Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #1 Skrevet 9. desember 2015 Min sønn har tildelt 5 timer i uka med pedagog fra PPT. Ser på oppsettet jeg fikk fra skolen nå at han får 3 timer med pedagog og 2 timer med assistent. Skal det ikke alle timene stå med pedagog? Får skolen dekt dette fra kommunen? Trenger virkelig svar 😊 Anonymous poster hash: 4182f...737
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Nei, problemet er at de ikke får dekket noe som helst. PPT pålegger de å følge opp det de har bestemt, men de får ingen midler til det. Skolen har sitt budsjett og må da ta fra noe annet for å følge opp de påleggene de får. Men du skal ikke tenke på økonomien i dette, det er rektor sitt ansvar, du skal bare følge opp at barnet får det det har krav på, nemlig 5 timer med spesialpedagog. Anonymous poster hash: 4e4ff...8ea
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Nei, problemet er at de ikke får dekket noe som helst. PPT pålegger de å følge opp det de har bestemt, men de får ingen midler til det. Skolen har sitt budsjett og må da ta fra noe annet for å følge opp de påleggene de får. Men du skal ikke tenke på økonomien i dette, det er rektor sitt ansvar, du skal bare følge opp at barnet får det det har krav på, nemlig 5 timer med spesialpedagog. Anonymous poster hash: 4e4ff...8ea Tusen takk for svar. Skolen er så lutfattige at jeg har mistenkt at han fram til nå kun har fått 1 time med pedagog og 2 timer med assistent og det på en god dag. I verste fall ingen pedagog og en time assistent....vet at skolen ikke har et rødt øre til vikarer om noen blir syk. Skjønner jo hvem som tapere da 😳 Hi Anonymous poster hash: 4182f...737
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Økonomi skal ikke brukes som begrunnelse. Har skolen fattet samme vedtak som det anbefalingene til PPT sier? Dette skal de forholde seg til. Ville tatt kontakt med rektor for å sikre at barnet får det han har krav på. I den kommunen jeg jobber i får skolene noe midler, det blir fordelt etter en samlet sum i budsjettet til kommunen. Anonymous poster hash: 964a0...1c3
Optatium Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Det eneste kravet er at en pedagog har laget opplegget. Hvem som utfører er opp til skolen å avgjøre dessverre.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 5 timer med spesialundervisning betyr ikke 5 timer med spesialpedagog. Pedagogen har ansvaret for å lage til et opplegg som assistent/miljøarbeider kan gjennomføre sammen med eleven. Anonymous poster hash: 822e9...09c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Står i papirene at han skal ha 5 timer med pedagog. Hi Anonymous poster hash: 4182f...737
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå