Gå til innhold

Hvordan valgte du hvor du etablerte deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet ikke hvor vi skal etablere oss. Det er så vanskelig. Noen som har tips eller historier å dele? Hva var viktigst for dere? Vi har bodd i by i mange år, men mye av nettverket vårt besto av studenter som nå har flyttet.

Byen: best arbeidsmuligheter.

Hjemsted 1: mest familie, noe venner.

Hjemsted 2: mest venner, noe familie.

Anonymous poster hash: 00022...166

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen jobber på et lite sted på landet, 2 timer reisevei fra vårt felles hjemsted. Da vi fikk barn måtte vi flytte nærmere hans arbeidssted, men jeg ville ikke bo på landet så vi flyttet til byen nærmest hans arbeidssted. Nå kjører han 25 minutter hver vei til jobb, og vi har 1,5 time til vår hjemby.

Anonymous poster hash: 0c887...5c1

Skrevet

Vi bor på mitt hjemsted, men hans hjemsted er bare 20 min unna. Mitt hjemsted ligger mer sentralt, og her har jeg familie pluss begge har venner her. Vi ville ikke bo på hans hjemsted siden det hadde blitt lengre vei til jobb for oss begge, og vi ville vært avhengige av å ha to biler for å komme til jobb. Jeg har dessuten ikke lyst til å måtte være taxi for barna. Vi har studert i en helt annen by, men der var det aldri snakk om å etablere oss, selv om vi trivdes. Vi ville hjem igjen til familien og barndomsvenner. Syntes også det var et godt sted å vokse opp så ønsker det for mine barn også.

Anonymous poster hash: 024d6...98e

Skrevet

Vi vet ikke hvor vi skal etablere oss. Det er så vanskelig. Noen som har tips eller historier å dele? Hva var viktigst for dere? Vi har bodd i by i mange år, men mye av nettverket vårt besto av studenter som nå har flyttet.

Byen: best arbeidsmuligheter.

Hjemsted 1: mest familie, noe venner.

Hjemsted 2: mest venner, noe familie. Anonymous poster hash: 00022...166

For meg ville det hatt betydning hvilke familie og venner det er snakk om. Foreldre? Nære venner?

Anonymous poster hash: 024d6...98e

Skrevet

Vi er fra samme by og har aldri bodd noen andre steder.

Anonymous poster hash: d13b1...6b6

Skrevet

Han er fra en liten by og jeg er fra et mikroskopisk tettsted.

Vi valgte å etablere oss i en større by da vi har mye venner og mesteparten av nettverket vårt her. 

For oss var det viktig å ha foreldre litt på avstand, men samtidig nærme nok til å kunne passe barnet innimellom (Hverken han eller jeg er spesielt nære foreldrene våre) 

Der vi verdsetter mest der vi bor er kort vei til jobb og barnehage, mange av våre venner med barn i samme alder i umiddelbar nærhet. Vi trenger ikke bil i hverdagen og har mange muligheter rett utenfor døra

Anonymous poster hash: 60706...8e4
Skrevet

Lag en for og imot liste...

Jobbmuligheter, boligmarked, venner, familie, barnehager, skoler, transportmuligheter, fritidsaktiviteter, treningsmuligheter osv osv... 

Anonymous poster hash: 75d4f...500

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...