Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Noen med erfaring? 5 åringen min har alltid gått slik. Begynte å gå rundt bordet da hun var 7 mnd. Aldri brukt gå stol. Har vert til legen og fikk beskjed om at det ikke er stramme sener som gjør det. Blir uansett ikke gjort noe før etter skole start. Hender hun går med hele fotsålen, men som regel går hun på tærne. Veldig sterk i anklene. Anonymous poster hash: c3c63...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 De jeg har hørt om blir operert etterhvert. Men ta nå tak i det før det blir behov for det. Det er jo ikke normalt. Anonymous poster hash: 38914...a25
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 De jeg har hørt om blir operert etterhvert. Men ta nå tak i det før det blir behov for det. Det er jo ikke normalt. Anonymous poster hash: 38914...a25 Er ingenting å operere. Føttene er normale. De tror det kun er en uvane, men er redd senene blir stramme etterhvert. Anonymous poster hash: c3c63...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 De jeg har hørt om blir operert etterhvert. Men ta nå tak i det før det blir behov for det. Det er jo ikke normalt. Anonymous poster hash: 38914...a25 Er ingenting å operere. Føttene er normale. De tror det kun er en uvane, men er redd senene blir stramme etterhvert. Anonymous poster hash: c3c63...3cf De operer senene så de ikke er så stramme. De blir jo for korte når de aldri tøyes ut. Hvis ikke senene er stramme så er det jo bare en uvane. Hvorfor har dere ventet i 4 år med dette?? Anonymous poster hash: 38914...a25
Pobie Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 Et par vi kjenner har en 4 år gammel gutt som går mye på tærne. Blitt sjekket og alt er normalt. De bare gir han beskjed om å gå normalt så gjør han det.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #6 Skrevet 8. desember 2015 De jeg har hørt om blir operert etterhvert. Men ta nå tak i det før det blir behov for det. Det er jo ikke normalt. Anonymous poster hash: 38914...a25 Er ingenting å operere. Føttene er normale. De tror det kun er en uvane, men er redd senene blir stramme etterhvert. Anonymous poster hash: c3c63...3cf De operer senene så de ikke er så stramme. De blir jo for korte når de aldri tøyes ut. Hvis ikke senene er stramme så er det jo bare en uvane. Hvorfor har dere ventet i 4 år med dette?? Anonymous poster hash: 38914...a25 Vi har ikke ventet 4 år. Hvor har jeg skrevet det? Senene er som sagt ikke stramme.. De tror det er en uvane. Jeg lurer bare på om det er noen som har erfaring om hva de eventuelt gjør rundt skolealder. HI Anonymous poster hash: c3c63...3cf
TinaK 1990 Skrevet 8. desember 2015 #7 Skrevet 8. desember 2015 De jeg har hørt om blir operert etterhvert. Men ta nå tak i det før det blir behov for det. Det er jo ikke normalt. Anonymous poster hash: 38914...a25 Er ingenting å operere. Føttene er normale. De tror det kun er en uvane, men er redd senene blir stramme etterhvert. Anonymous poster hash: c3c63...3cf Det trenger absolutt ikke være en uvane. Dette må du ta tak i. Føttene er selvsagt normale, men senene bak foten er for korte. Dette opereres. Jeg har 3 elever som har vært tåspiss-gangere. Yngste ble operert i 2 klasse.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 Det er veldig lurt å få en fysioterapeut til å se på dette og gi dere øvelser. Å være tågjenger vil kunne gi problemer etterhvert. Det dere selv kan gjøre, er å gi tøyeøvelser. Det å balansere på en strek (hel - tå - hel -tå osv) er også lurt. Hinke ett og ett hink med hælen nedi bakken for hvert hink er også en øvelse. Balansebrett, sitte på huk med hælene i bakken..... Vi har et barn som ble tågjenger etter en ulykke og dette jobber vi med hos fysio. Anonymous poster hash: b6267...7b7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 Kjære vene....dette må du undersøke med lege/ortoped/fysioterapi. Min sønn gikk på tærne og ble operert i 1 klasse. Anonymous poster hash: 27d4e...748
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 De jeg har hørt om blir operert etterhvert. Men ta nå tak i det før det blir behov for det. Det er jo ikke normalt. Anonymous poster hash: 38914...a25 Er ingenting å operere. Føttene er normale. De tror det kun er en uvane, men er redd senene blir stramme etterhvert. Anonymous poster hash: c3c63...3cf Det trenger absolutt ikke være en uvane. Dette må du ta tak i. Føttene er selvsagt normale, men senene bak foten er for korte. Dette opereres. Jeg har 3 elever som har vært tåspiss-gangere. Yngste ble operert i 2 klasse. Hva mener du jeg skal gjøre da? To barneleger sier senene ikke er for korte nå. Hva de er om 1 år aner jeg ikke... Fikk beskjed om å vente til skolealder før de skulle vurdere det igjen. Synes det er litt fortvilende å vente så lenge da. Fysio kunne ikke hjelpe stort. Føttene er normale, så det er nok kun en uvane. Men, denne uvanen kommer jo antakelig til å skape problemer... HI Anonymous poster hash: c3c63...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #11 Skrevet 8. desember 2015 Kjære vene....dette må du undersøke med lege/ortoped/fysioterapi. Min sønn gikk på tærne og ble operert i 1 klasse. Anonymous poster hash: 27d4e...748 Ja, det er blitt gjort. Anonymous poster hash: c3c63...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #12 Skrevet 8. desember 2015 Det er veldig lurt å få en fysioterapeut til å se på dette og gi dere øvelser. Å være tågjenger vil kunne gi problemer etterhvert. Det dere selv kan gjøre, er å gi tøyeøvelser. Det å balansere på en strek (hel - tå - hel -tå osv) er også lurt. Hinke ett og ett hink med hælen nedi bakken for hvert hink er også en øvelse. Balansebrett, sitte på huk med hælene i bakken..... Vi har et barn som ble tågjenger etter en ulykke og dette jobber vi med hos fysio. Anonymous poster hash: b6267...7b7 Fikk beskjed om at vi ikke trengte tøye. Senene er ikke korte. Prøver å be henne bruke hele foten når hun går, men kan jo ikke mase om det hele dagen. Anonymous poster hash: c3c63...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #13 Skrevet 8. desember 2015 Der har du jo svaret?? Hvis 2 barneleger og en fysioterapeut har bedt deg vente til 1 trinn....hva stresser du med da?? Forventer du å finne kirurger og spesialister på dib??? Lytt til det du har fått beskjed om. Anonymous poster hash: 27d4e...748
TinaK 1990 Skrevet 8. desember 2015 #14 Skrevet 8. desember 2015 Skjønte ikke innlegget ditt...du har jo fått beskjed om at senene ikke er for korte. Skal se Ann til skolealder. Da gjør du det. De vet garantert hva de snakker om. Mye mer enn hva folk på dib kan hjelpe de med
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #15 Skrevet 8. desember 2015 Skjønte ikke innlegget ditt...du har jo fått beskjed om at senene ikke er for korte. Skal se Ann til skolealder. Da gjør du det. De vet garantert hva de snakker om. Mye mer enn hva folk på dib kan hjelpe de med Vel, er jo avogtil greit å høre andre sine erfaringer rundt et "problem". Hender jo man kan få litt tips. Anonymous poster hash: c3c63...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #16 Skrevet 8. desember 2015 Skjønte ikke innlegget ditt...du har jo fått beskjed om at senene ikke er for korte. Skal se Ann til skolealder. Da gjør du det. De vet garantert hva de snakker om. Mye mer enn hva folk på dib kan hjelpe de med Vel, er jo avogtil greit å høre andre sine erfaringer rundt et "problem". Hender jo man kan få litt tips. Anonymous poster hash: c3c63...3cf Kanskje du burde ha opplyst litt mer i hovedinnlegget at leger har undersøkt gutten og konstantert at senene ikke er korte pr i dag? Vi kan da ikke vite det? Sorry...men du virker særdeles tafatt Anonymous poster hash: 27d4e...748
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #17 Skrevet 8. desember 2015 vi har også en tågåer .... :-O Så vi bør ta barnet til lege altså? Evt ta det opp på helsestasjon før skolestart? Anonymous poster hash: 6e5ac...0e1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #18 Skrevet 8. desember 2015 De jeg har hørt om blir operert etterhvert. Men ta nå tak i det før det blir behov for det. Det er jo ikke normalt. Anonymous poster hash: 38914...a25 Er ingenting å operere. Føttene er normale. De tror det kun er en uvane, men er redd senene blir stramme etterhvert. Anonymous poster hash: c3c63...3cf De operer senene så de ikke er så stramme. De blir jo for korte når de aldri tøyes ut. Hvis ikke senene er stramme så er det jo bare en uvane. Hvorfor har dere ventet i 4 år med dette?? Anonymous poster hash: 38914...a25 Vi har ikke ventet 4 år. Hvor har jeg skrevet det? Senene er som sagt ikke stramme.. De tror det er en uvane. Jeg lurer bare på om det er noen som har erfaring om hva de eventuelt gjør rundt skolealder. HI Anonymous poster hash: c3c63...3cf Du må hele tiden minne på å gå på hele foten. Ville også fått time hos fysio for å få tøyeøvelser dere kan gjøre hjemme. Å vente til etter skolestart anbefaler jeg ikke. Vi gjorde det og når vi da kom til fysio fikk vi beskjed at vi kom for sent. Det ble to år med fysio, dyre spesialsåler og masse tårer fra vesla. Det var vondt å tøye og ikke minst kjedelig. Anonymous poster hash: 13071...000
