Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Noen som har noe å anbefale? Alt mulig, fra medikamenter og naturlige metoder. Det siste er klart å foretrekke, men begynner å bli desperat Anonymous poster hash: 798b8...8e0
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Naturlige metoder: Pukka night time-te. Selges på helsekost og bør drikkes på sengekanten etter tannpuss for den virker raskt. ZMA - kosttilskudd som selges på helsekost med super effekt på søvn. Inneholder magnesium, sink og b6. Medikamenter: imovane for noen dager hvis du bare trenger å endre rytmen (vanedannende), vallergan eller Phenergan hvis du trenger medikamenter over lengre tid. Phenergan gir meg best søvn med lite bivirkninger og hangover. Lykke til! Anonymous poster hash: d76d5...8e0
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Imovan bruker jeg i perioder, men de kan kun brukes periodevis. Funker fint for meg. Bruker kanskje 30 piller i året, ofte når jeg er på ferie eller må ligge i en annen seng en min egen. Anonymous poster hash: 9bfbd...2d8
Direkte Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Google søvnhygiene. Ikke sov på dagen, vær aktiv, ikke koffein på ettermiddagen/kvelden. Prøv å holde døgnrytmen jevn. Ikke mobil i senga. Mørkt og kjølig på soverommet. Ikke bli liggende og vri deg hvis du ikke får sove, heller stå opp og prøv igjen (men ikke bruk mobil/pc, lyset fra skjermen kan ødelegge for god søvn). Når du legger deg, bruk avspenningsøvelser. Konsentrer deg spesielt om å slappe av i ansiktet og kjeven. Et kjerringråd som fungerer for noen - hvis du ikke får sove, snu deg i senga slik at du ligger med hodet i fotenden! Høres rart ut, men min tante sverger til det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå