Gå til innhold

Flere enn meg som må ty til kredittkort nå i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke det at vi er fattige, men utgiftene er så mange og så høye, og i år får vi veldgi mange gjester i julen. Så i år blir det ca 4-5000 på kredittkortet. Får nok ikke betalt helt ned før i mars, april... :-(

Anonymous poster hash: 8f05b...286
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, du er ikke alene. Kommer til å ende opp på 5-6000 I minus jeg og.

Anonymous poster hash: d45cc...139

Skrevet

Samme her. Ca 5000 på kredittkort. Betaler det ned i januar, så det er ingen krise.

Anonymous poster hash: 0d795...522

Skrevet

Her blir det nok også kredittkort. Ikke noe stress, har 45 dagers rentefri kreditt. Betaler ned alt når januarlønnen kommer, og hvis jeg må ta litt fra det i januar og betaler jeg alt tilbake igjen i februar. Slik får jeg betalt det helt ned hver måned, og starter på ny rentefri periode. Over tid blir det betalt helt ned, selv om det tar noen måneder.

Skrevet

Har brukt kredittkort ja, men jeg får lønn helt til slutt i desember, så jeg får betalt det ned ganske fort. Det går bra å betale ned over noen måneder, men skjønner at det er sure penger å betale på helt til våren. 

Vi får nok jul på stramt budsjett til neste år. Jeg må gå hjemme med mini et halvt år og det kommer til å tære på økonomien. Vurderer å kjøpe priskrigribbe i år og putte i fryseren til neste år. 

Anonymous poster hash: b5d05...1e5
Skrevet

nei, vi ordna nytt lån så vi får betalt ned all kreditten vi hadde fra før og har masse til overs i desember. Hadde det ikke vært for det hadde det nok vært tynt med julegaver i år

Anonymous poster hash: e6b59...fe0
Skrevet

Nei, det trenger vi ikke.

Anonymous poster hash: a94aa...f07

Skrevet

har aldri trengt å bruke kredittkort noen sinne. Og forstår ikke helt at noen kan ha ett sånt forbruk at det skulle være nødvendig .

Anonymous poster hash: 9b691...2c1

Skrevet

Ikke kredittkort, men pga en uventet høy tannlegereginig måtte jeg over på lønnskontokreditten min. Jeg kan overtrekke lønnskontoen min med 10.000 kr om jeg vil, og nå fikk jeg minus på kontoen gitt. Får lønn til mandag da, så ikke noe problem.

Men jeg måtte bruke HM-kontoen min nå også. 6-åringen hadde plutselig bare en bukse her uten hull på kneet, så jeg bestilte 4 buker på HM nå som det er fri frakt. Da kommer det regning på det etterhvert, betaler det i januar tenker jeg....

Anonymous poster hash: 2b3bb...09d
Skrevet

Ikke alltid forbruket det er noe i veien med. Kanskje noen har lav inntekt.Folk på Aap .uføretrygd.osv.

Anonymous poster hash: 5b80d...ea7

Skrevet

Tvilsomt. I fjor hadde jeg en god slump igjen etter jul :-) Vi er ganske nøysomme med gaver.

Skrevet

Jeg kjøper aldri for mer enn hva jeg faktisk har. Penger på kreditt er ikke mine, derfor bruker jeg de heller ikke. Har jeg ikke råd, finner jeg på noe annet.

Skrevet

Nei! Men skulle egentlig ha tatt opp kreditt for å få handle inn julegaver/mat osv. Men det gjør jeg ikke!

Jeg er heller åpen med familien min og sier det som det er: jeg har ikke råd til julegaver.

Julegaver til barna mine er prioritert og vi feirer julaften hjem til mine foreldre. Så har ikke de store matutgiftene med å gjøre det slik.

Jeg skranter heller inn enn å ta opp kreditt for å få den "perfekte" jul. Den perfekte jul for barna mine fikser jeg lett uten å bruke penger jeg ikke har. :)

Anonymous poster hash: bbd06...928

Skrevet

Nei! Men skulle egentlig ha tatt opp kreditt for å få handle inn julegaver/mat osv. Men det gjør jeg ikke!

Jeg er heller åpen med familien min og sier det som det er: jeg har ikke råd til julegaver.

Julegaver til barna mine er prioritert og vi feirer julaften hjem til mine foreldre. Så har ikke de store matutgiftene med å gjøre det slik.

Jeg skranter heller inn enn å ta opp kreditt for å få den "perfekte" jul. Den perfekte jul for barna mine fikser jeg lett uten å bruke penger jeg ikke har. :)

No offense, men DU fikser jo ikke jula uten å bruke penger. Du snylter på dine foreldre. Det er virelig ikke det samme som at du har fiksa den...

Anonymous poster hash: 3cb20...63d

Skrevet

Nei, feirer jul etter evne.

Anonymous poster hash: c7a9b...57a

Skrevet

Lønn til fredag, og nå er det meste av kontoer tomme. Men både mannen og jeg får gode lønninger nå i desember, så tror nok ikke vi trenger å trekke kredittkortet.

Men jeg har måtte gjøre det noen ganger jeg og, kjedelig men sånn er livet noen ganger. Det betyr ikke at man havner i uføret fordi man må bruke noen få tusenlapper på kreditt. 

Anonymous poster hash: bdf5a...819
Skrevet

har aldri trengt å bruke kredittkort noen sinne. Og forstår ikke helt at noen kan ha ett sånt forbruk at det skulle være nødvendig .

Å nei.

Skrevet

No offense, men DU fikser jo ikke jula uten å bruke penger. Du snylter på dine foreldre. Det er virelig ikke det samme som at du har fiksa den...

Snylter på foreldrene ? Så alle snylter i julen om de reiser på middagsbesøk til andre? Her blir vi en hel gjeng på julaften. Vi handler inn alt av mat og drikke , føler ikke at de andre snylter på oss av den grunn!

Skrevet

Ja dessverre :( men heldigvis bare 2500 kr som jeg får betalt tilbake i januar.

Anonymous poster hash: a9320...3ee

Skrevet

Det er det vel. Hun har kommet opp med en løsning for hennes familie, basert på ærlighet. Skal man legge skam på de som trenger hjelp? Å være ærlig om hva man har mulighet til og finne løsninger tilpasset situasjonen, er betydelig mer beundringsverdig enn å kjøpe jula på kreditt.

Skrevet

nei, vi ordna nytt lån så vi får betalt ned all kreditten vi hadde fra før og har masse til overs i desember. Hadde det ikke vært for det hadde det nok vært tynt med julegaver i år

Er du virkelig så dum og bruker "overskuddet"?

Anonymous poster hash: 85071...e3f

Skrevet

Slepp heldigvis det. Men eg må sei at viss eg fant ut at dei som eg feira jul hos måtte ty til kreditt for å kunne holde juleselskapet hadde eg blitt veldig lei meg!! Eg hadde ikkje takka nei til å komme, men eg hadde hjelpt til økonomisk! Hadde ikkje sett negativt på det i det heile!

Skrevet

jeg har aldri hatt så god likviditet som nå i desember før, og er både lettet og glad for at jeg endelig begynner å komme meg ovenpå :)

Skrevet

Er du virkelig så dum og bruker "overskuddet"?

Anonymous poster hash: 85071...e3f

Tenkte det samme . En har jo ikke masse til overs når det er lånte penger . Da har man ingenting til overs.

Skrevet

Vi gir kun gaver til ungene i familien, det gjelder selvfølgelig andre veien også :) Så jula er ikke spesielt mye dyrere enn ellers i året. 

Anonymous poster hash: afee4...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...