Gå til innhold

Usunn eller ingen mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er svært fortvilet, er i uke ni og det sunne kostholdet jeg har brukt å ha frister så lite at jeg kan spy. Jeg tror det kommer av at jeg assosierer den sunne maten med de første ukene da jeg spydde bare jeg så mat. Nå er det stort sett salat med spagetti og kremet balsamiko eddikk og wok med sursøt saus og ris og kylling jeg får ned av skikkelig mat. Ellers går det i 0% yoghurt, kokesjokolade, pepperkaker, mandarin, eple og havrefras. Det er vel ikke variert nok?

For to uker siden besvimte jeg og slo på meg hjernerystelse på grunn av at jeg ikke klarte å få i meg den normale sunne maten jeg prøvde å spise. Legen ba meg om å heller spise det som fristet enn ikke å spise i det hele tatt, men kan ett usundt kosthold som dette skade fosteret?

Mvh

Bbekymret blivende mamma

Anonymous poster hash: 7b545...84d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er svært fortvilet, er i uke ni og det sunne kostholdet jeg har brukt å ha frister så lite at jeg kan spy. Jeg tror det kommer av at jeg assosierer den sunne maten med de første ukene da jeg spydde bare jeg så mat. Nå er det stort sett salat med spagetti og kremet balsamiko eddikk og wok med sursøt saus og ris og kylling jeg får ned av skikkelig mat. Ellers går det i 0% yoghurt, kokesjokolade, pepperkaker, mandarin, eple og havrefras. Det er vel ikke variert nok?

For to uker siden besvimte jeg og slo på meg hjernerystelse på grunn av at jeg ikke klarte å få i meg den normale sunne maten jeg prøvde å spise. Legen ba meg om å heller spise det som fristet enn ikke å spise i det hele tatt, men kan ett usundt kosthold som dette skade fosteret?

Mvh

Bbekymret blivende mamma

Anonymous poster hash: 7b545...84d

Bedre med usunn mat enn ingen mat! Og det du skriver du spiser er ikke såååå usunt! Jeg spøy av alt untatt havregryn med sukker og kanel og brødskive med servelat og majones, levde på det noen mnd! Ikke helt optimalt, men jeg fikk ikke ned noe annet og legen ga meg klarsignal til å spise det som gikk.

Anonymous poster hash: 6abd4...235

Skrevet

Det eneste usunne her er vel sjojolade og pepperkaker? Spiller liten rolle bare du får i deg noe. Det er for en kort periode uansett.

Skrevet

Den der sunne maten går åt skogen tilslutt uansett. Jeg begynte med avocado og brokkoli og nå mot slutten går det stort sett i vaniljeis, for å si det sånn. Orøv å supplere det usunne med noe sunt innimellom. Men går det ikke så gjør det ikke det. Ta folat og tran :)

Anonymous poster hash: eab52...e84

Skrevet

Jeg levde på loff (uten skorpe) med syltetøy og salt lakris de første månedene. Alt er selvfølgelig bedre en ingenting.

Anonymous poster hash: 4059c...017

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...