Gå til innhold

erfaringer med Kobber spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal sette inn Kobber spiral da det er det eneste prevensjon jeg kan bruke.

Noen med erfaringer ang blødninger osv?

Anonymous poster hash: 12ddf...248

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mamma ble gravid utenfor livmor med kobberspiral, egglederen sprakk og det holdt på å gå helt ille. Så jeg tør ikke prøve engang (selv om jeg ikke tåler hormonprevansjon)

Anonymous poster hash: 26010...e28
Skrevet

Jeg brukte kobberspiral i mange år og var veldig fornøyd med det. Fikk litt mer blødninger, dvs. mensen varte 1 dag lenger. Gjorde litt vondt (stikninger) den første dagen av mensen, mot at jeg tidligere aldri hadde kjent menssmerter. Alt i alt null problem.

Anonymous poster hash: ed771...a21

Skrevet

Jeg skrev et innlegg her inne før i dag, ang mye blødninger.

Altså, jeg holder på å blø "tom" her pga kobberspiralen.

Har fast menstruasjonssyklus , blør MYE i en uke, litt i en uke til, så har jeg småblødninger resten av mnd. Altså nesten ingen pause før helvete er i gang igjen.

Jeg blir SPRØ! (Har hatt den i over ett år nå)

Før jeg fikk spiralen, blødde jeg i tre dager, småblødde i to og så var jeg ferdig.

Nå var det ei som svarte på innlegget mitt, som sa det var kommet en ny kobberspiral, en som ikke skulle gi så mye blødninger, da ville jeg i så fall gått for denne :)

Anonymous poster hash: f90be...6c8

Skrevet

Jeg fikk masse blødninger, jernmangel og mye menssmerter... Byttet til hormonspiral.

Anonymous poster hash: 1dd6d...272

Skrevet

Jeg er ikke veldig fornøyd med min. Hatt den ett år nå, og gått og håpet at det skulle bli bedre, men nå vil jeg fjerne den snart. Fått så store blødninger at jeg blør gjennom både tampong og bind i løpet av en time de to første dagene av mens. Det innebærer at jeg må bytte minst hvert 30. minutt, og det er ikke kult å fly på do i ett sett på jobb osv. I tillegg har jeg hatt så sterke menssmerter at jeg har begynt å gråte ved et par anledninger, og ikke klart å røre meg. Forrige gang klarte jeg ikke å reise på jobb første menssdag pga smerter, og sånn skal det ikke være. Jeg kan jo ikke være hjemme fra jobb hver gang jeg har mensen, men det er ikke kult å gå på jobb og bite seg i smerte hver mnd heller. Nei, har hele tiden tenkt at det kanskje vil bedre seg, men kommer til å kaste inn håndkle jeg altså. Må heller bytte til hormonspiral tror jeg. Men virker som kobberspiral fungerer bra for de fleste, så da er det vel større sannsynlighet for at det fungerer bra på deg, enn det det har gjort med meg.

Anonymous poster hash: 4beb3...36d

Skrevet

Jeg følte jeg blødde i hjel, hadde flere dager jeg ikke kunne gå ut av hjemmet, for jeg blødde gjennom nattbind på 30 min. Og jeg var svimmel og utslitt i en uke grunnet blodmangelen. Jeg fikk og bakteriell vaginose. Hadde det hele tiden. Har først blitt kvitt det nå, og det 3 år etter jeg fjernet den.

Anonymous poster hash: ef5f9...b01
Skrevet

Jeg har hatt min i over 2 år nå og er veldig fornøyd. Ja, litt mer blødning og mens i 1 uke istedenfor 4 dager, men det går jo helt fint. Jeg har knapt mensvondt også. Var 39 år før jeg turte prøve, og det skulle jeg virkelig gjort før. Kan anbefales!

Anonymous poster hash: 7449b...3f3
Skrevet

Tusen takk for svar. Har hatt blodpropp så er eneste alternativet jeg har. Så får krysse fingrene for at jeg blir fornøyd.

Anonymous poster hash: 12ddf...248

Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med min den tiden jeg hadde den. Blødde mer ja, men det var kun de to første dagene. Før jeg satte den inn, hadde jeg moderat blødning i 6 dager. Etter jeg satt den inn fikk jeg kraftig blødning de to første dagene. Og lite de 4 neste.

Min kobber spiral falt ned. Antakeligvis satt jeg den inn for tidlig etter fødsel. Slik at den måtte tas ut igjen.

Fikk ikke Menssmerter eller noen andre bivirkninger av den.

Nå har det kommet en ny kobberspiral på markedet som ikke skal gi større blødninger. Den blir festet med en hake i livmorveggen istedenfor å ligge å irritere inni livmoren. Har ikke prøvd denne, men hadde planer om å sette den inn, men nå skal mannen steriliseres så da trenger jeg ikke det.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg har hatt kobberspiral i 8,5 år. Veldig fornøyd med den og hopper stadig over blødninger. 

Reagerte ikke så mye før jeg skiftet etter 5 år.

Når det er sagt har jeg vært syk i 3,5 år. Dårligere og dårligere. Utmattet , tidvis hodepine, tåkesyn, øresus, fikk nikkelallergi, magekatarr/tarm, hjernetåke. 

Legen finner ingen ting. 

Så leser jeg om kobberforgiftning, jeg er kobberforgiftet. Det finnes en svensk gruppe på Facebook om dette. Det er mange tusen jenter som reagerer på spiralen uten å vite at dette er forgiftning. Vær oppmerksom.

Min spiral skal ut i morgen 👍🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...