Gå til innhold

Foreldrepenger.


m-84

Anbefalte innlegg

Jeg fikk utbetalt foreldrepenger idag!! Er ikke det litt tidlig? 

 

Kan jeg spørre hva dere får i foreldrepenger? Synes det var veldig lte med tanke på at jeg også må betale skatt av dette . (selvstendig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, når går du ut i permisjon da? :) 

 

Jeg har også fått foreldrepenger nå, syns det var litt merkelig siden jeg har to uker igjen til permisjonsstart... men setter de tilside til starten av januar, som er da jeg trodde jeg skulle få første utbetaling.. :) Den jeg har fått er ikke mange kronene da, men det er fordi den bare er fra 24-31 desember :P 

 

Syns du at du har fått lite så kan det hende beregningsgrunnlaget er feil.. ellers, har du vært på nav sine sider og lest hvilken periode pengene gjelder for? Mine er som sagt bare for perm.start og til 31/12, så en normal utbetaling vil jo være fire ganger så stor.. :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut i permisjon den 21.12. så fikk også frem til 31 desember. Synes også det var veldig tidlig :/

 

Jeg er veldig spent på hva jeg får utbetalt. Om det blir 4 ganger så mye så er jeg veldig fornøyd men føler jeg mangler en bekreftelse på hva jeg får. Skal i tillegg søke gradert utbetaling så hadde vært kjekt å vite hva jeg da sitter igjen med.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel nesten 4 ganger så mye for din del også men kanskje ikke fullt så mye siden din utbetaling dekker tre dager ekstra (for min del var det lett å regne siden det er for nøyaktig én uke) :)

 

Irriterte meg litt at vedtaksbrevet jeg fikk ikke inneholdt noen sum, da :P var bare et generelt brev om at søknaden var innvilget og info om klagerettigheter osv.

 

Antar (uten å være sikker) at siden utbetalingen kom rett etter søknaden var godkjent så vil pengene fortsette å komme forskuddsvis? Altså januarutbetaling i starten av januar? Jeg er vandt til lønn på etterskudd (har timelønn så sender timelister en gang i mnd og får utbetalt en uke etter.), så må isåfall passe på å sette tilside januarutbetalingen også, for hvis den kommer i starten av januar har jeg jo nettopp fått lønn fra arbgiver for desember, :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Blir vel nesten 4 ganger så mye for din del også men kanskje ikke fullt så mye siden din utbetaling dekker tre dager ekstra (for min del var det lett å regne siden det er for nøyaktig én uke) :)

 

Irriterte meg litt at vedtaksbrevet jeg fikk ikke inneholdt noen sum, da :P var bare et generelt brev om at søknaden var innvilget og info om klagerettigheter osv.

 

Antar (uten å være sikker) at siden utbetalingen kom rett etter søknaden var godkjent så vil pengene fortsette å komme forskuddsvis? Altså januarutbetaling i starten av januar? Jeg er vandt til lønn på etterskudd (har timelønn så sender timelister en gang i mnd og får utbetalt en uke etter.), så må isåfall passe på å sette tilside januarutbetalingen også, for hvis den kommer i starten av januar har jeg jo nettopp fått lønn fra arbgiver for desember, :P

 

Tror jeg må korrigere meg selv her: Såg på Nav sine sider at pengene normalt utbetales i slutten av måneden (og siden jeg ikke fikk utbetaling for januar i slutten av desember går jeg ut fra at de kommer etterskuddsvis, og ikke på forskudd), men at de i Desember utbetales tidligere. Kanskje litt vel tidlig i år i forhold til hva som står på Nav sine sider (rundt den 18. Desember), men  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...