Gå til innhold

Valg av barnevogn


Verpus

Anbefalte innlegg

Hei, dere.

 

Jeg har endelig blitt gravid, og sitter å grubler på barnevognvalget. Jeg gjorde myyye research i løpet av den lange prøvetiden, så spør dere allerede nå.

 

Jeg har lurt på om city cross eller super nitro kunne vært noe (får jeg disse med svingbare lufthjul..?). Har også vurdert Edge, men lurer på om den blir i tyngste laget.

 

"Kriteriene" jeg har er:

- Bør være relativt lett ift. lasting i bil

- Fire lufthjul med svingbare hjul foran. gjerne med mulighet får å kunne ta av hjulene.

- At den er litt stødig (har hund) og jeg går både på asfalt og i litt terreng

- God plass under

- God fjæring. Gjerne med justering.

- Lun vogn

- Liker veldig godt at myggnetting osv. er fast i vognen hos Emmaljunga. 

 

Har dere noen andre forslag til vogn enn Emmaljunga?

 

Takk for hjelpen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Nå er eg litt usikker på om denne vogna har lufthjul, men virker slik. Vi har valgt Stokke Trailz ettersom vi hadde mye av dine egne kriterier. Vi hadde om mulig havnet på emmaljunga hadde det ikke vært for at de er alle veldig tunge, og blir heller ikke noe særlig kompakt i bil. Tilbake til Trailz! Vi har ikke fått gullet enda, men hun kommer nok snart - så vogna har bare blitt svingt i butikken og her i stuen, allikevel føles den både stødig, myk å trille. Altså ikke i nærheten av hvordan crusien er. Hjulene på trailzen er store og snus foran, og man kan også løse dem om man kjører over grus o.l. Bagen er veldig stor, en av de største på markedet og super lun og god. Understeller blir veeeeldig lite sammenlagt og er utrolig enkel å slå sammen så fort man har skjønt systemet. Selve bagen sitter veldig høyt og man har veldig oversikt, samt god, god klaring i "kurven" under som kan ta hele 10kg(!). Regntrekk og myggnett følger med vognen, men henger på ingen måte fast i kalesjen som på emmaljunga. Ellers er håndtaket justerbart og mykt og den er generelt super enkel å kjøre rundt på. Det er jo en ganske dyr vogn, men den holder seg godt om man vil selge den brukt etter barnet. Håper du finner vognen som passer deg! :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har emmaljunga super nitro og er superfornøyd! Den har ikke lufthjul, og vi ville ikke ha det da vi er livredd for å plutselig punktere ;) men opplever at den har veldig god demping, og god på alt underlag. Super viking har samme understell, men med lufthjul. Man kjøper vogna med sportsdel, og sportsdelen er ulik på de to vognene. Man kan velge mellom ulike modeller av bagene til! Så vi har super nitro understell og sportsdel, mens vi har super viking bag. Den valgte vi først og fremst fordi vi må bære bagen opp flere etasjer og synes det var lettere å bære i kalesjen enn det er i hankene som er på de andre bag-modellene til emmaljunga.

 

City cross har ikke svingbare hjul. Av emmaljunga er det bare super nitro og super viking som har store svingbare hjul foran, og en eller to modeller med små, svingbare hjul foran. Anbefaler virkelig svingbare hjul, kan ikke måle seg mot faste, hadde det til storejenta for noen år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tusen takk for svar :) Litt sent, men.. 

Kom på en annen ting også. Kan City Bag Supreme "klemmes sammen"? Jeg mener jeg har sett det med Viking, at man kan legge/klemme den flat når man skal ha den inn i bilen f.eks. Eller gjelder dette eldre modeller?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...