Gå til innhold

Doping i amatøridrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri dopet meg og tar selvfølgelig avstand fra all bruk av doping i idretten. Det er veldig bra at det blir tatt tester av utøvere ikke bare helt på toppen, men også på mosjonsnivå. Det jeg ser på som problematisk er at det virker som om det er veldig lett å få i seg små mengder av forbudte stoffer hvis man ikke er veldig bevist. Det kan være gjennom alt fra lovlige medisiner, kosttilskudd og brød med sesamfrø.

Vi "vanlige" idretsutøvere som er med i noen konkuranser for morroskyld innimellom, og gjerne fyller opp den nederste delen av resultatlista, kan jo også bli testet. Er det virklig så lett å få utslag på en dopingtest som det virker? Jeg hadde synes det var grusomt om jeg hadde litt tatt for doping og det er jo noe som vil følge en i mange år fremover. Hva skjer egentlig med dem som blir tatt som ikke er toppidrettsutøvere?

Anonymous poster hash: 50add...d0b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får orientere deg på Antidoping Norges sider om hva som er forbudt.

Anonymous poster hash: 5108f...e83
Skrevet

Tror ikke du vil få noe problem så lenge du ikke dytter i deg ting du ikke vet hva er.

Har vært i dopingkontroll (samme nivå som du). Det var helt greit og jeg fikk ikke noe utslag selv om jeg har et "dopingmiddel" naturlig i kroppen (ikke dopet meg, men har litt høye verdier naturlig)

Anonymous poster hash: 63989...57d
Skrevet

Du får orientere deg på Antidoping Norges sider om hva som er forbudt.

Anonymous poster hash: 5108f...e83

Problemet er å sikkre seg at man ikke får i seg noe ved et uhell. Jeg jeg lever ikke like strengt som en toppidrettsutøver og det er det ikke så mange andre som gjør heller. Dette gjelder jo for eksempel alle som trener på vanlige treningssentre også, ikke bare dem som konkurerer.

Skrevet

De ser forskjell på doping og hvorvidt du har spist noen frø..

Anonymous poster hash: 33e54...0e2

Skrevet

De ser forskjell på doping og hvorvidt du har spist noen frø..

Anonymous poster hash: 33e54...0e2

Hvordan da?

Er ikke en positiv prøve en positiv prøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...