Gå til innhold

Smerter i og rundt øret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i et par dager nå hatt skikkelig vondt i ett øre. Har vondt i kinnet foran øret, kjeven og tennene på samme side. Det gjør vondt når jeg beveger munnen/ansiktsmuskulaturen/tungen og det gjør vondt nedover halsen og helt ned i skulderen. Har ikke feber.

Har ringt legen, men dagens akutt-timer var opptatt så jeg må ringe igjen imorgen eller kontakte legevakta i kveld.

Høres dette ut som øregangsbetennelse eller ørebetennelse? Har eksem i øregangen som har klødd en del i det siste, men har også vært skikkelig forkjølet i en uke, så kan være begge deler.

Hva kan jeg gjøre annet enn å ta ibux og bruke nesespray? Ville dere ha kontaktet legevakt eller ventet på fastlegen imorgen? Intense smerter som ikke lar meg tenke på mye annet...

Anonymous poster hash: 26627...019

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legevakt! Når du har smerter i ansiktet, har du gått for lenge uten legesjekk av øra di.

Anonymous poster hash: 418a1...88d

Skrevet

Ja, det er kanskje best med legevakt, men er så i tvil siden jeg ikke har feber, kun kraftige smerter...

Skrevet

Jeg har gått til årlig kontroll på ØNH med sjekk av ørene av en overlege. I over 30 år. Ring legevakta selv om du ikke har feber. Du skal ikke ha smerter i øret. Og i hvertfall ikke spredd ut til ansiktet fra øret!

Anonymous poster hash: 418a1...88d

Skrevet

Det er nok ørebetennelse. Jeg hadde det samme i forrige uke. Har eksem som jeg klør på hele tida, og skraper opp i øregangen. Sårene blir betente. Gå på legevakta i kveld du.

Anonymous poster hash: d3965...e20

Skrevet

Det er nok ørebetennelse. Jeg hadde det samme i forrige uke. Har eksem som jeg klør på hele tida, og skraper opp i øregangen. Sårene blir betente. Gå på legevakta i kveld du.

Var det mellomørebetennelse eller øregangsbetennelse du hadde? Behandles ørebetennelse hos voksne med antibiotika?

Skrevet

Var det mellomørebetennelse eller øregangsbetennelse du hadde? Behandles ørebetennelse hos voksne med antibiotika?

Øregang. De gir ofte antibiotika hvis det har vart noen dager uten bedring, og crp er høy

Skrevet

Øregang. De gir ofte antibiotika hvis det har vart noen dager uten bedring, og crp er høy

Ok, takk for svar. Prøver å holde ut til imorgen tidlig.

Skrevet

Det høres som øregangsbetennelse. Iallefall har jeg slik symptomer når jeg har dette problemet. 

Får antibiotika i form av øredråper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...