Gå til innhold

Navnet Elodie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Eventuelt Elouise? Liker det også godt. Fine? Mannen min er halvt fransk om det gjør det veldig unorske navnevalget litt mer logisk ;)

Vi bor i Norge da, og vil bli boende her.

Anonymous poster hash: 78c61...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elodie var veldig merkelig på norsk.  Siden barnet er 3/4 norsk - hvorfor velge et fransk navn?

Anonymous poster hash: b1dbe...7b2
Skrevet

Hvordan uttales det? Som Elodi eller ElodIE?

Synes Elidi høres ut som Melody, bare uten M...

Anonymous poster hash: 7a057...a0f

Skrevet

Synes Elidi høres ut som Melody, bare uten M...

Som Elodi

Skrevet

Hva synes dere? Eventuelt Elouise? Liker det også godt. Fine? Mannen min er halvt fransk om det gjør det veldig unorske navnevalget litt mer logisk ;)

Vi bor i Norge da, og vil bli boende her.

Synes Elouise er finest👍🏻

Anonymous poster hash: 8c2bd...18c

Skrevet

Synes Elidi høres ut som Melody, bare uten M...Anonymous poster hash: 7a057...a0f

Som Elodi Anonymous poster hash: 78c61...62b

Ok. Det er ikke stygt,men litt sukkersøtt. Litt disneynavn, ser ikke for meg " Her er den nye bad ass bedriftslederen Elodie", heller småjente i rosa kjole. Er dette et navn som kan følge henne når hun ikke er småpike lenger?

Og igjen, det minner om Melody ( igjen disneynavn) bare uten M

Skrevet

Tror det kan bli vanskelig for folk å uttale det på norsk. Jeg hadde uttalt det som jeg leser det, altså Elodieee. Så hun kan risikere å måtte rette på folk når de sier det hele tiden.

Anonymous poster hash: 6022b...385
Skrevet

Uheldig navn..

Gå for Elouise, det er penere.

Anonymous poster hash: 87236...583

Skrevet

Jeg synes det er fint:) Mulig jeg er litt miljøskadet siden mannen min er fransk og jeg selv kjenner et par damer som heter Elodie, men dette da ikke et vanskelig navn å uttale, selv for en traust nordmann;) Hvis dere liker det så kjør på!

Anonymous poster hash: 68956...a59

Skrevet

Stygge navn

Anonymous poster hash: c8b8c...988
Skrevet

Fine navn! :) Uttaler dere Elouise også med stum e?

Skrevet

Elodie er et utrolig flott navn! 

Anonymous poster hash: 90ccc...c91
Skrevet

Fine navn! :) Uttaler dere Elouise også med stum e?

Ja:)

Anonymous poster hash: 0c4df...c71

Skrevet

Font på fransk - rart på norsk... Men er kanskje bare en tilvenningssak

Anonymous poster hash: fd07d...40a

Skrevet

Elouise er det flere som har hørt og kan uttale "riktig"

Skrevet

Nydelig navn, Elodie. Syns absolutt ikke det er for sukkersøtt (jeg er allergisk mot for søøte navn :) D'en gir det litt substans, mener jeg da. Elouise derimot er for søtt, etter min smak.

Men det er dere som skal velge navn, og like det - ikke hør på våre fjollete svar her :D

Anonymous poster hash: d2144...1b4
Gjest Antarctica
Skrevet

"Elouise" er en feilstaving. Enten er det Elise, Louise, eller Héloïse. Hvis dere bor i Norge er Louise og Elise de som fungerer.

Elodie er heller ikke noe særlig bra på norsk.

Skrevet

Jeg liker Éloïse veldig godt, men jeg synes det er uheldig med navn barnet må forklare både hvordan staves og uttales i landet det bor. Elouise er dessuten en merkelig måte å stave navnet på. Det samme gjelder for så vidt Élodie (som for all del også er et fint navn).

Skrevet

Elodie høres ut som jodling.

Anonymous poster hash: 81304...9b9
Skrevet

Elodie er et veldig vakkert navn. Siden jeg interesserte meg for turn som ung så minner det navnet meg alltid på Elodie Lussac. Tragisk skjebne... Hun var på vei til å bli en fransk Kim Zmeskal. Fantastisk flink, og så vakkert å se på...

Anonymous poster hash: bc103...7e1
Skrevet

Norske barn med utenlandske navn som nordmenn ikke klarer å uttale er bare teit

Anonymous poster hash: 2c09b...48a
Skrevet

"Elouise" er en feilstaving. Enten er det Elise, Louise, eller Héloïse. Hvis dere bor i Norge er Louise og Elise de som fungerer.

Det finnes jo avarter av veldig mange navn. Jeg har en engelsk venninne som heter Elouise. Ikke noe uvanlig navn, og foreldrene er oppegående mennesker, så tror ikke det er en feilstaving.

Gjest Antarctica
Skrevet

Det finnes jo avarter av veldig mange navn. Jeg har en engelsk venninne som heter Elouise. Ikke noe uvanlig navn, og foreldrene er oppegående mennesker, så tror ikke det er en feilstaving.

Kjenner du til engelskmennenes forhold til å stave navn...? Deborah, Debora, Debra, Debrah går side om side med Tracy, Tracey, Sara og Sarah, samt Jonathon, Jonathan, Lily, Lili og Lilly. Det er vel mildest talt anarki.

Når dette skulle være tilnærmet fransk, så staver man det vel på fransk.

Skrevet

Synes Elodie var fint:) Men hun må nok forklare det ofte. Elouise er pent skrevet, men synes generelt det er mye finere å uttale e på slutten i jentenavn, særlig i det norske språk. F.eks. liker jeg bedre Helene enn Helen, Marie enn Marii osv. Men det er jo smak og behag. Synes det er fint å la seg inspirere av franske navn når far har franske røtter. Men det beste er jo å finne noe som fungerer fint på begge språk. Og tenk på at det kanskje totalt bør se litt norsk ut siden dere bor i Norge. Hvis hun får et "unorsk" etternavn. Går det kanskje an med to fornavn, et mer norsk og et mer fransk?

Anonymous poster hash: fc54f...bbe

Skrevet

Synes Elodie var fint:) Men hun må nok forklare det ofte. Elouise er pent skrevet, men synes generelt det er mye finere å uttale e på slutten i jentenavn, særlig i det norske språk. F.eks. liker jeg bedre Helene enn Helen, Marie enn Marii osv. Men det er jo smak og behag. Synes det er fint å la seg inspirere av franske navn når far har franske røtter. Men det beste er jo å finne noe som fungerer fint på begge språk. Og tenk på at det kanskje totalt bør se litt norsk ut siden dere bor i Norge. Hvis hun får et "unorsk" etternavn. Går det kanskje an med to fornavn, et mer norsk og et mer fransk?

Og anbefaler å velge navn uten apostrofer og slik. For oss uten fransk-kunnskap er det bare kaos med disse, og det er så upraktisk i alle skrivesituasjoner. Mener jeg, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...