Gå til innhold

Sukkervann for meg eller baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har liten en som gråter mye, tror det er luftsmerter men usikker. Har prøvd minifom uten effekt. Sukkervann derimot funket som fy på sekundet, og vi sov resten av natta begge to. Gråtingen varer mellom 3-6 timer, hvor han dupper av et kvarters tid innimellom. Noen ganger på dagtid, andre ganger på natta. 

Jeg er litt skeptisk til bruk av medisiner osv, og lurer på hva sukkervannet gjør? Lindrer det smerte eller stopper det bare gråten? Vil ikke gi det om det kun er for å stilne gråten hvis lille fortsatt har vondt.

Anonymous poster hash: 9ec36...bdc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sukkervann har en beroligende og mild smertelindrende effekt på spedbarn.

Mitt barn var alvorlig syk ved fødsel. Han var gjennom masse ubehagelige undersøkelser samt en operasjon. Eneste som roet var sukkervann. Da sugde han på smokken og klarte slappe av.

Vi brukte det en måneds tid etter vi kom hjem og det var en lifesaver for oss og han.

Hvis det gjør at babyen din finner roen så bruk det.

Anonymous poster hash: 2af2c...d07

Skrevet

Minifom fungerer over tid, tar gjerne noen dager før den får optimal effekt. Den minsker luftboblene i systemet og fjerner dermed ubehaget.

Sukkervann har umiddelbar smertelindring på små babyer.

Anonymous poster hash: 4e21b...061

Skrevet

Hehe. Da jeg leste overskriften trodde jeg du mente om det var du eller babyen som skulle ta sukkervannet. Tenkte at du må være en uerfaren førstegangsmor. 😂

Anonymous poster hash: 963bc...631

Skrevet

Babyen stopper nok ikke å gråte hvis ikke smertene blir lindret. Så hjelper sukkervann så bruk det.

Ble brukt en del på min sønn på intensiven også. Det er hvertfall ikke medisiner.

Anonymous poster hash: f81fa...e67

Skrevet

Hva med og bruke en kombo med sukkervann og minifom?

Sukkervann bruker de på sykehus også. Sønnen min fikk det på intensiven etter fødsel.

Men man burde være obs på at mye sukker kan også gi magevondt. Men så lenge det funker er det bare å gi. 

Anonymous poster hash: 376de...690
Skrevet

Anbefaler å google massasjeteknikker luftsmerter baby, det var en livredder slik at vi kunne hjelpe luften ned og ut da vår var nyfødt

Anonymous poster hash: d8819...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...