver, samt skikkelig deo fra apotek. Skifte klær hver dag og selvsagt, Anonymous poster hash: 998b1...de6

Så rart. Hos meg lukter det mer svette jo mindre hår.

Anonymous poster hash: d4601...28f

Skrevet

Er det hun selv som lukter, eller kan det være klærne? Gammel svettelukt i tøy kommer gjerne tilbake så fort det blir varmt.

Spray eddik under ermene på genserene hennes, la det virke en stund, og vask på minimum 60 grader.

Anonymous poster hash: 26092...af4

Skrevet

Har hun fått hår under armene? Hos meg må alt hår bort, lukten setter seg veldig i det. Prøv forskjellig såper som andre skriver, samt skikkelig deo fra apotek. Skifte klær hver dag og selvsagt, Anonymous poster hash: 998b1...de6

Så rart. Hos meg lukter det mer svette jo mindre hår.

Anonymous poster hash: d4601...28f

Merkelig. :) jeg er brunette? Kan hårfarge ha noe å si?

Anonymous poster hash: 998b1...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...