Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Jeg har nettopp vært i Finland og stupte innom helsekost for å kjøpe D-pearls. Jeg har ligget langt under i D-vitamin lager og har tidligere stått på en hestedose av D-vitamindråper. Da jeg fikk karet meg opp på et normalt nivå, har jeg kun brukt 20 mikrogram D-pearls etter anbefaling av legen. Jeg vet at Norge er et av de landene som er strengest med tilførsel av D-vitamin, uten at jeg forstår hvorfor. Men, altså; etter å ha vært i Finland, har jeg kjøpt med meg D-pearls på 125 mcg!! Vet ikke om det er greit å ta de? Det står bak på esken at det anbefales å ta en kapsel hver dag. Er det noen som vet om dette er trygt? Tror nemlig ikke at denne dosen selges reseptfritt i Norge.... Setter pris på om dere som svarer faktisk vet noe om dette,- og ikke bare synser.... Anonymous poster hash: 97f14...dea
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Dette tilsvarer 5000 iu som er langt over reseptfritt i Norge. Sist vinter lå jeg på mellom 6 og 10 000 daglig for å få opp nivået. I vinter tenkte jeg å spise 5000 tre dager i uka.
HvittHus Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Hva ligger verdiene dine på nå? Skal du ta "høydose" d-vitamin bør du sjekke nivåene dine etter ca tre måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå