Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #1 Skrevet 7. desember 2015 Min svigerinne og bror har fire barn. Ingen av dem har bursdag samme årstid, men likevel "samler de opp" og kjører to selskaper i ett. I dag kom vi klokken fem som vi hadde fått beskjed om. Maten var ikke ferdig. De ber inn mange fler enn de har plass til, så folk må stå å spise oppetter veggene. De lager aldri nok mat, og setter frem to-tre store brus til 20-25 pers. Mens vi spiser begynner de å sette ut kaker. Det har de mye av for bestemødrene baker til de. Mens folk forsyner seg av kaker går de på badet å begynner å bade ungene. Ber oss om å kaste alt (papir)serviset ut i pappsøppla. Er ikke dette veldig sløvt? Jeg elsker ikke heller å stelle til bursdag, men sitteplasser til alle, pluss nok mat og drikke må da være ett minimum av hva man kan forvente? Eller er det jeg som er sær? Anonymous poster hash: 18aef...4ca
TPK Skrevet 7. desember 2015 #2 Skrevet 7. desember 2015 Jo, det var ganske spesielt! Og kjipt for de som må feire bursdagen flere måneder for sent eller tidlig!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #3 Skrevet 7. desember 2015 Mat so går tom er jo en ting , forventer ikke så mye I selskap. Men litt spesielt at de inviterer en tid hvor barna bruker å legge seg samt be gjestene rydde. Anonymous poster hash: 9fea7...38e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #4 Skrevet 7. desember 2015 Uhørt alt sammen. Hadde vært dritflau på deres vegne. For et vertskap. Anonymous poster hash: fd7be...163
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #5 Skrevet 7. desember 2015 Hørtes fryktelig merkelig ut!!! Og som anonym over her, jeg hadde også blitt skikkelig flau på deres vegne!! At de går an!!!? Anonymous poster hash: 93822...733
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 Kjenner jeg hadde takket ofte nei til ett slikt selskap, heller gjort litt ekstra når bursdagsbarnet var på besøk. Har en ikke råd til mat til alle inviterer en på kaffe, kake. Drikke går det ann å ha saft også. Dårlig råd kan en også spørre familiemedlemmer om de kan bake litt. Var på juleavsluttning på skolen nå, der var det kaker, brus og kaffe, men ikke nok kake til alle. Det ble frykelig feil når ungene forventer seg stort kakebord som de er vant til. Kjente jeg ble fryktelig skuffet selv, for jeg hadde jo laget plass til masse kake. Vi er jo vant til ett kakebord som bugner. Neste avsluttnig er det kun pepperrkaker, det er helt greit for da vet vi det kuner pepperkaker og gløgg. Anonymous poster hash: 231f9...b7c
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2015 #7 Skrevet 7. desember 2015 At det ikke er sitteplasser til alle ville jeg ikke brydd meg om. Vi samler hele slekta til barnebursdag (slår sammen tre bursdager, men alle tre barna har bursdag med med fem ukers mellomrom mellom første og siste bursdag). Til bursdagen blir vi ca 40 personer, men har vel bare sitteplass til kanskje 25. Det spiller ingen rolle, for alle flyt jo litt frem og tilbake uansett, noen sitter og leker på gulvet med barna osv. Men vi er en tett familie, og ganske uhøytidelige av oss:) stemningen er god og alle koser seg. Vi pleier dessuten å kjøre "åpent hus" fra ca kl 12-18,nettopp for at det ikke skal bli så mange på en gang, men det ender stort sett med at alle kommer kl 12 og blir til kl 18. Det synes vi bare er koselig:) Maten står fremme hele tiden, enten vi har tapas, rundstykker med pålegg eller lapskaus slik at folk kan forsyne seg som de vil (enkel servering pga mange gjester) Kakene kommer frem når det ser ut som alle er forsynt. Da blir det sang og blåsing av lys for alle ungene. Er folk mer sultne på "ordentlig" mat etterpå får folk forsyne seg som de vil. Det henger også søppelsekker "strategisk" plassert rundt omkring slik at folk kan kaste papp tallerkner osv fortløpende. Men jeg ville aldri laget for lite mat! Og jeg ville absolutt sørget for å ha nok drikke, og ikke snakk om at barna skulle få bade under selskapet! Anonymous poster hash: 7ec60...13e