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #19 Skrevet 8. desember 2015 Skjønte ikke innlegget ditt...du har jo fått beskjed om at senene ikke er for korte. Skal se Ann til skolealder. Da gjør du det. De vet garantert hva de snakker om. Mye mer enn hva folk på dib kan hjelpe de medVel, er jo avogtil greit å høre andre sine erfaringer rundt et "problem". Hender jo man kan få litt tips. Anonymous poster hash: c3c63...3cf Kanskje du burde ha opplyst litt mer i hovedinnlegget at leger har undersøkt gutten og konstantert at senene ikke er korte pr i dag? Vi kan da ikke vite det? Sorry...men du virker særdeles tafatt Anonymous poster hash: 27d4e...748 Ja, burde vel kanskje det. Tusen takk for en "fint" svar. Fin dag til deg også. Anonymous poster hash: c3c63...3cf
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #20 Skrevet 8. desember 2015 Det er veldig lurt å få en fysioterapeut til å se på dette og gi dere øvelser. Å være tågjenger vil kunne gi problemer etterhvert. Det dere selv kan gjøre, er å gi tøyeøvelser. Det å balansere på en strek (hel - tå - hel -tå osv) er også lurt. Hinke ett og ett hink med hælen nedi bakken for hvert hink er også en øvelse. Balansebrett, sitte på huk med hælene i bakken..... Vi har et barn som ble tågjenger etter en ulykke og dette jobber vi med hos fysio. Anonymous poster hash: b6267...7b7 Fikk beskjed om at vi ikke trengte tøye. Senene er ikke korte. Prøver å be henne bruke hele foten når hun går, men kan jo ikke mase om det hele dagen. Anonymous poster hash: c3c63...3cf Jo du må mase om det. Anonymous poster hash: 13071...000
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #21 Skrevet 8. desember 2015 Skjønte ikke innlegget ditt...du har jo fått beskjed om at senene ikke er for korte. Skal se Ann til skolealder. Da gjør du det. De vet garantert hva de snakker om. Mye mer enn hva folk på dib kan hjelpe de medVel, er jo avogtil greit å høre andre sine erfaringer rundt et "problem". Hender jo man kan få litt tips. Anonymous poster hash: c3c63...3cf Kanskje du burde ha opplyst litt mer i hovedinnlegget at leger har undersøkt gutten og konstantert at senene ikke er korte pr i dag? Vi kan da ikke vite det? Sorry...men du virker særdeles tafatt Anonymous poster hash: 27d4e...748 Det står da klart og tydelig i hovedinnlegget. Anonymous poster hash: ca13f...b33
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #22 Skrevet 8. desember 2015 Der har du jo svaret?? Hvis 2 barneleger og en fysioterapeut har bedt deg vente til 1 trinn....hva stresser du med da?? Forventer du å finne kirurger og spesialister på dib??? Lytt til det du har fått beskjed om. Anonymous poster hash: 27d4e...748 Greit å få andre sin erfaringer. Lytter ikke blindt til leger nemlig. Anonymous poster hash: c3c63...3cf
TinaK 1990 Skrevet 8. desember 2015 #23 Skrevet 8. desember 2015 vi har også en tågåer .... :-O Så vi bør ta barnet til lege altså? Evt ta det opp på helsestasjon før skolestart? Anonymous poster hash: 6e5ac...0e1 Absolutt greit å få det undersøkt. Kan være så "enkelt" at barnet trenger å forlenge sener.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #24 Skrevet 8. desember 2015 Der har du jo svaret?? Hvis 2 barneleger og en fysioterapeut har bedt deg vente til 1 trinn....hva stresser du med da?? Forventer du å finne kirurger og spesialister på dib??? Lytt til det du har fått beskjed om. Anonymous poster hash: 27d4e...748 Greit å få andre sin erfaringer. Lytter ikke blindt til leger nemlig. Anonymous poster hash: c3c63...3cf Nei.. eh...to barneleger og fysioterapeut har uttalt seg, men du foretrekker dib. Herlig!!! Anonymous poster hash: 27d4e...748
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #25 Skrevet 8. desember 2015 Herregud for noen sure kjerringer som har svart her. Klart man må kunne høre om andres erfaringer!! Jeg gikk visst mye på tær som barn. Det gikk over av seg selv...ingen varige mén. Anonymous poster hash: d6ef5...e7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå