Gå til innhold

Seksåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nr to er nå seks, og det er mange år siden forrige var det.

Men kan ikke huske at han kunne være så 'ufordragelig' til tider.

Småfrekk, plager lillesøster, vill og gal.

Ørene virker svært sjelden og han er ofte i opposisjon og gjør totalt motsatt av det jeg sier og ler av det. (Han synes oppriktig det er morsomt).

Er det vanlig??

Anonymous poster hash: 2595c...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er helt lik, jente. Hun terger søstra på 1,5 år med ren vilje. Hun er frekk i munnen og svarer med "bryr meg ikke". Når jeg sier hun kommer for sent til skole: "Det er ikke så farlig, for læreren blir ikke sint". Lista er lang...

Anonymous poster hash: 4546d...5b9

Skrevet

Helt vanlig at de har en trassalder nr to når de er rundt 5-6 år gamle, mye som skjer i kropp og sinn samtidig som de er i en løsrivningsfase og mye skjer ellers også (siste år i barnehage eller skolestart).

Noen kaller det 6-års krisen, andre kaller det den første pubertet. Det er ihvertfall helt vanlig å ha en slags kneik i den alderen.

Alle mine 4 barn har hatt det, yngste her er nå 7 år. Mine har hatt det vårhalvåret siste året i barnehagen da.

Anonymous poster hash: dc9bc...de1
Skrevet

Oh yeah! Har en passe , til tider, uspiselig femåring i hus. Hun smeller med dører, svarer frekt og oppfører seg som en diva...

Plukker av litt og litt og forhåpentligvis blir det bra etter skolestart.

Heldigvis er hun så inderlig søt og snill mellom slagene, tester nok litt grenser+ ny lillesøster i hus.

At storesøster er 9,5 og verdensmester, hjelper ikke særlig...😂😂

Skrevet

Hehe. Han er seks og lillesøster fire. Og hun er divaen... Svarer med vil ikke! Nei! M! Og huh!

Må bare kjøpe meg en ekstra dose tålmodighet og håpe det går fort over.

At jenter er mer kompliserte enn gutter ser man tidlig...

Anonymous poster hash: 2595c...d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...