Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Skolen har fått omgangssyke og mange har søsken i bhg. Jeg blir DRIT DÅRLIG når jeg har omgangssyken (dårlig immunforsvar og blir dehydrert. Får det alltid verst og lengst av alle i fam). Ingen i bhg har vært hjemme med det enda, men hvis jeg tar ut barnet av bhg noen uker for å minske sjans for smitte, hvor lenge må han være hjemme fra bhg? Har baby og som jeg ikke ønsker skal bli smittet Anonymous poster hash: 8c910...042
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #2 Skrevet 9. desember 2015 Beklager å si det, men omgangssyke kan fort dra ut i ukesvis i barnehage Anonymous poster hash: e66e4...293
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #3 Skrevet 9. desember 2015 Tenk hvor vanskelig det kan bli for barnet å komme tilbake til barnehagen etter flere uker hjemme da. Barnet går også glipp av sosial kontakt med jevnaldre barn,noe som er veldig viktig! Er heller ikke sikkert at barnet kommer så lett med i lek etter å ha vært så lenge vekke heller. Du høres bare egoistisk ut! Anonymous poster hash: 31b3f...c5e
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #4 Skrevet 9. desember 2015 Tenk hvor vanskelig det kan bli for barnet å komme tilbake til barnehagen etter flere uker hjemme da. Barnet går også glipp av sosial kontakt med jevnaldre barn,noe som er veldig viktig! Er heller ikke sikkert at barnet kommer så lett med i lek etter å ha vært så lenge vekke heller. Du høres bare egoistisk ut! Anonymous poster hash: 31b3f...c5e Det er ikke slik at barnet blir glemt etter noen uker.. mange som er borte over lengre tid pga ferie eller andre ting, og aldri opplevd at de har vanskelig med å komme inn i leken. Gjensynsgleden har vært stor. Mine barn har alltid 6 ukers sommerferie, og de har aldri opplevd det som problematisk. Skal absolutt ikke sette mine barn som standard, men har 5 av de og ikke opplevd noe problem med de. Men på den andre siden så er det jo sykdom i bhg året rundt, så det kan jo bli mye fri igjennom året. Anonymous poster hash: ffbc7...a53
MarianeA Skrevet 9. desember 2015 #5 Skrevet 9. desember 2015 Jeg hadde latt barnet få deltatt på de aktivitetene som er i barnehagen nå før jul, Å ta barnet ut på grunn av egen redsel for smitte er dumt. Smittet kan man uansett bli både på butikken og ellers. Og dere har vel ikke tenkt å isolere dere hjemme?
Surogvanskelig Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Tenk hvor vanskelig det kan bli for barnet å komme tilbake til barnehagen etter flere uker hjemme da. Barnet går også glipp av sosial kontakt med jevnaldre barn,noe som er veldig viktig! Er heller ikke sikkert at barnet kommer så lett med i lek etter å ha vært så lenge vekke heller. Du høres bare egoistisk ut! Anonymous poster hash: 31b3f...c5e Hæ? Mener du dette? Jeg tror ikke det har noen hensikt å holde ungen vekke fra barnehagen for å unngå smitte, men det du skriver kan ikke stå uimotsagt. Du får det til å høres ut som overgrep mot et lite barn å ikke la det få litt fri fra barnehagen. Mine barn har alltid 8 uker sommerferie, da jeg er gift med en lærer. Jeg har aldri opplevd at de har hatt problemer å komme inn i leken når de er tilbake. Og sosialisert får man da. Hi forteller at barnehagebarnet har søsken. Det høres ikke ut som hun skal sperre av hele huset for å holde smitte ute, bare holde minsten borte fra bhg en periode.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #7 Skrevet 9. desember 2015 Om jeg forstår dette rett så har du to barn, en i barnehagen og en baby? Så har du fått vite at det går omgangssyke på skolen og du er redd skoleelever med småsøsken skal smitte disse så de drar smitten til barnehagen hvor du har ditt barn? Det høres helt hysterisk ut i mine ører, ditt barn skal da altså ikke få være med på juleverksted, pepperkakebaking, nissefest og lucia i barnehagen pga din frykt for omgangssyke? Med små barn så får man omgangssyke i hus av og til, det er helt umulig å unngå. Dere kan like godt bli smittet av å ta på en handlevogn på butikken eller et dørhåndtak på biblioteket, smitten er overalt. Om du virkelig vil gjennomføre dette så du nok holde barnet hjemme til over jul, det er ikke gjort på 3 dager å bli kvitt slike epidemier. Anonymous poster hash: c9ec8...f20
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #8 Skrevet 9. desember 2015 Skjønner deg veldig godt! Blir stein dårlig selv. Her går det gjerne 4-5 ganger i løpet av et år. Her må barnehagebarn vaske hender og skifte klær når de kommer hjem. Spriter når jeg vet det er utbrudd. Har også hendt seg at vi har holdt hjemme. Gjerne i situasjoner der vi har kommet for å hente, der ansatte har hatt hendene fulle med oppkast og diaré. Hva med å be barnehagen gi beskjed så raskt det er utbrudd på avd. til barnet ditt? Da kan du holde hjemme i en kortere periode. 2-3 uker tenker jeg. Det er jo snart jul, blir bare en lengre juleferie Anonymous poster hash: f7563...842
TinaK 1990 Skrevet 9. desember 2015 #9 Skrevet 9. desember 2015 Tenk hvor vanskelig det kan bli for barnet å komme tilbake til barnehagen etter flere uker hjemme da. Barnet går også glipp av sosial kontakt med jevnaldre barn,noe som er veldig viktig! Er heller ikke sikkert at barnet kommer så lett med i lek etter å ha vært så lenge vekke heller. Du høres bare egoistisk ut! Anonymous poster hash: 31b3f...c5e Hæ? Mener du dette? Jeg tror ikke det har noen hensikt å holde ungen vekke fra barnehagen for å unngå smitte, men det du skriver kan ikke stå uimotsagt. Du får det til å høres ut som overgrep mot et lite barn å ikke la det få litt fri fra barnehagen. Mine barn har alltid 8 uker sommerferie, da jeg er gift med en lærer. Jeg har aldri opplevd at de har hatt problemer å komme inn i leken når de er tilbake. Og sosialisert får man da. Hi forteller at barnehagebarnet har søsken. Det høres ikke ut som hun skal sperre av hele huset for å holde smitte ute, bare holde minsten borte fra bhg en periode. Mye færre barn i bhg i skoleferien fordi folk tar ut sommerferie ulike uker. Det var dårlige eksempler. Men jeg synes det er hysterisk å ta ut barnet av bhg pga omgangssyke på skolen. Det er alltid smitte rundt om..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #10 Skrevet 9. desember 2015 Tenkte noen uker, ja, og de har unnagjort det meste av julesysler. Den siste tiden nå er det stort sett bare å vente på juleferien.. Anonymous poster hash: 8c910...042
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #11 Skrevet 9. desember 2015 Tenkte noen uker, ja, og de har unnagjort det meste av julesysler. Den siste tiden nå er det stort sett bare å vente på juleferien.. Anonymous poster hash: 8c910...042 Hysterisk Anonymous poster hash: da03c...898
TinaK 1990 Skrevet 9. desember 2015 #12 Skrevet 9. desember 2015 Tar du ungen på skolen ut også? For barnet på skolen tar ned smitte hjem. ...alltid noen som blir sendt for tidlig tilbake slik at ditt barn tar med smitte hjem
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #13 Skrevet 9. desember 2015 Det var da voldsomt til hysteri, da! Velger man å få barn, så må man også regne med normale følger som forkjølelse og oppkastsjau. Sånn er det bare. Anonymous poster hash: 81492...52b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #14 Skrevet 9. desember 2015 Tar du ungen på skolen ut også? For barnet på skolen tar ned smitte hjem. ...alltid noen som blir sendt for tidlig tilbake slik at ditt barn tar med smitte hjem Forsto det som at hun ikke hadde skolebarn jeg, men det går smitte på skolen og noen barn på skolen har søsken i samme barnehage som hennes barn og da kan de bringe smitten til deres barnehage.... Anonymous poster hash: c9ec8...f20
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #15 Skrevet 9. desember 2015 Vanvittig hysterisk å ta ut barnet fra sine faste rutiner i bhg med venner fordi nor er redd for omgangssyke. Helt sykt. Anonymous poster hash: da03c...898
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #16 Skrevet 9. desember 2015 Hvis du har tid er det vel supert at barnet får en par friuker? I et annet innlegg hadde du sikker fått kjeft til svar for å ha barnet i barnehagen når du selv er heime... Når det er sagt tror jeg ikke det går an å sikre seg mot omgangssyke, den er overalt. Fokuser på god håndhygiene er mitt råd. Anonymous poster hash: 63e69...9e5
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #17 Skrevet 9. desember 2015 Ville heller voktet meg for kjøpesentre osv, og spesielt holdt meg unna gratis pepperkaker, gløgg osv som står åpent i butikkene Anonymous poster hash: 977b1...7a7
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #18 Skrevet 9. desember 2015 Hvis du har tid er det vel supert at barnet får en par friuker? I et annet innlegg hadde du sikker fått kjeft til svar for å ha barnet i barnehagen når du selv er heime... Når det er sagt tror jeg ikke det går an å sikre seg mot omgangssyke, den er overalt. Fokuser på god håndhygiene er mitt råd. Anonymous poster hash: 63e69...9e5 Hehe, det er helt sant. Men når man først har fått ett negativt svar, må man forvente flere. Folk henger seg på Siden når ble det unaturlig og dumt å få tid sammen med foreldrene sine, liksom Anonymous poster hash: 8c910...042
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #19 Skrevet 9. desember 2015 Hvis du har dårlig imunforsvar og det også snart er jul (hvem vil vel være syk i jula?), og du har mulighet til ha barnet hjemme, så ha det hjemme 😃 Ingen barn MÅ i barnehage, mitt minste barn tar fri titt og ofte, mens skolebarna må jo enten de vil eller ei 😝 Tror de fleste som skriver negativt her ikke vet hva de vil si å ikke ha godt immunforsvar, for det skal man ikke spøke med. Drit i de sure damene som har kommentert, og kos dere hjemme ❤️ Anonymous poster hash: 4ea83...4cf
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #20 Skrevet 9. desember 2015 Desember må da være den tristeste måneden å ha langfri utenom juleferien? Da skjer det jo ekstra kjekke ting nærmest hver dag. Jeg tror du kjemper en håpløs kamp mot smitten ved å forsøke å fjerne dere fra smittekildene. Om dere ikke går for full isolasjon kan dere like lett bli smittet på butikken eller i lekeparken. Ha fokus på god håndhygiene og skift håndklær ofte, så skal du se at ihvertfall du slipper unna. Anonymous poster hash: c6ecb...856
Plutselig_gravid Skrevet 9. desember 2015 #21 Skrevet 9. desember 2015 Kunne funnet på å ta barna ut siste uken før julaften hvis jeg hadde hatt mulighet. Et år hadde hele familien det på julaften. Verste jul for både barn og voksne. Omgangssyke har kort inkubasjonstid. Tror det er snakk om noen få timer, og maks et døgn eller to, fra smitte til utbrudd. Sannsynligvis er det verste over før julaften om barna allerede skulle være smittet før friuken. Du Å holde barna isolert i huset i ukesvis er psykelig, med mindre det er snakk om barn med særlig nedsatt immunforsvar, eks de på cellegift.
TinaK 1990 Skrevet 9. desember 2015 #22 Skrevet 9. desember 2015 Hvis du har tid er det vel supert at barnet får en par friuker? I et annet innlegg hadde du sikker fått kjeft til svar for å ha barnet i barnehagen når du selv er heime... Når det er sagt tror jeg ikke det går an å sikre seg mot omgangssyke, den er overalt. Fokuser på god håndhygiene er mitt råd. Anonymous poster hash: 63e69...9e5 Hehe, det er helt sant. Men når man først har fått ett negativt svar, må man forvente flere. Folk henger seg på Siden når ble det unaturlig og dumt å få tid sammen med foreldrene sine, liksom Anonymous poster hash: 8c910...042 Det er selvsagt IKKE unaturlig. Men unaturlig å ta ut barna av bhg fordi noen har søsken på en skole hvor andre har omgangssyke
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #23 Skrevet 9. desember 2015 Hvis du har tid er det vel supert at barnet får en par friuker? I et annet innlegg hadde du sikker fått kjeft til svar for å ha barnet i barnehagen når du selv er heime... Når det er sagt tror jeg ikke det går an å sikre seg mot omgangssyke, den er overalt. Fokuser på god håndhygiene er mitt råd. Anonymous poster hash: 63e69...9e5 Hehe, det er helt sant. Men når man først har fått ett negativt svar, må man forvente flere. Folk henger seg på Siden når ble det unaturlig og dumt å få tid sammen med foreldrene sine, liksom Anonymous poster hash: 8c910...042 Det er selvsagt IKKE unaturlig. Men unaturlig å ta ut barna av bhg fordi noen har søsken på en skole hvor andre har omgangssykeUnaturlig? Haha... I hvilken verden. Anonymous poster hash: 8c910...042
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #24 Skrevet 9. desember 2015 Omgangssyke går, stort sett et eller annet sted hele året- så det er nok en utopi og tro at man kan skjermes for den... Anonymous poster hash: 10398...390
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #25 Skrevet 9. desember 2015 Tjah...jeg har mulighet til å gi bhg barnet fri fra bhg. Altså min regel er at han tar ei uke fri om høsten og ei uke om våren,utenom vanoige hellige dager ol. Jeg synes det er sunt at barnet tar litt avstand fra hverdagen. Han blir aldri glemt ,tvert imot synes han det er stas å være litt borte. Vanligvis avslutter vi denne mini ferien fordi han ønsker å gå tilbake. Jeg synes det er fint vi får litt alenetid og så blir han hos bestefaren noen dager,veldig stas å kjøre rundt og møte pensjonister fars bror,hytta osv. Nei,han går ikke glipp av noe sosial kontakt. Anonymous poster hash: 31970...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå