Gå til innhold

Er dere i rute til jul damer?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hus, gaver og 7 slag i kakeboksene? ;) Her er gavene i boks heldigvis. Har bakt litt, men orker ikke bake all verden i år. Har vasket og pyntet litt. Jul blir det vel uansett...



Anonymous poster hash: e264a...233
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... gavene er kjøpt inn, så jeg føler meg egentlig overraskende avslappet når det gjelder resten. Bakingen tar mannen seg av, innpakking av gaver er bare kos, samme med pynting som gjøres lille julaften. Når det gjelder vasking blir det bare vanlig helgevask, så det er ikke noe stress.



Anonymous poster hash: e032a...fc0
Skrevet

Alt jeg skal fikse er fikset bortsett fra at vi skal lage litt julegodter.

Har ikke jula hjemme hos oss. Skal reise bort.



Anonymous poster hash: 5e708...1b6
Skrevet

Ja...alle gaver er kjøpt hvertfall. Skal bake pepperkaker og hus til helgen.

Skrevet

Tja, det er nok hvordan man ser det. Jeg er vell strengt tatt ikke ferdig med noe som helst utenom at jeg har pusset ferdig kobber og messing, men det er sån det pleier å være på denne tiden. Jo, jeg er i rute. Det blir ikke jul uten stress lille julaften formidag og panikk på lille julaften på kvelden.



Anonymous poster hash: 72cc0...b28
Skrevet

Nei, eksamen rett før jul. Galstressende, har kalender til barna men julegaver, juletre og baking får vente til juleuken... neste år, da skal jeg være tidlig ute da!!!



Anonymous poster hash: ca785...cdc
Skrevet

Nei, og som vanlig blir alt utsatt til siste uka. Har bakt to slag, kjøpt to julegaver og ikke pyntet hus. Men adventsstjerna er på plass.

Skrevet

Gavene er stort sett i boks, det er det viktigste, alt annet tar jeg helt med ro.

 

Bake litt skal vi nok få gjort, og en vanlig helgevask før julaften. Ungene har blitt såpass store nå at de eldste kan passe de yngste mens jeg og mannen tar en storhandel på matbutikken. Ikkenoe stress.



Anonymous poster hash: 9c8ef...cd9
Skrevet

Ingen gaver handlet, ikke bakt og ikke vasket eller handlet noe mat enda. Men jul blir det vel uansett. Händer 18 december, og resten følger etter ;) gidder virkelig ikke kaste bort en hel mnd på jul. Bortkasta spør du meg. :/

 

Anonymous poster hash: 89110...499

Skrevet

Nei, med baby med kolikksymptomer er det absolutt mye jeg SKULLE ha gjort som jeg ikke får gjort.

Sånn blir det i år..

Skrevet

Ingen gaver handlet, ikke bakt og ikke vasket eller handlet noe mat enda. Men jul blir det vel uansett. Händer 18 december, og resten følger etter ;) gidder virkelig ikke kaste bort en hel mnd på jul. Bortkasta spør du meg. :/

 

Anonymous poster hash: 89110...499

Er jo så koselig da! Handle gaver til folk man bryr seg om. Bake deilige julekaker med barna og pynte hele huset. Elsker julen :)

 

Anonymous poster hash: e264a...233

Skrevet

Julegavene er neeesten i boks, og en av tre sorter er baket. Julevasken skulle jeg begynne med i dag, men menssmerter har slått meg helt ut. Julepyntingen tar vi et par dager før jul, juletreet lille julaften. Føler jeg skulle jort mye mer, men har ikke hatt tid eller ork så langt i desember..

 

Anonymous poster hash: 6be8c...401

Skrevet

Eja det vil påstå:)

Har bare to gaver igjen å venter bare på bostøtten så jeg får kjøpt de 2 siste gavene.

En pose med julegaver har jeg allerede levert fra meg så føler absolutt at jeg i rute :)

Huset derimot ser forjævlig ut ettersom jeg venter på en håndverker som tydligvis ikke har tenkt å komme tilbake.

 

Pepperkaker er vi ferdig med å lage så nå gjenstår det bare å bake kakemenn.

Å hos mamma spiser vi krumkaker :)

Er ikke egentlig så glad i julekaker for syns de fleste er altfor søte,derfor lager vi ikke flere.

 



Anonymous poster hash: d849d...217
Skrevet

Nei, absolutt ikke! Har ikke pyntet en gang. Men har vært i syden siden november, så fikser alle julegreier når vi kommer hjem neste uke.

 

Anonymous poster hash: d442a...8ba

Skrevet

Nei, absolutt ikke! Har ikke pyntet en gang. Men har vært i syden siden november, så fikser alle julegreier når vi kommer hjem neste uke.

 

Anonymous poster hash: d442a...8ba

Pyntet? God tid til det. Skjønner meg ikke på dem som pynter til jul lenge før jul, jeg. Tidligst lille julaften, helst julaftens formiddag, pynter vi til jul. Det er ikke jul før julaften kl 17, uansett.

 

Anonymous poster hash: ab399...891

Skrevet

 

Nei, absolutt ikke! Har ikke pyntet en gang. Men har vært i syden siden november, så fikser alle julegreier når vi kommer hjem neste uke.

 

Anonymous poster hash: d442a...8ba

Pyntet? God tid til det. Skjønner meg ikke på dem som pynter til jul lenge før jul, jeg. Tidligst lille julaften, helst julaftens formiddag, pynter vi til jul. Det er ikke jul før julaften kl 17, uansett.

 

Anonymous poster hash: ab399...891

Jeg pleier å pynte litt til advent, lysestake og sånt...

 

Anonymous poster hash: d442a...8ba

Skrevet

Huset ble pyntet ferdig 1 søndag i advent, utenom juletreet som blir pyntet lillejulaften. Maten ligger i fryseren og skal handle resten til helgen, utenom melk og frukt. Gavene er bestemt og blir handlet til helgen.

Deilig å nyte huset som ble rundvasket og fullt med julepynt. Resten av desember skal nytes med barna, baking, ut å kose oss, Juleverksted og juleforestillinger. Ble sykemeldt i går og blir nok det hvertfall ut desember så her har vi god tid til kos før jul.

Skrevet

Julekortene er ikke sendt og det er gave til en person jeg ikke vet hva jeg skal finne på. Resten av gavene er enten kommet eller på vei med posten. Bake gjør vi bare om vi har lyst og har god tid. Vaske gjør vi helt til slutt, gjør ingenting ekstra av det. Mer pynt må på plass og juletre må skaffes. Storhandel av matvarer gjør jeg neste uke. Penkler henger ikke klart, men det som må kjøpes er kjøpt inn. Er nokså avslappet, tar litt og litt så kommer jeg nok i mål. 

Skrevet

Ikke kjøpt en eneste gave. Min mor og svigermor har laget julebakst. I går kom mamma ned med pepperkakehus..... Føler meg slask. Har pynta da. Og bestilt tre...

 

Anonymous poster hash: 533e4...be9

Skrevet

Ikke kjøpt en eneste gave. Min mor og svigermor har laget julebakst. I går kom mamma ned med pepperkakehus..... Føler meg slask. Har pynta da. Og bestilt tre...

 

Anonymous poster hash: 533e4...be9

Og julekort skal komme imorgen. Får sende de ut da.

 

 

Anonymous poster hash: 533e4...be9

Skrevet

Glemte å si at juletreet er også på plass å huset er pyntet :)

 

 

Anonymous poster hash: d849d...217

Skrevet

Absolutt ikke. Jeg satser på å få baby om en ukes tid, slik at jeg har gyldig grunn til å lesse all julegaveshopping over på mannen min. Jeg har derimot kjøpt sjokoladekalendere og satt frem reinsdyrene, så det er jo litt jul i hus. Baking skjer uansett ikke, det finnes tross alt ingen gode julekaker.

Skrevet

Nja.. Jeg har tre gaver igjen (noen er på vei i posten) Mannen har mange. Jeg kjenner jeg ikke gidder å engasjere meg, det har jeg sagt ifra om så han burde vite det veldig godt. Vi har egentlig en plan om å være ferdige med alle uten de i huset her før desember, men det gikk sjeis i år.

 

Jeg har balt det ene slaget vi må ha, en fare for at vi må bake en gang til siden det er for mange som har funnet boksen. Mormor var innom med kaker på søndag, de kakeboksene er helt rasert. Mannen stakk av med marsipanen og den har jeg ikke sett siden og ungene tok de andre.

 

Julepynten er oppe, juletreet har vi lokalisert på loftet og julepynten står rett på toppen av lofts trappa.

 

Det er ikke julaften her i huset i år siden meg og mannen jobber begge to og ungene er hos sine andre foreldre. Så det er ikke så mye vi skal gjøre igrunn utover å kose oss. Jeg er heller ikke den som styrer så mye, utover at julevasken må gjøres i slutten av november. Desember betyr mer jobbing på meg, masse julaavsluttninger så da vil jeg ikke gjøre dette i desember. Vanlig støvvask er greit, men bak komfyr osv som jeg liker å få gjort en gang i året hvertfall (må være før jul, men vasker bak der mer enn det)

 

Anonymous poster hash: f50d4...d97

Skrevet

Nei, absolutt ikke! Har en del gaver igjen (men det er medt kos), skal bake to slag og lage konfekt tenkte jeg, får se på søndag. Ellers har vi tatt oss fri de 5 siste dagene før jul så vi får vasket og pyntet huset. Skal ha besøk her på julaften.

Skrevet

 

Tja, det er nok hvordan man ser det. Jeg er vell strengt tatt ikke ferdig med noe som helst utenom at jeg har pusset ferdig kobber og messing, men det er sån det pleier å være på denne tiden. Jo, jeg er i rute. Det blir ikke jul uten stress lille julaften formidag og panikk på lille julaften på kvelden.

 

Anonymous poster hash: 72cc0...b28

Pusset messing og kobber? Hvor gammel er du?!😧

 

 

Anonymous poster hash: d15f6...ff1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...