Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #1 Skrevet 8. desember 2015 Hei. Føler meg helt hysterisk nå... Men lurer på, hva menes med at man kan merke endringer i bevegelse utover i 3 trimester (feks når hodet fester seg, og det samtidig blir dårligere plass osv.), men ikke skal merke mindre bevegelser?... Hva har andre her inne opplevd av endringer? Jeg er kjempestresset... Jeg kjenner liv, babyen vår lever garantert inni der... Men jeg syns det er mye mindre aktivitet enn normalt... Det begynte i går ettermiddag - husker ikke så godt morgenen, men på dagtid var det iallefall et par perioder med veldig merkbar og god aktivitet. Men det avtok utover ettermiddagen/kvelden... Har fortsatt kjent liv, både på kvelden, i natt, og nå etter at jeg våknet... men 95% er veldig mye svakere enn jeg er vandt til... ikke like merkbart, eller hyppig, og heller ikke i like lange perioder om gangen... Føler meg hysterisk nettopp fordi jeg kjenner jo at det ER liv... dessuten er det innimellom noen veldig kraftige spark, sånn som det "pleier å være" (har hatt noen veldig vanskelige dager, og ikke fått i meg noe særlig mat og sovet lite, men nå har jeg stappet innpå med både sukker og masse iskald drikke bare for å trigge bevegelser)... Alt av prøver, blodtrykk, fundus-symfysemål etc har vært helt tipp-topp gjennom hele graviditeten, var på forrige kontroll for 1,5 uke siden, og vekstkontroll (pga kronisk sykdom hos meg. Ren rutine, ingen tegn i forkant på at noe er galt) viste en frisk og livlig baby, akkurat på snittet... Men klarer ikke å finne roen helt.. Vil det være helt på trynet å ringe JM og høre? Føler meg så dum som får panikk når jeg trossalt kjenner at det er liv.. dette er min første, og jeg har stort sett bekymret meg gjennom hele svangerskapet, for at noe skal gå galt... Anonymous poster hash: f3c10...be8
Fandens Oldemor Skrevet 8. desember 2015 #2 Skrevet 8. desember 2015 Du skal ikke føle deg dum, bare ta kontakt! Vil ikke uroe deg, for mest sannsynlig er det jo bare at bevegelsene føles annerledes nå. Det er jo i så fall ikke rart, begynner å bli dårlig med plass. Samtidig måtte jeg selv ta kontakt for det samme nå sist jeg var gravid, og da hadde navlestrengen surret seg rundt hele babyen. Det gikk fint det også, altså, men det er aldri galt å ta en ul og sjekke når du er usikker på noe
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #3 Skrevet 8. desember 2015 Det blir trangere der. Jeg merket at bevegelsene ikke var så eksplosive. Det var kraftige dytt og mye store glidende bevegelser. Jeg tror nesten alle er litt engstelige når de nesten er fullgått og merker endring. Du skal alltid kontakte helsepersonell om du er usikker. Spør du her inne vil du få historier om barn som var syke, som døde og barn som var helt friske. Ingen her kan vite hvordan ståa er i din mage. Men å bli hysterisk og stressa er ikke bra for barnet og du kjenner liv så prøv å holde deg rolig. Ring føden og spør du, det er best. Anonymous poster hash: f3987...bae
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #4 Skrevet 8. desember 2015 Alltid en god idé å ringe føden, slik at de får sjekket at barnet har det bra. Du kan ikke vente selv om du kjenner liv. Mindre liv skal undersøkes. Raskt. Anonymous poster hash: 62df1...9e5
februarprins2013 Skrevet 8. desember 2015 #5 Skrevet 8. desember 2015 ring føden, er alltid lurt,men min endret på det når han snudde seg riktig vei
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2015 #6 Skrevet 9. desember 2015 Her er det store variasjoner hele tiden. Så det går nok bra. Men jeg synes absolutt ikke du er dum om du ringer.Bedre å ribge en gang for mye Anonymous poster hash: 89663...c0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå