Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Det er bryllup til helga (jeg er forlover), og babyen er nødt til å være med (6 måneder gammel, veldig avhengig av meg/pupp). Har barnepass til toåringen, og barnepasseren skal være på farta med henne hele dagen, ilag med andre og det blir nok en ganske aktiv dag for henne.Nå er både babyen og toåringen syke. Baby ser ut til å ha fått diarè, har høy feber og er ikke i slaget i det hele tatt. Til lørdag er hun kanskje frisk, men er det omgangssyke så er jo smittefaren overhengende to døgn etter endt sykdom. Toåringen har bare høy feber, har vondt i halsen og hoster. Trolig kraftig forkjølelse, og blir skikkelig dårlig når tempen stiger, men er i helt ok form innimellom "slagene". Sikkert feberfri til lørdag. Spørsmålet er vel egentlig; hvis baby fremdeles er syk, eller om vi foreldre er blitt syke - ville dere hatt oss der i bryllupet? Jeg tenker jo som så at det er en såpass stor dag, at ja, man vil selvfølgelig ha alle tilstede. Særlig forlover... Men er det realiteten? Bryllupsreise skjer ikke før neste sommer.Et annet spørsmål er også om dere ville overlatt syk/kraftig forkjølet toåring til barnepasser, hvor man vet barnet vil være på farta store deler av dagen? Barnet er også mye våken på natten pga hoste og halsvondt, men det kan selvfølgelig ha bedret seg til lørdag. Anonymous poster hash: dc937...f10
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Som brud ville jeg nok ikke hatt deg eller syk baby (kanskje grintete og snørrete) i bryllup. Men du må jo snakke med bruden da, om tankene dine.. Slik at hun vet om det, kan si hva hun syns og om hun vil ha en annen forlover. Jeg ville nok ikke sendt syk toåring med barnepass heller, kan mannen være hjemme med henne? Anonymous poster hash: aaa69...e0b
TPK Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Snakk med bruden ja. Om forloveren er småsyk er mindre farlig, men en sutrete baby eller en smittsom forlover ikke like greit. Kan mannen ha babyen i nærheten og komme innom for pupp ofte? Har dere noen som kan være backup-forlover om du blir skikkelig syk? Den som skal passe toåringen må kunne ta hensyn og gi henne en rolig dag hvis hun er småsyk. Hbis vedkommende ikke kan tilpasse seg hadde jeg ikke latt h'n passe. Da kan mannen ha toåringen. Mannen er dessverre den minst viktige her tenker jeg. Han får ofre seg.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Vi er to forlovere - så det lar seg ordne at jeg trekker meg om det passer seg best sånn. Pappaen tar baby under vielsen (han blir nok ikke å delta i det hele tatt), og så mye som han klarer resten av dagen, og han kan også ha toåringen. Så alt det praktiske lar seg ordne her. Skal selvfølgelig snakke med bruden om situasjon blir som forespeilet, ville bare høre med andre hva dere tenkte Var redd det også var frekt å høre med bruden om hun ønsket meg/oss der eller ikke pga sykdom fordi det er hennes store dag... Anonymous poster hash: dc937...f10
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Du har vel visst om at du er forlover en stund og burde faktisk øvet på at babyen på 6 måneder klarte seg med flaske/grøt de timene vielsen/middagen varer. Så kan du amme i mellom. En baby på 6 måneder ligger jo som regel ikke stille i vogna slik en liten baby gjør. Og jeg skjønner ikke at du tenker at denne skal være med i bryllupet? Barnepasser til toåringen må vel passe barnet på barnets premisser? Er toåringen syk kan de ikke stresse rundt med mye folk? Da må de være inne og la toåringen få hvile og rolig lek. Som forlover synes jeg du bør ordne barnevakt eller la far være hjemme med begge barna. Som gjest ville jeg kanskje valgt å være hjemme, alt etter hvor nær jeg stod brudeparet. Anonymous poster hash: a6649...183
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Du har vel visst om at du er forlover en stund og burde faktisk øvet på at babyen på 6 måneder klarte seg med flaske/grøt de timene vielsen/middagen varer. Så kan du amme i mellom. En baby på 6 måneder ligger jo som regel ikke stille i vogna slik en liten baby gjør. Og jeg skjønner ikke at du tenker at denne skal være med i bryllupet? Barnepasser til toåringen må vel passe barnet på barnets premisser? Er toåringen syk kan de ikke stresse rundt med mye folk? Da må de være inne og la toåringen få hvile og rolig lek. Som forlover synes jeg du bør ordne barnevakt eller la far være hjemme med begge barna. Som gjest ville jeg kanskje valgt å være hjemme, alt etter hvor nær jeg stod brudeparet. Anonymous poster hash: a6649...183 Ja, det har jeg visst lenge, men det er ikke snakk om at jeg har skulle vent baby til flaske og grøt på grunn av et bryllup! Baby spiser selvfølgelig grøt og skive og alt det der - men baby ER SYK. Kun pupp gjelder her. Tar heller ikke flaske. Får du i dine barn, hvor enn store de er, særlig med mat når de har omgangssyke? Ikke? Merkelig. Hvorfor tror du en baby vil gjøre det? En baby som knapt vet hva mat er for noe? Det er for øvrig bruden selv som har sagt at baby kan delta, og jeg synes det er uaktuelt å dra fra en så liten baby. Noen timer er ok, men ikke en hel dag og kveld. Det er også flere babyer som skal delta. Vi er i midt i sped/småbarnsfasen, vi fleste av vennene deres... Vi fikk barnevakt på betingelsen at ungen måtte være med å farte rundt... Alle andre vi kjenner, skal i bryllupet. Vi står begge to veldig nær brudeparet. Far kan ikke være hjemme med begge barna - hadde baby tatt flaske eller fått i seg fast føde, hadde det vært noe annet for noen timer. Nå vet jeg enda ikke hvordan formen blir på mine små på lørdag, men jeg håper den er bedre, så dette bare blir en tullete bekymring. Anonymous poster hash: dc937...f10
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Ser ikke noe problem med å ha med baby i bryllupet så lenge brudeparet er ok med det, og det ser jeg jo at de er Skal gifte meg selv snart, og vi har laget det hele åpent for småbarn og babyer nettopp, som du skriver, fordi de fleste er i småbarnsfasen, og det øker sjansene for at de kommer. Og så er det jo koselig! Men til problemet ditt, jeg ville faktisk ha sagt til min forlover at om hun (alternativt baby) var smittsom, med omgangssyken, så burde hun (de) holde seg hjemme (hvis ikke far kan passe). Ikke bare pga meg og mine, men fordi det er endel eldre folk i familien som ikke nødvendigvis tåler så godt å få en runde omgangssyke. Og fordi vi skal på bryllupsreise kort tid etter bryllupet, og jeg vil helst minimere risikoen for å bli syk selv til det. Forkjølelse er en ting, liksom, men spysjuka vil jeg helst unngå. Ser ikke for meg at det kan være noe moro som forlover heller å være kjempekvalm og dårlig form, og så skal være brudens høyre hånd, holde tale og være med og styre et helt bryllup. Men snakk med bruden, fortell henne hvordan ståa er, og så finner dere sammen en løsning på det Der er vel hver brud forskjellig, og det er opp til hver enkelt å bestemme over sitt bryllup. Til slutt håper jeg minsten blir frisk fort og at dere andre slipper unna Anonymous poster hash: 39b3e...7a2
valkyrien Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Nei, jeg ville ikke hatt syke barn eller voksne der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå