GÃ¥ til innhold

Svigers er sur fordi..... 😡

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har valgt å gifte oss i en kirke på vårt nye hjemsted. Svigermor vil at vi skal gifte oss i samme kirken som hun er gift i(senere skilt) og min mann er døpt i. Mannen ønsker ikke dette grunnet at han ikke føler noen gode minner til hjemstedet sitt. Svigermor har ikke tenkt til å komme i bryllupet (selve festen) men hun ønsker å sitte anonymt bakerst i kirken. Hun vil sette seg der da alle har kommet inn og reise før vi går ut av kirken. Hun vil ikke møte gjestene og hvertfall ikke min familie som hun ikke har møtt iløpet av de 9årene jeg og mannen har vært sammen. Hun avlyser alltid avtaler om det kommer flere enn henne og min manns søster. Grunnen er at hun ikke liker å møte nye folk. Uansett. Vi gifter oss 25min unna hjemstedet til mannen å nå er svigermor sur. Sur for at vi ikke valgte hennes kirke og fordi hun ikke får sneket seg inn og ut av kirken. Hun har ikke bil og det går ikke kollektiv transport til vår kirke. Hun mener vi fryser henne ut og at vi burde valgt hennes kirke i stedet. Så nå tar hun ikke tlf og slenger dritt om oss til sin datter, min svigerinne.

Skal vi virkelig ikke få velge dette selv heller uten at det skal bli krig i familien?

Anonymous poster hash: 501cf...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere skal selvfølgelig bare gifte dere i din kirke. Hun får bare være sur. Makan!

Skrevet

Din svigermor har psykiske problemer. Ikke la henne styre dette selv om hun har sosial angst eller hva det er. Dette er deres dag,så gjør som dere ønsker.

Anonymous poster hash: e8755...1aa

Skrevet

Hun trenger vel ikke å ta buss til bryllupet deres ;)

Skrevet

La henne slenge dritt! Overse hennes forsøk på hersketeknikker.

Anonymous poster hash: 64c69...096

Skrevet

Hun må jo det da hun ikke kjører selv å det er 25min unna henne med bil. Ingen av oss eller gjestene vil vente ute med henne å gå inn 10min etter at det starter og forlate kirken 5min før det er slutt for å kjøre henne hjem da hun ikke vil møte folk. Gjestene vil jo få med seg alt og festen etterpå ikke være taxi for henne. Hun har ingen venner med bil heller og de som har bil som hun kjenner er i vårt bryllup.

Hi

Skrevet

Hun må jo det da hun ikke kjører selv å det er 25min unna henne med bil. Ingen av oss eller gjestene vil vente ute med henne å gå inn 10min etter at det starter og forlate kirken 5min før det er slutt for å kjøre henne hjem da hun ikke vil møte folk. Gjestene vil jo få med seg alt og festen etterpå ikke være taxi for henne. Hun har ingen venner med bil heller og de som har bil som hun kjenner er i vårt bryllup.

Hi

Betal nå taxi for henne. Dama er sikkert gal, men hun nå tross alt brudgommens mor

Skrevet

Hi

Da får hun få bilnøkkelen og sitte i bilen i ti minutter etter vielsen har begynt og gå ut 5 minutter før og sette seg i bilen igjen. og hvis hun ikke vil være med på festen etterpå så får hun leie seg et hotellrom og sitte der til festen er ferdig

Anonymous poster hash: 46200...dc0

Skrevet

Fortell svigermor at dere ønsker å ha henne i bryllupet, men at det er DERES bryllup, ikke hennes! Hun er mer enn velkommen til å delta i bryllupet. Men uansett om hun vil delta eller ikke så er det ingen andre en hennes sønn og du, Hi, som tar valgene rundt bryllupet. Fortell henne at dere står sammen i avgjørelsen.

Om hun ikke ser dette så fortell henne at dere aldri ville fryst henne ut, men at dere ikke kan la andre bestemme over deres viktigste dag. Om hun ikke vil være med på bryllupet så er det hennes valg, og bare hennes. Om hun føler seg fryst ut så er det kun fordi hun fyser seg selv ut.

Ingen tvil om at hun er psykisk syk, så det spørs vel om dere når gjennom til henne uansett. Fortsetter hun å rakke ned på deg/dere, så fortell folk saklig at hun var bedt i bryllupet og ville vært veldig velkommen, men at hun selv ikke ønsket å delta. Ikke kritiser henne, bare vær saklig. Jeg tenker folk vil gjennomskue henne temmelig lett.

Håper mannen din greier å snakke om dette, at han ikke lar morens oppførsel virke negativt inn på bryllupet deres. Det han opplever nå er tøft og setter nok i gang mye følelser hos ham.

Kos dere når den store dagen kommer :)

Anonymous poster hash: 64a94...dd6
Skrevet

Hun har tydeligvis psykiske problemer. Jeg hadde latt henne selv velge hvor mye hun klarte å delta på, og jeg hadde tilbydd å betale taxi begge veier. 

Skrevet

Hi

Da får hun få bilnøkkelen og sitte i bilen i ti minutter etter vielsen har begynt og gå ut 5 minutter før og sette seg i bilen igjen. og hvis hun ikke vil være med på festen etterpå så får hun leie seg et hotellrom og sitte der til festen er ferdig

Hun vil ikke det heller for det står kanskje folk utenfor på parkeringsplassen som kan se henne. Hotellrom er ikke i nærheten, det nærmeste er 10min unna hjemmet hennes. Hun har ikje sovet borte på 30-årene så det vil hun ikke pluss at hun må hjem til katten.. Baah!

Hi

Skrevet

Hi

Hun vil ikke det heller for det står kanskje folk utenfor på parkeringsplassen som kan se henne. Hotellrom er ikke i nærheten, det nærmeste er 10min unna hjemmet hennes. Hun har ikje sovet borte på 30-årene så det vil hun ikke pluss at hun må hjem til katten.. Baah!

Hi

Men uansett så tenker jeg dere kan tilby diverse tilrettelegging om det er noe som kan hjelpe, men hvilken kirke dere gifter dere i velger dere selv. Ikke tenk at hun er vanskelig og kranglete, tenk at hun er psyk.

Skrevet

Fortell svigermor at dere ønsker å ha henne i bryllupet, men at det er DERES bryllup, ikke hennes! Hun er mer enn velkommen til å delta i bryllupet. Men uansett om hun vil delta eller ikke så er det ingen andre en hennes sønn og du, Hi, som tar valgene rundt bryllupet. Fortell henne at dere står sammen i avgjørelsen.

Om hun ikke ser dette så fortell henne at dere aldri ville fryst henne ut, men at dere ikke kan la andre bestemme over deres viktigste dag. Om hun ikke vil være med på bryllupet så er det hennes valg, og bare hennes. Om hun føler seg fryst ut så er det kun fordi hun fyser seg selv ut.

Ingen tvil om at hun er psykisk syk, så det spørs vel om dere når gjennom til henne uansett. Fortsetter hun å rakke ned på deg/dere, så fortell folk saklig at hun var bedt i bryllupet og ville vært veldig velkommen, men at hun selv ikke ønsket å delta. Ikke kritiser henne, bare vær saklig. Jeg tenker folk vil gjennomskue henne temmelig lett.

Håper mannen din greier å snakke om dette, at han ikke lar morens oppførsel virke negativt inn på bryllupet deres. Det han opplever nå er tøft og setter nok i gang mye følelser hos ham.

Kos dere når den store dagen kommer :)

Anonymous poster hash: 64a94...dd6

Takk for langt og flott svar. Mannen rister bare på hodet og sier at han ikke er overrasket. Slik har det alltid vært som han sier. Han er sur på henne, sagt egentlig alt det du har skrevet over riktignok på en sur måte til henne. Han har fått nok som han sier å at dette er noe av grunnen til hans negative forhold til hjemstedet, at hans mor alltid lager konflikter for filleting. mannen mener det ikke er sikkert at hun hadde kommet uansett om vi hadde giftet oss i hennes kirke men at dette nå kan bli hennes "gode unnskyldning" til ikke å komme i det hele tatt.

Hi

Skrevet

Hi

Hi

Uffda, det er jo tydelig at hun er syk, ikke bare vanskelig. Er det ingen som kan ta seg tid til å kjøre henne hjem etter vielsen, det tar jo toppen en time. Men at hun da må vente i bilen til den er ferdig.

Skrevet

Hun har tydeligvis psykiske problemer. Jeg hadde latt henne selv velge hvor mye hun klarte å delta på, og jeg hadde tilbydd å betale taxi begge veier.

Nevnte dette med taxi for mannen nå men han er så irritert at det kan være med hele kjerringa som han sier. Vi får se når ting roer seg. Jeg tenker at det får være litt opp til mannen mye av dette som omhandler svigermor.

Hi

Skrevet

Hi

Hi

Uffda, det er jo tydelig at hun er syk, ikke bare vanskelig. Er det ingen som kan ta seg tid til å kjøre henne hjem etter vielsen, det tar jo toppen en time. Men at hun da må vente i bilen til den er ferdig.

I følge henne selv er det ingeting galt med henne det er alle andre som er problemet. Hennes datter er nok det eneste alternativet men nå er hun på kanten med sin mor også pga dette. Eller, både min mann og svigerinne er ofte i konflikter med sin mor grunnet svigermors oppførsel. Nå er svigers sur på oss og hennes egne barn sure på henne.. Så ikke så greit.

Hi

Skrevet

Hvorfor skal hi og mannen betale taxi? Det får hun da pokker meg betale selv, dramakjerringa!

Skrevet

Hvorfor skal hi og mannen betale taxi? Det får hun da pokker meg betale selv, dramakjerringa!

Classy.

Øye for øye er en vanlig årsak til konflikteskalering.

Skrevet

Drit i henne. Hun er psykisk syk, men på et eller annet tidspunkt må hun selv ta ansvar for sin egen idioti. 

Skrevet

Dere gifter dere i kirken dere tilhører der dere nå bor, dere får si til svigermor at dette blir kirken deres barn skal døpes og evt konfirmeres i og det er viktigere for dere enn hvor hun giftet seg.

Så ville jeg tilbudt meg å betale for taxi så hun får sett vielsen.

Jeg har en psykisk syk far selv, han kom ikke i bryllupet vårt og heller ikke i barnedåpen til noen av barna våre. Svigerforeldrene mine og mannens brødre har aldri møtt han. Jeg velger å synes synd på han. Jeg lever mitt liv som jeg ønsker å leve det og lar han ikke diktere noe som helst, men jeg har sluttet å bli skuffet, sint eller lei meg. Det er han det er verst for, han sitter nok ikke hjemme i stua si og er lykkelig over at han knapt har kontakt med oss og ikke kjenner barnebarna sine engang.... Det er synd på han.

Anonymous poster hash: fd23b...f9d
Skrevet

Hi

Taxi?

Skrevet

La kjærringa bare få styre på. Dette er deres dag! Ikke la henne få ødelegge. Send en innbydelse så får det være opp til henne om hun kommer eller ikke.

Skrevet (endret)

Virker som hun har en eller annen for for sosial angst. Kanskje dere kunnet fikset med noe skyss slik at hun fikk sneket i den kirken dere ønsker istedet? ;) Hun vil sikkert føle det ekkelt også, men om sjåføren er noen hun kjenner godt og er trygg på kanskje? Uansett så kan ikke deres bryllup bli farget av hva hun ønsker ihht. sin egen psyke.

Så det nå at dette var nevnt og ingen har lyst å komme sent og dra tidlig, men har hun ingen som hun kjenner som kan kjøre som ikke skal i bryllup?

Endret av petitt
Skrevet

Syns det er mange som rakker ned på henne, dere kaller henne kjerring osv.

Hun er helt klart psykisk syk, og det hjelper ingenting å bli sur eller skuffa eller noe som helst. Hun er tydeligvis overhode ikke klar for å innse det selv, så det eneste dere lan gjøre er å tilby hjelp med en løsning med skyss eller noe, og ellers gjøre som dere selv ønsker.

Ønsker dere en riktig fin bryllupsdag, med eller uten svigermor.

Anonymous poster hash: 74dd4...43d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...