Gå til innhold

Refinansiere kredittgjeld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to kort jeg ikke klarer åbetjene (betale ned). Ett med 30000 på 18,7% rente og ett på 13000 med 26(!)% rente.

Har fått låne 45000 forå betale dette med (og klippe i stykker kortene) med 11,7% rente over 5 år.

Er dette fornuftig?

Kan betale raskere de månedene jeg har råd til det (feriepenger ol).

Anonymous poster hash: e74d2...d70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du låne 45 000 kr når du bare skylder 26 000?

Det er i alle fall ikke lurt.

Anonymous poster hash: 3623e...a91
Skrevet

Hvorfor skal du låne 45 000 kr når du bare skylder 26 000?

Det er i alle fall ikke lurt.

Anonymous poster hash: 3623e...a91

Jeg skylder 43000... Og betaler de siste 2000 tilbake med en gang.

Skrevet

Det vil ikke lønne seg dersom det skulle vært fem år på de andre også. Bruker du mye lenger tid, er det ikke sikkert det lønner seg.

Anonymous poster hash: 291a6...f98

Skrevet

Ja selvsagt, det er om å gjøre å få renta så lav som mulig. Men har du snakket med banken? Kan du øke boliglånet litt? 45000 er jo småpenger i boliglån-sammenheng. Ellers bør du se over budsjettet ditt, eller sette opp et. Kutt alt unødvendig, jobb ekstra om du kan.

Hvor har du fått dette lånet?

Skrevet

Det vil ikke lønne seg dersom det skulle vært fem år på de andre også. Bruker du mye lenger tid, er det ikke sikkert det lønner seg.

Anonymous poster hash: 291a6...f98

Forhåpentligvis vil jeg bruke mye kortere tid, men akkurat nå er ca 1000 det jeg kan betale or mnd. Og med å hele tiden betale inn minstekravet blir man jo aldri ferdig...

Skrevet

Ja selvsagt, det er om å gjøre å få renta så lav som mulig. Men har du snakket med banken? Kan du øke boliglånet litt? 45000 er jo småpenger i boliglån-sammenheng. Ellers bør du se over budsjettet ditt, eller sette opp et. Kutt alt unødvendig, jobb ekstra om du kan.

Hvor har du fått dette lånet?

Har i dag gått gjennom alt jeg kan tenke meg. Sagt opp abonnementer, klippet i stykker alt av kredittkort (hadde 4, ett jeg ikke visste jeg hadde). Betalt regninger og har nå et fast beløp å forholde meg til.

Skal bruke evt resterende av lønn til nedbetaling.

Skrevet

Jeg ville gjort det. Da har du i det minste bare et lån å forholde deg til... 

Men sjekk klausulene på lånene, slik at det ikke koster noe ekstra å innfri lånet før!

Anonymous poster hash: a08c5...382
Skrevet

du nevner du har to lån ett med rente på 18% og ett med rente på 26% sier seg vel selv at det er mer gunstig med ETT lån på 11%??

Anonymous poster hash: c6364...355
Skrevet

Men sjekk klausulene på lånene, slik at det ikke koster noe ekstra å innfri lånet før!

Betaler rente til oppsigelsesfrist...ikke innfrielsesdato.

Skrevet

Rente på hva? Hvis du betaler inn alt lenge før blir det jo ikke noe å regne rente av. Fem år høres veldig lenge ut for 45000...

Skrevet

Rente på hva? Hvis du betaler inn alt lenge før blir det jo ikke noe å regne rente av. Fem år høres veldig lenge ut for 45000...

Ja, det er det. Men om du leser hele tråden ser du at dette er terminbeløpet jeg har råd til nå, og jeg har planer om å betale ned raskere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...