Gå til innhold

Hvis du hadde fått A på eksamen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...En eksamen du gjorde det så dårlig på at du tenkte det mest sannsynlig var stryk, til nød E, og i aller beste fall D. Hadde du sagt fra at karakteren var feil?

Anonymous poster hash: 3825c...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei!!!!

Anonymous poster hash: e3836...d53

Skrevet

Hehe... Så du tror du gjorde det elendig, men at du allikevel vet bedre enn to sensorer? Mangefasettert du.

Skrevet

Hehe... Så du tror du gjorde det elendig, men at du allikevel vet bedre enn to sensorer? Mangefasettert du.

Det er ikke sensorfeil (sannsynligvis), men tastefeil når karakterene ble lagt inn. Ingen får A ved å levere blankt på 3 av 5 spørsmål.

Skrevet

Jeg har vært i ca. samme situasjon. Tenkte egentlig å be om utsatt eksamen fordi jeg ikke hadde fått lest mye av semesteret pga. sykdom. Jeg sjekket det ut og kunne få den utsatt, men så sa de at hvis jeg strøk så ville jeg jo uansett få ta den opp igjen etter sommeren. Så jeg stilte. Fikk det som tilsvarer A-. Og resultatet var riktig, fikk jeg vite. Jeg hadde vært usedvanlig heldig med det jeg leverte på eksamen.

Det er en lett ting å komme unna med, om man ikke sier fra i ditt tilfelle, Hi. Jeg hadde nok vært sterkt fristet, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ville slitt om jeg var 100 % sikker på at den var feil. Det ville vært en karakter med sterk bismak for all ettertid. Så kjenner jeg meg selv, så ville jeg mest trolig ha sagt fra - i hvert fall som sist, sjekket om det kunne være riktig. Om det da var en feil som ikke hadde blitt oppdaget så hadde det vært greit.

Anonymous poster hash: 9f914...1c0
Skrevet

Det er ikke sensorfeil (sannsynligvis), men tastefeil når karakterene ble lagt inn. Ingen får A ved å levere blankt på 3 av 5 spørsmål.

Du svarer på eksamen som du svarer på dib. Du må få med deg all viktig informasjon!

Dette ville jeg sagt i fra om.

Skrevet

Du svarer på eksamen som du svarer på dib. Du må få med deg all viktig informasjon!

Dette ville jeg sagt i fra om.[/

Takk for svar.

Årsaken til feil karakter trenger man ikke for å svare på det jeg spurte om, og du hadde ingen grunn til å tvile på at det jeg skrev i hi var riktig.

Skrevet

Hvorfor ville dere sagt i fra egentlig? Det er jo deres feil? En ting hadde vært om jeg jobbet innen medisin eller noe der det kunne få store konsekvenser, men da ville jeg tenkt på konsekvensen av å få meg jobb med mangelfull kompetanse, ikke feil karakter i seg selv. Apropo tråden om likestilling: hvor mange menn tror dere ville sagt i fra? Ikke like mange menn som kvinner 😜

Skrevet

Åå jeg hadde vært sterkt fristet til å ikke si noe! Men jeg hadde ikke klart det. Man skal leve med seg selv etterpå også.

Anonymous poster hash: 6ef8d...20d
Skrevet

Hvorfor ville dere sagt i fra egentlig? Det er jo deres feil? En ting hadde vært om jeg jobbet innen medisin eller noe der det kunne få store konsekvenser, men da ville jeg tenkt på konsekvensen av å få meg jobb med mangelfull kompetanse, ikke feil karakter i seg selv. Apropo tråden om likestilling: hvor mange menn tror dere ville sagt i fra? Ikke like mange menn som kvinner 😜

Dette skal jeg være enig i er relevant info! Det er ikke et fag jeg får bruk for i jobben, og om jeg mot formodning får det, er det ingen andre som får lide for min dårlige kunnskap, bortsett fra sjefen (og meg selv) 🙈

Skrevet

Hadde ikke sagt noe, latt det gå sin gang. Gratulerer med en A👍

Anonymous poster hash: 07560...6e2

Skrevet

Jeg hadde sagt i fra. Skjedde med en i klassen på høgskolen jeg går på i fjor. Hun hadde levert en veldig dårlig oppgave, og var overlykkelig over å ha fått en B. Hun hadde ikke tenkt til å si noe (hadde jeg i utgangspunktet heller ikke gjort tror jeg), men så viste det seg at det var en annen i klassen som hadde fått E. Han skjønte ingen ting, og gikk til administrasjonen for å høre mtp klaging osv. Viste seg at det ikke var ren trykkfeil, men det hadde rett og slett skjedd en forveksling slik at han fikk hennes karakter, og hun fikk hans. 
Etter den opplevelsen hadde jeg ikke turt å sjanse på det, teenk om det er en annen stakkar som har jobbet ræva av seg som nå sitter med drittkarakter. Sjansen for at han/hun klager osv er jo stor, men det vil nok medføre mye stress i mellomtiden for den personen. 
Kan jo selvfølgelig også være en ren tastefeil, men jeg hadde ikke hatt samvittighet når man ikke har granti for det. 

Anonymous poster hash: 3d6b2...44c
Skrevet

Hadde jeg ikke hatt samvittighet til. Hadde uansett ikke vært riktig for meg. Jeg vil fortjene det.

Anonymous poster hash: d2deb...025

Skrevet

Du kan si fra, men du blir mest sannsynlig stående med A. De kan sette folk opp men ikke ned ved feil.

Med mindre du leverer en formell klage og får ny vurdering da 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...