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #8 Skrevet 8. desember 2015 Høres ut som de gjør det av ren plikt og egentlig ikke ønsker å ha selskap. Anonymous poster hash: b8291...fef
Havhesten Skrevet 8. desember 2015 #9 Skrevet 8. desember 2015 Hvorfor er dere så kritiske? Hvis det er flusst med kaker gjør det vel ikke noe at det ikke er masse mat ellers. Det viktigste er vel at barna føler de blir feiret og får et selskap. Jeg liker at folk tenker litt utradisjonelt, hva er galt med å stå i et selskap eller sette seg på gulvet. Det kan være superhyggelig.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #10 Skrevet 8. desember 2015 For noen krav enkelte gjester har 😯 Anonymous poster hash: 052de...c08
Fandens Oldemor Skrevet 8. desember 2015 #11 Skrevet 8. desember 2015 Jeg ville neppe holdt et slikt selskap selv, men tror heller ikke jeg hadde reagert hvis andre gjorde det. Pleier heldigvis ikke å henge meg opp i småting, da tror jeg at jeg hadde blitt utslitt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #12 Skrevet 8. desember 2015 At det ikke er sitteplasser til alle ville jeg ikke brydd meg om. Vi samler hele slekta til barnebursdag (slår sammen tre bursdager, men alle tre barna har bursdag med med fem ukers mellomrom mellom første og siste bursdag). Til bursdagen blir vi ca 40 personer, men har vel bare sitteplass til kanskje 25. Det spiller ingen rolle, for alle flyt jo litt frem og tilbake uansett, noen sitter og leker på gulvet med barna osv. Men vi er en tett familie, og ganske uhøytidelige av oss:) stemningen er god og alle koser seg. Vi pleier dessuten å kjøre "åpent hus" fra ca kl 12-18,nettopp for at det ikke skal bli så mange på en gang, men det ender stort sett med at alle kommer kl 12 og blir til kl 18. Det synes vi bare er koselig:) Maten står fremme hele tiden, enten vi har tapas, rundstykker med pålegg eller lapskaus slik at folk kan forsyne seg som de vil (enkel servering pga mange gjester) Kakene kommer frem når det ser ut som alle er forsynt. Da blir det sang og blåsing av lys for alle ungene. Er folk mer sultne på "ordentlig" mat etterpå får folk forsyne seg som de vil. Det henger også søppelsekker "strategisk" plassert rundt omkring slik at folk kan kaste papp tallerkner osv fortløpende. Men jeg ville aldri laget for lite mat! Og jeg ville absolutt sørget for å ha nok drikke, og ikke snakk om at barna skulle få bade under selskapet! Anonymous poster hash: 7ec60...13e Åhh, det høres koselig ut. Der kunne jeg gjerne vært Anonymous poster hash: e602e...6ed
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #13 Skrevet 8. desember 2015 At folk må stå reagerer ikke jeg heller på. Det går an å rullere på sitteplassene. Hos oss foretrekker mange å stå. Men at det er lat for lite mat og drikke og at de barr plutselig stikker for å bade ungene er veldig spesielt. Anonymous poster hash: 105bc...7bb
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #14 Skrevet 8. desember 2015 At de plutselig bader og legger ungene midt i deres eget bursdagsselskap, 2 brus til 25 folk og at ting ikke er klart er veldig sløvt og ikke et " selskap" jeg hadde gått til Anonymous poster hash: 9c3ba...4c4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #15 Skrevet 8. desember 2015 Det der hørtes ut som et pliktløp av en bursdagsfeiring😜 Men er det viktig med mat i en vanlig bursdagsfeiring? Vi har kakebord, fruktfat, grønnsaker med dip, potetgull, kaffe og brus. Nok til alle mann. Ikke middag... Anonymous poster hash: 01c91...9f1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2015 #16 Skrevet 8. desember 2015 Takk for svar. Nei mat er ikke i utgangspunktet viktig, men når de først velger å servere mat bør det være nok til alle. De kjører enkel meny, type gryterett, så å slenge i ett par pakker til bør jo være mulig. Dette er ikke et spørsmål om økonomi. De sitter godt i det. Men jeg er ikke vanskelig gjest altså. Vi spiser før selskapet, koser oss med familien og takker pent for oss. Takk for svar ☺️ Hi Anonymous poster hash: 18aef...4ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå