Gå til innhold

Hvor lenge/hvor lett smitter omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2-åringen spydde i natt, kun en gang og ingen flere symptomer etter det. Vært høyt og lavt i hele dag. Hvis han fortsatt er i fin form i morgen, kan vi gå en tur på butikken? Hvis jeg har ham i vogn og sørger for at han ikke er borti noe eller noen? Eller kan han smitte noen likevel gjennom luften?

Vil ikke risikere å være skyld i at flere må slite med dette nå før jul, da får vi heller klare oss med det vi har i hus. Men skulle altså helst vært en tur hvis det faktisk er trygt. :P

Anonymous poster hash: 534c6...6fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det smittar ved kontakt, eller ved dråpar i det ein kastar opp.  Så om ungen sit i vogna utan å kaste opp eller ta på ting er han ikkje særleg smittefarleg for dei andre i butikken.  Det er gjerne verre med deg.

Skrevet

Ja huff det har du vel rett i. Jeg bør kanskje holde meg hjemme til jeg er helt sikker på at jeg ikke er smittet selv? Hvor lang tid tar det i tilfelle?

Skrevet

Det kan ta opptil en uke. Og man kan ikke isolere seg før en blir syk,bare sånn for sikkerhets skyld. Da blir det mange som blir sittende hjemme. Vi hadde nylig spysyka i hus og da ble sistemann dårlig en uke etter først mann ut.

Skrevet

Det kan ta opptil en uke. Og man kan ikke isolere seg før en blir syk,bare sånn for sikkerhets skyld. Da blir det mange som blir sittende hjemme. Vi hadde nylig spysyka i hus og da ble sistemann dårlig en uke etter først mann ut.

Ja nei i hvilken som helst annen måned så ville jeg jo ikke gjort det, men hvis vi smitter noen i en litt større familie nå så de får det på rekke og rad, så rekker de kanskje ikke å bli ferdig med det til jul. Og de vi evt smitter i morra blir vel akkurat syke til luciafeiringen i barnehagen stakkars. :(

Får heller se om jeg kan få noen til å handle for meg i stedet. :)

Takk for svar!

Skrevet

Ja nei i hvilken som helst annen måned så ville jeg jo ikke gjort det, men hvis vi smitter noen i en litt større familie nå så de får det på rekke og rad, så rekker de kanskje ikke å bli ferdig med det til jul. Og de vi evt smitter i morra blir vel akkurat syke til luciafeiringen i barnehagen stakkars. :(

Får heller se om jeg kan få noen til å handle for meg i stedet. :)

Takk for svar!

Tenk om alle hadde vært like hensynsfulle som deg  :Nikke:

Skrevet

Men da var det vel gjerne noen som var syk i mellomtiden?

Anonymous poster hash: 230da...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...