Gå til innhold

Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp begynt med mme til lillemAnn på 1 mnd, men det tar så lang tid å lage , og han blir så utålmodig og begynner å skrike.. Noen tips til en kjapp måte å lage?

Anonymous poster hash: a31b9...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag til 1 dag om gangen.

Anonymous poster hash: 37fbc...2d1
Skrevet

Hvordan? 😶🙊 er helt ny på det her 😳

Skrevet (endret)

Jeg hadde nok flasker til et døgn, også fyllte jeg alle med rett mengde koktvann. Så når babyen skulle ha mat varmet jeg vannet bittelitt i mikro, blandet inn pulveret og ristet godt. Dobbeltsjekket alltid tempraturen på melka etter risting. Det kan danne seg varmebobler inni vannet på grunn av mikroen.

Endret av QueeenBeee
Skrevet

Jeg hadde nok flasker til et døgn, også fyllte jeg alle med rett mengde koktvann. Så når babyen skulle ha mat varmet jeg vannet bittelitt i mikro, blandet inn pulveret og ristet godt. Dobbeltsjekket alltid tempraturen på melka etter risting. Det kan danne seg varmebobler inni vannet på grunn av mikroen.

Det var lurt!!!!!!

Anonymous poster hash: b6dd3...f09

Skrevet

Det var lurt!!!!!!

Anonymous poster hash: b6dd3...f09

Sparte mye tid og gjorde alt mye lettere :)

Skrevet

Hs sa til meg at jeg kunne lage ferdig melk og ha på flasker i kjøleskapet en dag av gangen så bare varmet jeg de litt før servering.

Skrevet

Hs sa til meg at jeg kunne lage ferdig melk og ha på flasker i kjøleskapet en dag av gangen så bare varmet jeg de litt før servering.

dette er feil, man skal IKKE lage melka ferdig!

Anonymous poster hash: 98a24...95d

Skrevet

Man skal ikke lage ferdig flasker med mme! Dette har med melkebakterier å gjøre.. Mme skal serveres så ferskt som mulig.

Man kan koke vann (det holder seg friskt i 24t i kjøleskap) ha det ferdig oppmålt på flasker i kjøleskap. Varm i micro (etter hvert når du kommer inn i det, så vet du ca. hvor mange sekunder det tar før den er perfekt. :) )  Hell oppi pulver, rist, server.. Tar ikke mer enn ett minutt :)

Anonymous poster hash: 9af28...480
Skrevet

Hva gjør dere om dere skal ut på tur og det ikke er mikro? Eller på natta? Har soverom i annen etasje enn kjøkkenet og redd hele huset våkner.

Får snart baby og kan ikke amme pga medisiner. Så her trengs alle tips!

Anonymous poster hash: 16718...3f1

Skrevet

Man gjorde dett for mange år siden. men de fant ut at pga melkebakteriene, som ikke er bra, skal man ikke dette lenger.

Anonymous poster hash: 8488f...17a

Skrevet

En termos klar med kokt vann, kaldt kokt vann ferdig I kjøleskapet, eller på termos om du skal ut. Blant de to slik at det blir passe varmt, ta i pulver og rist. Gjort på null komma niks. Lag klar vannet når baby ikke er sulten.

Anonymous poster hash: a1469...121

Skrevet

Man gjorde dett for mange år siden. men de fant ut at pga melkebakteriene, som ikke er bra, skal man ikke dette lenger.

Anonymous poster hash: 8488f...17a

Men da gjør ikke HI det, selv om det bare er 4 år siden jeg fikk høre det fra HS.

Men det går enda og ha vann ferdig kokt på flasker og varme opp for og så tilsette pulver.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen ☺️ Men skal kokevannet avkjøles før man setter i kjøleskap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...